I en av lådorna bland arvegods låg en stor handsnidad älg, fin och snirkligt signerad.
Eftersom vi nu gör oss av med lite av alla lådor som tagit ett helt rum att förvara så kommer smått och gott fram.
Tre dödsbon. Rummet behövs nu som gästrum till barn och barnbarn.
Det mesta gick till Myrorna men det fina sparar jag, en del säljer jag på Blocket. Tradera mm.
Under den regniga sommaren har vi sorterat banan kartonger och det har känts så bra.
Sorgen efter mamma och pappa har lagt sig och jag kunde osentimentalt lägga ner sakerna till myrorna i år.
Älgen var så fin, så ett par hundra skulle jag väl få för den?
Jag lade ut en annons i Juli, så började svaren droppa in förra veckan, vi närmar oss ju jakt säsongen.
Första tjejen skulle ge den till sin pappa som var jägare.
Vi bestämde tid och plats, men hon hörde inte av sig om att hon ändrat sig.Så slarvigt att låta andra vänta, tiden är lika dyrbar för alla.
Så nästa var en ung flicka som dröjde till kvällen och jag var då lite sur, för visst har man annat att göra än att vänta på folk som inte kan höra av sig.
Hon hade blivit sjuk och kräkts bla. Ja men då väntar jag in dig, så kan vi mötas utanför butiken, jo det gick bra. Hon sade att hon alltid var tidig.
Vi skulle mötas klockan 11. På natten drömde jag att någon sade -ge flickan älgen- tre gånger. Jag blev lite gråtig i bröstet och kände att jag skulle vara lydig om jag fick det intrycket av henne.
Utanför butiken stod en blek ung flicka och väntade på mig.
Hon berättade om sig själv och alla katter hon tagit hand om, våra liv flätades samman, närbesläktade grundsjukdomar, livet med att rädda katter, hundintresset mm.
Jag tvekade inte en sekund-du får älgen, så kan du köpa kattmat och ge en slant till föreningen-sade jag, nej men inte ska jag ha den gratis.
-Jo det ska du världen behöver människor som du,det gnistrar om dig och dina ögon lyser- sade jag.
Det var hemska saker hon berättade om katter de hämtat, men jag vet, för en gång var jag ung som hon och kämpade för sargade och övergivna djur.
Tänk att godhet ofta får ett svar. Nu har jag fått en ny hotmail vän, där vi kan prata om livet, jag kan stödja henne i sjukdomen, ge råd och tips. Vi kan prata katt och hund och livet.Hennes föräldrar bodde i Norrland.
Allt tack vare en handsnidad älg. Jag tror änglarna jobbar på högfart just nu....Mvh/Sunny.