Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Löfven's misstag?

Forum > Allmän diskussion > Samhällsfrågor > Löfven's misstag?

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 15 av 140.
Sidor: < [1] 2 3 ... 10  > »
Skrivet av Inaktiverad 6405 4 dec 2014 22:20
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 6405

Jag tycker han hade för bråttom, verkade trött, överspänd och är väl egentligen ingen politiker men duktig.

Han hade en plan att få med sig ett parti till, men kallade in de 4 motståndarna samma kväll som SD lämnat sitt besked och dom är sturska ihop med Annie Löw.
Smartare hade varit en återremiss till riksdagens utskott och tala med de andra en i taget istället för 4 på en gång.

Sedan vänta på besked om Extra val, för då svetsas alliansen ihop som annars skulle upplösas efter denna budget var det sagt.

Så nu kan S backa, alliansen gå lite framåt och SD ännu mer, men KD åka ut.

Skrivet av Bengt 4 dec 2014 22:50
  Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

torsdag 4 december 2014, kl 22:20 skrev Bagge
Jag tycker han hade för bråttom...

Nej, han har gjort alla tåliga försök en människa kan göra. Alternativet återremiss blev borträknat p.g.a. hårdnackat cyniskt "NEJ, NEJ, NEJ, NEJ" från de fyra allianspartierna. Nå, allt är valfritt här i världen så de kan ju göra så om de vill. För Löfven var det dock därmed bara en sak kvar att göra, det han nu gjorde.

... verkade trött, överspänd ...

Ärligt förbannad, skulle jag säga.

... Så nu kan S backa, alliansen gå lite framåt och SD ännu mer, men KD åka ut....

I en sann demokrati får väljarna precis det som väljarna förtjänar. Så också nu. Det kanske inte är enskilda politiker det är fel på? Tänk om det kanske är fel på väljarna??

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer

Skrivet av Inaktiverad 5647 4 dec 2014 22:55
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Ja han är trött!
Jimmy Åkesson är sjukskriven för utbrändhet, så man förstår hur hårt fram man går i politiken.
Hopplöst om extravalet ska handla för eller emot invandring och att sådant parti får sätta agendan.
Jag och många med mig tittar även på utstrålningen och vilket intryck man ger.
Sakfrågorna är viktigast, men jag tycker att osympatiska ledare säger lite om partiet.Annie Lööf och hennes föregångare som ska spela hårdföra cyniska kvinnor ger inte mig en känsla av förtroende som kvinna jag är.
Jag tycker inte varken budget eller ledare för S har varit speciellt dåliga, de vann valet. Men budgeten sänktes av SD, det är väl så det är som jag ser det?.....Mvh/Sunny...

Skrivet av Inaktiverad 5648 4 dec 2014 23:07
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Jag tror och hoppas att Stefan Löfven går i land med att vinna nyvalet och att väljarna inser att detta är rätt politik för Sverige plus att att invandringen börjar diskuteras och inte lämnas till Sd som bara ser det som problem. Vi kommer att få problem med en åldrande befolkning och behöver mycket fler människor som arbetar för att välfärden skall kunna behållas och skatteintäkterna öka.

Skrivet av Inaktiverad 6405 4 dec 2014 23:26
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 6405

torsdag 4 december 2014, kl 22:55 skrev Sunny3
Ja han är trött!
Jimmy Åkesson är sjukskriven för utbrändhet, så man förstår hur hårt fram man går i politiken.
Hopplöst om extravalet ska handla för eller emot invandring och att sådant parti får sätta agendan.
Jag och många med mig tittar även på utstrålningen och vilket intryck man ger.
Sakfrågorna är viktigast, men jag tycker att osympatiska ledare säger lite om partiet.Annie Lööf och hennes föregångare som ska spela hårdföra cyniska kvinnor ger inte mig en känsla av förtroende som kvinna jag är.
Jag tycker inte varken budget eller ledare för S har varit speciellt dåliga, de vann valet. Men budgeten sänktes av SD, det är väl så det är som jag ser det?.....Mvh/Sunny...

