Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

  Sök på Vi Seniorer

  Annonser o tips

* Skumt

Forum > Allmän diskussion > 一 Utanför ämnet > Skumt

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 5 av 5.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av nyfiken 2 aug 2011 12:52
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

nyfiken

(Medlem)

Såg en liten symbol som stod för -sekretessrapport-.
Har aldrig lagt märke till den förr och eftersom jag just skrivit några citat som inte är helt oskyldiga så undrar jag om symbolen och citaten kan ha något samband.
 
Skrivet av Bengt 2 aug 2011 13:12
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt Bengt

Bengt

(Admin)

Svaret är: Nej
Det där du sett är något din webbläsare håller på med, det har ingen som helst koppling till något du gjort på något sätt överhuvudtaget.

/Bengt


--
Admin på Vi Seniorer
 
Skrivet av nyfiken 2 aug 2011 14:34
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

nyfiken

(Medlem)

Bengt
Har det någon betydelse att den figuren är kvar eller ska jag göra mig av med den?
I så fall -hur?
 
Skrivet av Bengt 2 aug 2011 15:08
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt Bengt

Bengt

(Admin)

tisdag 2 augusti 2011, kl 14:34 skrev nyfiken
Har det någon betydelse att den figuren är kvar eller ska jag göra mig av med den?

Jag kan förstås inte se vad du ser - jag kan bara gå i god för att Vi Seniorer vare sig skapar någon symbol "sekretessrapport" eller orsakar något som ger verklig anledning till någon "sekretessrapport", och att det du ser alltså inte har någonting med Vi Seniorer att göra.
Jag gissar att du använder Microsoft Internet Explorer som webbläsare, känd för alla sina varningar och påpekanden i tid och otid. Själv använder jag vanligtvis inte den, utan Mozilla Firefox, men kontrollerar förstås även i Internet Explorer. Jag får dock inte upp någon sekretessrapport-symbol där nu (vid bläddring inom Vi Seniorer). Däremot får jag en symbol (öga med förbudsskylt) kallad "Sekretessrapport" i nedre listen i Internet Explorer på ett mycket stort antal webbsidor, alla tänkbara domäner. Den reagerar på s.k. cookies (och blockerar vissa), något som dock är en nödvändig sak på en mycket stor del av webbplatserna på Internet och som inte utgör någon risk för någon så länge det inte är skurkar som använder dem. Skurkar kan dock använda alla tänkbara verktyg, hammare t.ex... Om du får upp en sådan symbol "sekretessrapport" i själva fönstret så den är i vägen, stäng den bara.
Se även Cookies under Hjälp o info.



--
Admin på Vi Seniorer
 
Skrivet av nyfiken 2 aug 2011 17:06
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

nyfiken

(Medlem)

Visst är det ett öga med förbudsskylt i nederkanten.
Förmodligen har den funnits där tidigare fast jag inte sett den.
Tack för hjälpen. Jag ska försöka se mig om så jag slipper upptäcka nya saker som är gamla.
 

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 2074 trådar med 18326 inlägg. 404 (19%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

  Annonser

 

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".