Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Barn och hundar ensamma i överhettade bilar.

Forum > Allmän diskussion > Samhällsfrågor > Barn och hundar ensamma i överhettade bilar.

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 7 av 7.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av Inaktiverad 5647 8 jun 2014 20:55
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Åter har ett litet ettårigt barn lämnats i en överhettad bil, räddades med att folk krossade ruta.
Hur kan man gå in på Ikea och handla och lämna ett så litet barn ensam, inser man inte att barnet kan rövas bort, bilen stjälas, börja brinna, krockas?
I vårt köpcentra stod en bil med krossad ruta, på dekaler och galler såg man att hundar brukar åka i denna bil.
Man behöver inte ringa polis längre om djur och barn far illa i varma bilar, krossa rutan så långt bort från hunden och barnet, för dem till skugga, kyl av med vatten , hunden är bäst att kyla fötterna på då de inte kan svettas alls, de kyler blodet genom att flämta. ....Gör något....Mvh/SUnny

Skrivet av Inaktiverad 5648 8 jun 2014 21:04
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Detta elände tycks aldrig få ett slut, när skall folk fatta och lära sig!!

Skrivet av Inaktiverad 5647 8 jun 2014 21:18
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Hur kunde vi förstå som var ca 10 år yngre då vi fick barn, mi Får föräldrar bli vuxna, med vuxenansvar idag? Det drunknar väldigt mycket små barn också, finns det inbyggt att andra tar ansvaret?
Frågorna blir så många. Jag har blivit så skör att vi undviker stora parkeringar, sist ingrep min son då hundägaren var inne och köpte virke. Men man kan tjata och nöta så här om saker, kanske pratar någon mamma och pappa med sina barn eller barnbarn om faran.
Men jag förstår inte varför man inte förstår, kanske hänger lite på ACn, bilarna är kalla då de stannar, våra var riktigt varma, man kunde bara lufta med fönstren.
Jag vill inte att någon ska hitta sitt lilla barn eller hundar plågade och döda i sina bilar. Det är en fruktansvärd död....Mvh/Sunny...

Skrivet av Laura 8 jun 2014 21:21
  Skriv ut Direktlänk

Laura

(Medlem)

Jag kan inte annat än att instämma med er. Hur kan man lämna ett litet barn (eller en hund) i bilen medan man glatt går och shoppar?
Finns det ingenting i hjärnkontoret?

Skrivet av Inaktiverad 5647 8 jun 2014 21:43
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

För ca sex år sedan så var vi tre som bröt oss in i en bil där en överhettad Golden låg på sidan och bara frossade, en kille drog upp knappen med en ståltråd, så försökte vi fläktade hunden och kyla ner den så fort det gick, det var en enorm parkering i stans centra.
Polisen kom, sedan kom en dam i 50 års åldern med sin dotter, de hade shoppat, men de såg så oberörda ut att vi gick i taket, vi polisanmälde och vittnade för varandra.
Men de såg så oberörda ut att man frös inuti.
En Golden kostar minst 10.000, man undrar hur det är i det empatiska systemet och om barnen ärver likgiltigheten.
Efter arbete med barn i nästan hela mitt liv så har man sett vad människor är kapabla till, så jag säger som jag brukar säga- vi alla som begriper och bryr oss måste ta kampen- Jag slår ut rutor om det behövs, vad ska de göra med mig? Det kan inte vara värre än bära tanken att man var för feg....Mvh/Sunny..

Skrivet av Inaktiverad 5648 8 jun 2014 23:16
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Polisen skrev att man skall slå ut en ruta om fara föreligger.

Skrivet av Inaktiverad 5647 9 jun 2014 08:33
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Ja det var på tiden.
Men det måste bli förbud på att lämna barn och hundar i bilar oavsett väder. Kännbara böter, 5000kr minst.
Pengar förstår alla. Ingen tidtagning utan omedelbart man lämnar djur och barn ensamma i bilen så får man böta.
Uppsikten över barn måste bli bättre, så många små barn drunknar, kommer bort, rövas bort, blir påkörda,misshandlade, sexuellt utnyttjade.
Vi behöver mer trygghet för de minsta.
Så ska socialen göra sitt arbete då anmäla kommer in, man ska utreda. kolla med grannar till barn man misstänker far illa.
Bättre en gång för mycket än missa fall som med den lilla flickan på 8 år som slogs ihjäl av släktingar och med lång vanvård innan dess....Pedagogen Fröbels ord, som han har på sin gravsten gäller än- Kom låt oss leva för barnen- Mvh/Sunny...

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 2147 trådar med 18663 inlägg. 432 (20%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".