Det kommer antagligen att handla om asylinvandring då det kan finnas begränsningar vad vi kan klara och vissa små orter är hårt ansträngda. Hörde idag om en med 13100 innevånare som hade 1000 och det finns många liknande. I dylika brukar SD få runt 25%.

Budgeten sänkes av 5 envisa partier och den eljest duktiga Löfven hade nog för bråttom. Varför måste han tala med 4 partiledare på en gång?

Enskilda samtal brukar fungera bättre än gäng emot gäng. Allt annat lika förlorar han därför nästa val om KD hänger kvar tror jag.

Skrivet av Inaktiverad 6405 5 dec 2014 00:05
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 6405

torsdag 4 december 2014, kl 23:07 skrev LasseO
Jag tror och hoppas att Stefan Löfven går i land med att vinna nyvalet och att väljarna inser att detta är rätt politik för Sverige plus att att invandringen börjar diskuteras och inte lämnas till Sd som bara ser det som problem. Vi kommer att få problem med en åldrande befolkning och behöver mycket fler människor som arbetar för att välfärden skall kunna behållas och skatteintäkterna öka.

Han hade en bra plan att få igenom sin första budget då alliansen skulle upplösas men det sprack.
Det svåra är att integrera så det blir plus.

Skrivet av Inaktiverad 5647 5 dec 2014 07:59
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

KDs framtid lös. Pratade med folk på landsbygden som är Pingstvänner, de ska lämna KD för S. De som de talat med ska göra detsamma. Deras tankegångar lät bra om varför.
Många tycker om Löfvens mjuka framtoning och -detta en vanlig människa-. Visst kan man tycka att man måste ta tag i invandrarfrågorna, men man kan inte enbart ha den frågan på agendan.Många från V kommer rösta på S.
Ett parti som tex bara för fram en fråga om att missbrukare ska betala sin egen vård skulle inte heller överleva i långa loppet, om man ska ställa kostnaderna mot varandra. För vad kostar vården för alla alkoholister? Narkomaner, samt kriminella? Man kan inte vara enbart enögd i flyktingfrågan. Mvh/Sunny...

Skrivet av Mynta 5 dec 2014 08:12
  Skriv ut Direktlänk

Mynta

(Medlem)

Löfven är min stjärna på politikerhimlen men nu gick det snett.
Han gjorde det enda rätta och han är v ad vi behöver nu men....
Tyvärr så har det ju blivit så att så fort någon vågar uttala sig om att det går inte för Sverige att ta hand om alla som vill hit så är det rasistiskt.
Det är inte det utan man måste inse att för att vi i landet skall klara denna mängd så måste det vara en fungerande integrationspolitik. Det är inte så nu! Hur kan det vara rimligt att ha asylboende på orter där det inte finns möjlighet till bostäder, sysselsättning, kommunikationer, sjukvård och andra samhällsfunktioner.

Alltså är det omöjligt för något parti att ta upp frågan på bordet-då gör SD just detta-Oj!
Blir ett enfrågeparti som får missnöjda med sig.

Min förhoppning är att det blir OK för samtliga partier att ta upp just invandrarfrågan och penetrera den ordentligt och se vad som är problem och vad som är möjligheter.

I min snäva värld bjuder jag aldrig in flera på middag till mig än vad jag har råd att bekosta.

Skrivet av Inaktiverad 5648 5 dec 2014 08:24
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Bra inlägg Mynta och Sunny. man kan inte vara struts, problemet försvinner inte bara för att man blundar utan det krävs gemensamma ansträngningar för att få ordning och reda.

