Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Valborgsmässoafton

Forum > Allmän diskussion > Allmänt > Valborgsmässoafton

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 7 av 7.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av Bengt 29 apr 2015 22:56
  Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

Valborg
Hur är det, firar ni Valborg något där ni bor? Här omkring tänds eldar här och var - dock är det nog inte så stort, och man känner inte tvång att man "måste" ut till en brasa.
Hur som helst - jag får önska all läsare här en Trevlig Valborg.

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer

Skrivet av dubbeltur 29 apr 2015 23:40
  Skriv ut Direktlänk

dubbeltur

(Moderator)

Valborg firas i Uppsala. Beser forsränningen, lyssnar till OD kören, middag på någon trevlig restaurang, vårhyllning vid Gunillaklockan.

--
dubbeltur

Skrivet av Inaktiverad 6809 30 apr 2015 10:08
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 6809

Jag bodde förut i Landskrona, där möttes vinter och vår i form av ridande på var sin häst och lans, slag vanns av våren och därefter tändes elden. mycket trevligt.

Skrivet av Inaktiverad 5647 30 apr 2015 10:51
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Det låter trevligt allt det ni ska göra. Studenterna spexar och har sig här i våra städer. Norrköping har ju blivit universitetsstad också. Linköping har också kanalbåtar av olika slag.Samt Majgubbar en slags karneval med utklädda människor.
Här har vi lite jippon också, brasor och skönsång. Smällarna kan man vara ute liksom fylla , nerskräpning och våld som en baksida.
Men jag önskar alla en fin helg och -sköna maj välkommen , till vår byggd igen-. Mvh/Sunny

Skrivet av Mynta 30 apr 2015 12:00
  Skriv ut Direktlänk

Mynta

(Medlem)

Här i Sundsvall har vi underbara Norra Berget men i år avstår jag det mesta utom god mat.
I många bostadsområden finns brasor och just där jag bor finns en förträfflig samlingslokal men jag tar maten med mig och åker till brasfritt område!

Skrivet av blyfot 30 apr 2015 16:48
  Skriv ut Direktlänk

blyfot

(Medlem)

Dagens stora händelse det var inte Majbrasan. Den stora ICA butiken skall flytta till ett köpcenter så det var 40% rabatt på alla varor och jag var där och kan avlägga rapport live. Det kom folk från Somalia, Syren, Irak, Säffle ja nästan från Jordens alla hörn. Utförsäljningen skulle pågå även Lördag, Söndag men varorna tog slut på några timmar, så nu är det redan stängt för alltid. Majbrasan får ta sig i brasan den här glädjens dag när alla sitter hemma, äter och firar dagens fynd på den hittills bästa super rean.

Skrivet av Hola 1 maj 2015 00:05
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Hola

(Medlem)

Brasor och blåst funkar inte

SR P4: Majbrasa hotade hel by
dessa plus villor i Tierp brann ner enligt Ekot nu.
Uppdaterat: 1 maj 2015 00:31  

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 2149 trådar med 18671 inlägg. 434 (20%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".