Forum > Allmän diskussion > Samhällsfrågor > Löfven's misstag?

Inaktiverad 6405
Nej, han har gjort alla tåliga försök en människa kan göra. Alternativet återremiss blev borträknat p.g.a. hårdnackat cyniskt "NEJ, NEJ, NEJ, NEJ" från de fyra allianspartierna. Nå, allt är valfritt här i världen så de kan ju göra så om de vill. För Löfven var det dock därmed bara en sak kvar att göra, det han nu gjorde.
Ärligt förbannad, skulle jag säga.
I en sann demokrati får väljarna precis det som väljarna förtjänar. Så också nu. Det kanske inte är enskilda politiker det är fel på? Tänk om det kanske är fel på väljarna??
/Bengt

Inaktiverad 5647

Inaktiverad 5648

Inaktiverad 6405
Det kommer antagligen att handla om asylinvandring då det kan finnas begränsningar vad vi kan klara och vissa små orter är hårt ansträngda. Hörde idag om en med 13100 innevånare som hade 1000 och det finns många liknande. I dylika brukar SD få runt 25%.
Budgeten sänkes av 5 envisa partier och den eljest duktiga Löfven hade nog för bråttom. Varför måste han tala med 4 partiledare på en gång?
Enskilda samtal brukar fungera bättre än gäng emot gäng. Allt annat lika förlorar han därför nästa val om KD hänger kvar tror jag.

Inaktiverad 6405
Han hade en bra plan att få igenom sin första budget då alliansen skulle upplösas men det sprack.
Det svåra är att integrera så det blir plus.

Inaktiverad 5647

Inaktiverad 5648

Inaktiverad 6335

Inaktiverad 5648

Inaktiverad 6335
Det sitter kvar, "stockholmare är smartare än lantisar"
nej jag tror inte alla håller med om det ![]()
Sidor:
Vi har 2147 trådar med 18663 inlägg. 432 (20%) av trådarna är markerade som lösta.
- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.
Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".