Skrivet av Inaktiverad 6335 5 dec 2014 10:32
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 6335

Staffan Danielsson en gammal C Pratar om detta på AB-morgon, hur svårt det är att bara diskutera detta.
Det verkar som äldre har lättare att se det stora hela i sammanhanget.
En video intervju
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19970716.ab

Skrivet av blyfot 5 dec 2014 15:39
  Skriv ut Direktlänk

blyfot

(Medlem)

Valet var ett bra exempel på att blockpolitiken inte fungerar. Jag ser inte detta som en katastrof utan att det måste leda till ett bättre valsystem i framtiden. För att gissa hur det går 22 mars. SD över 15%. S under 28%. M över 28% och alliansen blir största block. Men majoriteten av folket får inte den politik dom vill ha, så vi måste börja inse att vi inte kan fortsätta med blockpolitiken.

Skrivet av Mynta 5 dec 2014 17:02
  Skriv ut Direktlänk

Mynta

(Medlem)

Ja vi får väl se om Dina siffror står sig! S har bundit ris åt egen rygg genom att binda krans av maskrosor. När folket insett och fått leka "svälta räv" under januari och februari så blir det nog en del som får rannsaka sig noga innan de röstar i rent missnöje på SD.
Jag tror att SD får mindre än 15.
KD åker ut.

En ny dessutom kvinnlig partiledare gör inte att M kommer att öka-hon har ju sagt lite olämpliga saker och är det något som folk minns är det negativa saker.

Pensionärerna kommer att flockas omkring Löfven-han hade ju ändå lovat något positivt.

Vi står ändå i "skiten" med en massa svåra problem-det är inte politikerna som äger problemen-det är ju vi alla som är Sverige!

Skrivet av Inaktiverad 5648 5 dec 2014 17:03
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Den är klart förlegad och måste brytas upp.

Skrivet av Oskaria 5 dec 2014 17:29
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Oskaria

(Medlem)

Idag tycks yttrandefrihet och åsiktsklimatet bli allt lägre i tak.
En verklig fara för demokratin om man inte öppet kan diskutera de svårigheter landet har och står inför.
Vi kan inte blunda för de direkta och kringkostnader som ökad invandring innebär.

Att bli kallad rasist,nazist mm är oförskämt mot de som vill ta upp dessa viktiga frågor på bordet.

Oavsett vad man tycker så är SD ett parti bland andra. Dessutom det tredje största. Det största hotet mot etablerade partier utgör det faktum att ingen tycks vilja tala med dess företrädare. Man negligerar över 800.000 tusen väljares röster.

Kanske ett nytt parti borde bildas: Partiet för ökad invandring.
Undrar hur många röster ett sånt parti skulle samla? I och för sig finns ju redan MP som bl a driver detta.

Vi kan se fram emot en smutsig valkampanj, Där vissa partier kommer att göra allt för att smutkasta varandra. Istället för att börja samtala över parti-och blockgränser.

Skrivet av Inaktiverad 6335 5 dec 2014 17:56
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 6335

fredag 5 december 2014, kl 17:02 skrev Mynta
Ja vi får väl se om Dina siffror står sig! S har bundit ris åt egen rygg genom att binda krans av maskrosor. När folket insett och fått leka "svälta räv" under januari och februari så blir det nog en del som får rannsaka sig noga innan de röstar i rent missnöje på SD.
Jag tror att SD får mindre än 15.
KD åker ut.

En ny dessutom kvinnlig partiledare gör inte att M kommer att öka-hon har ju sagt lite olämpliga saker och är det något som folk minns är det negativa saker.

Pensionärerna kommer att flockas omkring Löfven-han hade ju ändå lovat något positivt.

Vi står ändå i "skiten" med en massa svåra problem-det är inte politikerna som äger problemen-det är ju vi alla som är Sverige!

Det sitter kvar, "stockholmare är smartare än lantisar"
nej jag tror inte alla håller med om det :)

Nästa inlägg

Sidor: < [1] 2 3 ... 10  > »

* Forumstatistik

Vi har 2147 trådar med 18663 inlägg. 432 (20%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".