Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Löfven's misstag?

Forum > Allmän diskussion > Samhällsfrågor > Löfven's misstag?

Skriv ut
Visar inlägg 31 - 45 av 140.
Sidor: < 1 2 [3] 4 5 ... 10  > »
Skrivet av Inaktiverad 5647 7 dec 2014 19:33
Föregående inlägg   Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Reinfeldt har väl avgått och lämnat politiken?
Vi hade 100 uteliggare i grannstaden efter inventering, ändå är Linköping universitet och forskarstad.
Norrköping en fattig stad har alltid varit sedan textilrevolutionen.
Så har det aldrig sett ut förr för de fattigaste, undrar varför?
Vi tog hand om de som inte kunde själva. Många föds utan arv och guldsked i munnen , har inga kontakter eller skolhjälp med stöd av familj eller anhöriga.
När jag var ung fanns ett starkt skyddsnät. Tänkte på Jimmy Åkesson som är sjukskriven med 60.000 i bibehållen lön, visst det är tråkigt att bli sjuk, men det finns de som inte har råd eller inte ens blir sjukskrivna fast de är jättesjuka, cancersjuka vittnar om det.
Var inte läkaren som sjukskrev honom en barnläkare? Skulle aldrig gå här i vården.
KD borde läsa Bibeln -om de minsta- och byta parti.
V och Fi har inget att förlora att rösta på S, de kan gå tillbaka till sina parti igen senare. En del tänker väl så.
Jag byter från MP även om vi inget har utan miljön, till S för detta val i alla fall. Jag gillar Fridolin han är en levande , vänlig människa, i min smak. Mvh/Sunny

Skrivet av Inaktiverad 5306 8 dec 2014 00:41
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5306

Det enda som gäller för ALLA partier nu är att man samlar sig och börjar ta ansvar för Sveriges framtid!

Man kan inte fortsätta att behandla det folkvalda Sverigedemokraterna som om de inte finns och framför allt inte hålla på och skälla och/eller kalla varandra för en massa mer eller mindre dåliga tillmälen.

Genom att blocken har stridit mot varandra så har Sverigedemokraterna fått fritt spelrum. Men ansvarert för att det gick som det gjorde med budgeten har ALLA partier ihop.

En tydlig fråga som Svenska folket vill ha ett klart svar på är den som Sverigedemokrater vinner många röster på. Lös den i gemenskap och vi är på väg mot en hållbar regering.

Tyvärr så tror jag inte mycket kommer att hända med ovanstående utan partierna kommer tyvärr köra med sin blockpolitik och Sverigedemokraterna når 20%. Då blir läget än värre än idag, vad gör vi då?

Skrivet av Inaktiverad 4552 8 dec 2014 04:31
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 4552

Dagens situation med ett exempel på maktmissbruk när SD väljer att fälla regeringen.
Min fasa inför kommande val är att Alliansen tillsammans med SD väljer att bilda en regering.
I det politiska uppdraget ingår att ta ansvar för sitt land. Då väljer Alliansen med SD att rösta bort den demokratiska värdebasen där vi får allt fler människor i utanförskap.

Skrivet av Inaktiverad 5647 8 dec 2014 08:31
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Det stela -vi och dom- spelar SD i händerna. Medan blocken kastar sand i varandras ögon marscherar de framåt utan hinder.
När ska blocken vakna och se sammanhangen? Förr gick det fint att arbeta över blockgränsen för landets bästa.Ska vi inte se till landet först?
Runt om i Europa så mobiliserar dessa partier och trycket blir hårdare och hårdare. I Danmark söker de upp människor som är emot deras parti.Inget har människan lärt om -att mota Olle i grind-.
Hörde en kvinna på TV, vars pappa var Tysk under kriget, han skulle fly när vansinnet hade brutit ut. Han åkte buss och när han gick av hamnade han i ett tåg med lyfta armar och massorna som skrek i vansinne utmed trottoarerna.
Eftersom han skulle igenom ledet och aldrig skulle lyft sin arm, så väntade han bara på att bli hängd i nästa lyktstolpe.När han tagit sig igenom ledet var hans kläder sjöblöta av svett.
Vansinne bryter lätt ut om tillräckligt många dras med.Så är det i fotboll, politik, religion.Nu måste man vakna upp....Mvh/Sunny..

Skrivet av Inaktiverad 5306 8 dec 2014 10:54
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5306

Just Sunny3 politikerna måste vakna och ta sig bort från sina stela ställningstagande. ALLA partier hade möjlighet att skapa en livskraftig regering. Men INGEN fixade en tillräckligt stark regering. Utan ALLA fällde den!

