Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

  Sök på Vi Seniorer

  Annonser o tips

* Lösta trådar?

Forum > Viseniorer.se > Frågor om webbplatsen > Lösta trådar?

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 2 av 2.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av Laura 10 aug 2011 20:09
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt Laura

Laura

(Medlem)

Vad innebär det att en tråd markerats som "löst"? Lösa trådar är jag väl bekant med, men lösta?
Uppdaterat: 10 aug 2011 20:23  
Skrivet av Bengt 10 aug 2011 20:31
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt Bengt

Bengt

(Admin)

onsdag 10 augusti 2011, kl 20:09 skrev Laura
Vad innebär det att en tråd markerats som "löst"? Lösa trådar är jag väl bekant med, men lösta?

Det kanske är lite svårförståeligt uttryck ibland, beroende på vad forumet används till. Men det är det uttryck som mest har används på internetforum genom åren, "solved" på engelska.
Jämför med att "lösa ett problem". Det är det som det härstammar ifrån, ofta används ju internetforum för att diskutera problem av något slag.
Så:
"Löst" = Avklarad eller annars inte längre aktuell

Den som har skapat tråden kan och bör använda den knappen på trådar som kan betraktas som avklarade eller som har blivit inaktuella.

Om någon felaktigt markerar sin tråd som löst kan ni säga till mig, jag kan återställa den.

En allmän tråd, med t.ex. en rolig historia, blir ju egentligen inte aktuell för att markera som "löst", låt en sådan vara bara. En tråd som består av en fråga däremot, den bör markeras som "löst" då man har fått tillräckligt svar på sin fråga.

/Bengt



--
Admin på Vi Seniorer
 

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 2074 trådar med 18326 inlägg. 404 (19%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

  Annonser

 

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".