Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Ville inte skriva idag

Forum > Allmän diskussion > 一 Utanför ämnet > Ville inte skriva idag

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 5 av 5.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av torlarserik 4 okt 2011 00:03
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

torlarserik

(Medlem)

Det räcker nog med alla dumheter jag skriver om Arktis, ingen tror mig, i alla fall, eller vill förstå.
Klockan 0830 ungefär gick jag ut i den västernärkingska, jo en smörgås och en kopp mörkrostat kaffe i baken gav mig en insikt att en motorsåg är tyngre än reklamen visar.
Ved sa mina syskon på senaste mötet, herregud, om jag inte passar mig och är iford nog, så passar skatorna på att bygga bo av det jag fått ner.
Jodå här i västernärke har vi skator må ni tro, de bygger bon som WTC skulle ha blivit gröna av avund om inte terrorismen hade fått visa sig själv full rättvisa,
är det nån här på sajten som egentligen kan begripa hur stor näbb en skata egentligen har ??

Skrivet av Biggan 4 okt 2011 08:24
  Skriv ut Direktlänk

Biggan

(Medlem)

Dom verkar även ha en stor hjärna. Har studerat två skator en gång varav den ena höll på att samla material till ett nybygge. I en trädtopp intill satt en annan skata och följde intresserad pågående arbete. När bobyggaren flaxade iväg för att hämta nytt material var den andre snabbt framme och tog kvistar ur byggnationen och flaxade iväg! Så höll dom på de 15 minuterna som jag hade tid att beskåda dessa två! Huruvida boet någonsin blev klart vet jag inte för jag hade inte tillfälle att se det mera.

--

Skrivet av sigge 26 jan 2012 22:22
  Skriv ut Direktlänk

sigge

(Medlem)

De västernärkiska skatorna, är de tre- eller tiotåiga? Är de skräniga? Stjäler de silverskedar? Är det pica pica, eller "hinsehäxor" du talar om?

--
Sigge

Skrivet av Bengt 26 jan 2012 22:54
  Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

torsdag 26 januari 2012, kl 22:22 skrev sigge
...eller "hinsehäxor" du talar om?

Sigge, nu ska jag vara extra petig - Hinseberg ligger i landskapet Västmanland (det är som bekant stor skillnad på Västmanlands län och Västmanland, liksom mellan Närke och Örebro län). Nämnda skator lär alltså inte höra hemma där, oavsett art. ;-)

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer

Skrivet av tigrib 17 feb 2012 20:04
  Skriv ut Direktlänk

tigrib

(Medlem)

Visst är det kul att studera skatorna - om och när man inte har nåt annat för sig ....

Härutanför strosade en svartvit katt, tätt följd av ett antal skator som förflyttade sig bland träden i samman rikting som katten gick.
Katten låtsades inte om skatorna och efter en stund satte den sig och begrundade omgivningen och sin situation.
En av skatorna - som hade satt sig på en gren ovanför katten - knipsade helt plötsligt av en liten kvist som den släppte ner på katten. Det kan man väl nästan tolka som att den använde ett redskap !!!??
Katten?
Ja den tog ett skutt in i ett buskage och försvann ur min åsyn.

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 1891 trådar med 17433 inlägg. 333 (18%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".