Visst sjutton hade man över blocken kunnat bilda majoritet, men att tidigt låsa sig vid att stoppa företag göra vinst och ta bort möjligheten för privata aktörer att starta vårdcentraler ser jag som vara det som fällde Löfvens regering.

Sverigedemokraterna har ju en poäng i sitt drivande av sin invandrarpolitik. En poäng som de andra partierna aldrig tycks ta på allvar. Jag vet att redan för 20 år sedan hade vi problem med invandrarpolitiken. Sverige tog emot en massa före detta Jugoslaver men hade inget bra paket om hur man skulle hantera dem då de kommit hit. Och inte nog med det, det tog en orimligt lång tid innan de invandrade fick veta om de fick stanna i landet. Ja, det var en massa andra saker som hände som inte har med human invandring att göra.

Mig veterligt har inte det där förändrats särskilt mycket. I en grannort utvisade man en man från sin familj som bott på orten nästan 10 år. Är det rimligt? Ja, jag har fler exempel på hur taffligt man skött invandringen sedan urminnes tider. Jag skriver inte att Sverigedemokraterna har rätt i sin invandringspolitik, men det ligger mycket i den.

Hade ALLA de andra partierna gått samman och gjort ett riktigt paket av både mottagande och allt annat kring invandringen. Med bland annat validering av hitkommandes utbildning och erfarenhet hade man troligen bitit av udden av Sverigedemokraternas framgångar.

Likadant borde man gjort med flera andra frågor som skola och utbildning, äldreomsorg samt sjukvård.

Skrivet av Inaktiverad 6335 8 dec 2014 11:07
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 6335

Det är dags att diskutera SD:s frågor för det är ändå många i dom egna leden som har frågor om detta.
Idag har vi 200 getto 50 nogozone där knappt polisen vågar gå in kåkstäder på gång runt städerna.
Media mörkar problem, det är som det är.
Tino Sanandaji, skriver om ETC och Mediavärlden granskar lögner
Tino är född 17 maj 1980 i Teheran i Iran, är en svensk-kurdisk nationalekonom, debattör och författare.
Sanandaji kom 1989 från Iran till Sverige. Han avlade ekonomexamen vid Handelshögskolan i Stockholm och erhöll titeln civilekonom. Därefter tog Sanandaji en masterexamen (M.A.) vid University of Chicago, och senare en doktorsexamen (PhD) i offentlig politik vid University of Chicago.
http://www.tino.us/2014/12/etc-och-mediavarlden-granskar-logner/

Skrivet av Inaktiverad 5647 8 dec 2014 11:21
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Ja så sitter det spektakulära personer och tjänar så många miljoner på urusla bostäder till flyktingar, de som alltid skor sig på arma människor. Gamla konkursade vandrarhem som hyrs ut för miljoner.
Varför bli ovänner i småfrågor som tex från vilket år barnen ska ha betyg?
Vi gav omdöme utan betyg, vi hade föräldramöten med föräldrarna då vi såg att barnen halkade efter i undervisningen.

Det finns minst två parti som S hade kunnat foga sig efter i små sakfrågor.Men de ville ej.

Jag började mitt arbete på förskola som barnpedagog 1980, då hade vi 3,5 tjänst på 12 små barn. Den halva tjänsten var för matlagning, bak, pappersarbete, föräldrakontakter. Barnen fick näringsrik mat, hembakat bröd, fruktstund och torra blöjor då det behövdes.

Visst skulle något av alliansens parti tyckt att gamla och barn ska ha vällagad mat och torra blöjor. Vi minns väl-Sveriges bästa äldreboende-?

Vinster i välfärden ska bort, babysar ska inte få vatten och knäckebröd till middag, de ska få äta sig mätta.
Inte förbjudet att starta eget , men inte göra miljonvinster på barn och gamla. Är inte detta alla kan skriva under på?

Rut kan vara kvar,. men inte för läxhjälp i hemmet, utan i skolan som kommer alla barn tillgodo,men ej för poolrengöring och bartenders på fester.
Jag tycker, men- HALLÅ- vill inte alla ha rättvisa?
Nu får de sluta bita sig fast i gräset och se till hela vårt land. Det som är det bästa för alla....Mvh/Sunny

Skrivet av Mynta 8 dec 2014 13:14
  Skriv ut Direktlänk

Mynta

(Medlem)

Oj vilken energi och så rätt Du har i det Du säjer Sunny!
-Tidigare har jag aldrig varit rädd för ett val men inför nyvalet känns det faktiskt som en stor ondska kryper fram.
När skall alla förstå att nu gäller det livet vi vill ha och det är allvar. Det är ingen debatt bara för att vi skall förströ oss vid TV:n.
Varför skyller de yngre på livspuzzlet och tidsnöd mm - hur vill de ha det?
Engagera Er!

