Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

  Sök på Vi Seniorer

  Annonser o tips

* Glögg!

Forum > Allmän diskussion > Recept o tips om mat > Glögg!

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 10 av 10.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av JohannaE 23 okt 2014 13:35
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

JohannaE

(Medlem)

Hejsan alla fina vänner!

Jag kanske är ute i lite väl tidigt tid nu men jag är så otroligt sugen på glögg nu! :) Det är likadant varje år, så fort det blir lite kyligt ute så blir jag sugen på glögg. Under en hel vinter så dricker jag nog 7 flaskor glögg helt själv. (Inte bara med alkohol då).

Finns här någon mer glöggälskare? Någon som kanske sitter på något bra glöggrecept?

Har ni någon favoritglögg?
 
Skrivet av KarlSkoglund 24 okt 2014 16:41
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt KarlSkoglund

KarlSkoglund

(Medlem)

Hej Johanna! Jag älskar också glögg. Jag tycker mest om vanlig vinglögg. Blossas original tycker jag mycket om. Jag har även vissa år gjort egen glögg, det kan jag rekommendera att testa!
 
Skrivet av JohannaE 27 okt 2014 16:17
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

JohannaE

(Medlem)

fredag 24 oktober 2014, kl 16:41 skrev KarlSkoglund
Hej Johanna! Jag älskar också glögg. Jag tycker mest om vanlig vinglögg. Blossas original tycker jag mycket om. Jag har även vissa år gjort egen glögg, det kan jag rekommendera att testa!



Ja jag är nog också mer för vanlig vinglögg. Ska söka lite efter glöggrecept, men om du har ett bra recept, dela gärna med dig! :)

 
Skrivet av Inaktiverad 3466 27 okt 2014 19:22
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 3466

Varför inte prova en liten "Gluhwein" ( Rödvinstoddy med Rom )
Värmer gott i Vintermörkret!
 
Skrivet av Bengt 27 okt 2014 19:50
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt Bengt

Bengt

(Admin)

måndag 27 oktober 2014, kl 19:22 skrev sven
Varför inte prova en liten "Gluhwein" ( Rödvinstoddy med Rom )
Värmer gott i Vintermörkret!

Jo, men det är ju ändå inte detsamma som glögg.
Dufvenkrooks tycker jag är bättre än Blossas, för den är lite mindre söt.



--
Admin på Vi Seniorer
 
Skrivet av Inaktiverad 5648 27 okt 2014 20:19
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Min pappa hällde av en skvätt glögg och tillsatte samma mängd rent brännvin och då blev den inte så söt och det var inte så dumt. Det var den vanliga systemglöggen som fanns på 60-talet, nu är det ju en jungel.
 
Skrivet av JohannaE 30 okt 2014 13:04
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

JohannaE

(Medlem)

Gluhwein kan vara riktigt gott. Speciellt på en julmarknad någonstans i Tyskland när man får en egen mugg att gå runt med! Det borde de svenska Julmarknaderna anamma.

Tack Humleman för ditt recept! Det ska testas! =)

Håller med dig Bengt, jag tycker inte att Blossa är så god, speciellt inte deras årsglöggar. I år så är det lavendelsmak vilket känns lite fel.
 
Skrivet av KarlSkoglund 31 okt 2014 14:15
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt KarlSkoglund

KarlSkoglund

(Medlem)

torsdag 30 oktober 2014, kl 13:04 skrev JohannaE
Gluhwein kan vara riktigt gott. Speciellt på en julmarknad någonstans i Tyskland när man får en egen mugg att gå runt med! Det borde de svenska Julmarknaderna anamma.

Tack Humleman för ditt recept! Det ska testas! =)

Håller med dig Bengt, jag tycker inte att Blossa är så god, speciellt inte deras årsglöggar. I år så är det lavendelsmak vilket känns lite fel.



Blossas original är ju toppen! Men har du testat Per Morbergs glögg? Den är väldigt god tycker jag. Fick precis att man kunde förbeställa den starkare varianten i min mail, ...

Kanske kan vara något!

Edit av admin: Länk till webbutik borttagen. Posta inga länkar till någon webbutik i öppna forumet.

Uppdaterat: 31 okt 2014 14:53  
Skrivet av JohannaE 27 nov 2014 11:33
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

JohannaE

(Medlem)

fredag 31 oktober 2014, kl 14:15 skrev KarlSkoglund

torsdag 30 oktober 2014, kl 13:04 skrev JohannaE
Gluhwein kan vara riktigt gott. Speciellt på en julmarknad någonstans i Tyskland när man får en egen mugg att gå runt med! Det borde de svenska Julmarknaderna anamma.

Tack Humleman för ditt recept! Det ska testas! =)

Håller med dig Bengt, jag tycker inte att Blossa är så god, speciellt inte deras årsglöggar. I år så är det lavendelsmak vilket känns lite fel.



Blossas original är ju toppen! Men har du testat Per Morbergs glögg? Den är väldigt god tycker jag. Fick precis att man kunde förbeställa den starkare varianten i min mail, ...

Kanske kan vara något!

Edit av admin: Länk till webbutik borttagen. Posta inga länkar till någon webbutik i öppna forumet.



JAg gillar hans glögg. Dufvenkrooks är himla bra den med

 

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 2075 trådar med 18328 inlägg. 404 (19%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

  Annonser

 

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".