Det är illa att endast SD törs ta tag i invandrarfrågan annat än i den formen "öppna Era hjärtan"-det är inte bara att att öppna hjärtan det handlar om-det handlar om ett liv för människor som flytt hit i den tron att Sverige är ett bra land att leva i.
Gnuggar händerna gör de som kan hyra ut till Migrationsverket-jag riktigt hör hur det jublas över intäkterna.

Det kan inte vara ett bra land som inte tänker framåt och att det som är så viktigt -integration- det prioriteras inte.

Vi skall ta emot precis så många som vi förmår ge en bra tillvaro-men vart går gränsen?

Skrivet av Inaktiverad 6405 10 dec 2014 06:07
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 6405

Ja man kan undra vart våra pengar ska gå när man läser detta

Ångest bland syriska flyktingar över FN:s matstopp - Nyheter | SVT.se
http://www.svt.se/nyheter/sverige/syriska-flyktingar-oroliga-for-minskad-mathjalp

Och vi ska skära ner på vår sjukvård igen

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/krisen-pa-karolinska-stanger-vardplatser_4173095.svd

Då bör man rimligen bromsa i det dyra att locka hit folk och satsa på den billigare hjälpen i närområdet, så blir det pengar över till oss och alla som bor här redan.

Löfven behöver inte utlysa Extra val, utan kan sitta kvar och förhandla. Det verkar väl bättre nu när a.-sen är så låsta?
Uppdaterat: 10 dec 2014 06:12  
Skrivet av Inaktiverad 6405 10 dec 2014 06:37
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 6405

måndag 8 december 2014, kl 13:14 skrev Mynta

Oj vilken energi och så rätt Du har i det Du säjer Sunny!
-Tidigare har jag aldrig varit rädd för ett val men inför nyvalet känns det faktiskt som en stor ondska kryper fram.
När skall alla förstå att nu gäller det livet vi vill ha och det är allvar. Det är ingen debatt bara för att vi skall förströ oss vid TV:n.
Varför skyller de yngre på livspuzzlet och tidsnöd mm - hur vill de ha det?
Engagera Er!

Det är illa att endast SD törs ta tag i invandrarfrågan annat än i den formen "öppna Era hjärtan"-det är inte bara att att öppna hjärtan det handlar om-det handlar om ett liv för människor som flytt hit i den tron att Sverige är ett bra land att leva i.
Gnuggar händerna gör de som kan hyra ut till Migrationsverket-jag riktigt hör hur det jublas över intäkterna.

Det kan inte vara ett bra land som inte tänker framåt och att det som är så viktigt -integration- det prioriteras inte.

Vi skall ta emot precis så många som vi förmår ge en bra tillvaro-men vart går gränsen?

Om vi kan minnas 10 år och bakåt så var M och S emot de andra i många år och röstade ner allt i riksdagen, som SD nu talar om. Sedan blev det låst med alliansen och att SD kom in. Det var annat med Göran Persson än Sahlin. Löfven tänkte sig nog en återgång men behövde vinna första etappen för att gå vidare.

Skrivet av Inaktiverad 5306 10 dec 2014 19:52
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5306

Om jag minns rätt så lyckades borgarna och de rödgröna frysa ut Ny Demokrati då de kom med bland annat invandrarfrågor. En del av dessa frågor blev sedan legitima genom att de gamla riksdagspartierna tog över dem och Ny Demokrati var borta.

Möjligt att alla partier försökt med samma taktik nu mot Sverigedemokraterna. Men som synes så har man misslyckats. Inte på grund utfrysningen av Sverigedemokraterna utan att man ödslat energi åt styvnackad blockpolitik.

Vill man så gärna ha bort Sverigedemokraterna måste alla övriga fixa en majoritetskoallition som utestänger dem. Och vill man inte ha extraval nästa år så måste både alliansen och de rödgröna prata med varandra och komma överens innan den 29 december!

Skrivet av Inaktiverad 6405 10 dec 2014 20:16
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 6405

onsdag 10 december 2014, kl 19:52 skrev Honom
Om jag minns rätt så lyckades borgarna och de rödgröna frysa ut Ny Demokrati då de kom med bland annat invandrarfrågor. En del av dessa frågor blev sedan legitima genom att de gamla riksdagspartierna tog över dem och Ny Demokrati var borta.

Möjligt att alla partier försökt med samma taktik nu mot Sverigedemokraterna. Men som synes så har man misslyckats. Inte på grund utfrysningen av Sverigedemokraterna utan att man ödslat energi åt styvnackad blockpolitik.

Vill man så gärna ha bort Sverigedemokraterna måste alla övriga fixa en majoritetskoallition som utestänger dem. Och vill man inte ha extraval nästa år så måste både alliansen och de rödgröna prata med varandra och komma överens innan den 29 december!

Löfven måste inte utlysa Extraval då men vågar nog inget annat, han kan fortsätta som vanligt med risken för ett Misstroendevotum så talmannen måste börja om.

Genom tabben att nämna det så snabbt har han svetsat ihop alliansen till nästa val, när de egentligen skulle ha upplösts efter budgeten och han kunde tagit dem en och en.

Enda sättet att sänka SD är att återgå till hur det har varit, med det enkla motivet att flyktingar i närområden har det för jävligt i brist på pengar och det är tvärtom med de som kommer hit.

När Batra är vald måste hon antagligen lyssna till majoriteten av Moderater som vill se begränsningar igen, som egentligen varit M politik innan det blev en allians. För M röstade alltid emot de andra 3 i dylika frågor för 10 år sedan och långt bakåt.

Minns jag rätt sprack NyD på inre slitningar då de var så nya, SD har funnits i flera decennier.

Uppdaterat: 10 dec 2014 20:24  
Skrivet av Inaktiverad 5306 10 dec 2014 23:28
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5306

Tror ändå Bagge, att vi är överens i sak om än ej i alla detaljer.

För att bryta dödläget och inte hamna i samma sits efter extravalet behöver det ske något drastiskt. Tyvärr så har jag inget större förtroende för politiker längre.

Jag skriver på min "riktiga blogg" om mina erfarenheter i Muteborg och det får bli betecknande för hela folkrörelsen. Jag är både trött och besviken på allt vad folkvalda heter.

Men lik förbenat kan jag inte låta bli att gläfsa...är det ett gott tecken, eller?

Önskar att det händer något som gör att alla politiker begriper hur illa man sköter det här landet!

Skrivet av Inaktiverad 3535 11 dec 2014 07:37
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 3535

måndag 8 december 2014, kl 04:31 skrev airam
Dagens situation med ett exempel på maktmissbruk när SD väljer att fälla regeringen.
Min fasa inför kommande val är att Alliansen tillsammans med SD väljer att bilda en regering.
I det politiska uppdraget ingår att ta ansvar för sitt land. Då väljer Alliansen med SD att rösta bort den demokratiska värdebasen där vi får allt fler människor i utanförskap.

Det är väl inte SD som fällde regeringen, det de själva som fällde sig. Varför upplever du "fasa" om SD och Alliansen ska bilda en regering ihop? Fasa? det är krig, svält,bortgifta nioåringar, mördade hjälparbetare och så mycket mer. Du kommer alltid ha mat på bordet (oavsett vem som regerar med vem) och handla julklappar och titta på tv. Så varför använda så starka ord?

Skrivet av Inaktiverad 5647 11 dec 2014 09:03
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Jo de fällde S budget och då hade inte S mycket att välja på, avgå eller utlysa nyval.
Nu ska det ju bli förbjudet att rösta på två budgetar vilket skulle ha gjorts före sista valet naturligtvis, att tex S skulle rösta på sin egen budget samt på alliansens är ju inte tänkbart . Det kan väl ingen räkna ut kan jag tänka mig.
SD har inget att erbjuda Svenska folket mer än svartsyn på andra människor. Jag tror alla de andra partierna kan hantera invandringsfrågorna bättre.
Hoppas de snart är ett minne blott, att de lekt av sig och tröttnar.
Frågan är väl hur vi skulle få det om SD regerade landet, den tanken vill jag inte ens tänka. Jag trodde att vi aldrig skulle glömma dessa tankar om -vi och dom sämre- /S
Nästa inlägg

Sidor: < 1 2 [3] 4 5 ... 10  > »

* Forumstatistik

Vi har 2147 trådar med 18663 inlägg. 432 (20%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".