Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Vilken kattras?

Forum > Allmän diskussion > Skoj och kul > Vilken kattras?

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 8 av 8.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av Inaktiverad 7278 28 dec 2015 23:42
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 7278

I mitt fotogalleri har jag nu lagt in en bild på en katt. Katten jagas på sina håll för sin fina päls och på andra håll har den en viss kulturell betydelse!

Vad är det för kattras?

Skrivet av Inaktiverad 5647 29 dec 2015 09:46
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Den enda av sk huskatter som jagats för pälsen är Sandkatten?
Men jag vet inte om den hålls som huskatt i Sverige?
Ragdollens päls är ju enorm, kolla gärna Min son och hans flickväns Ragdolls i mitt fotoalbum.
Mvh/Sunny

Skrivet av Mynta 29 dec 2015 10:55
  Skriv ut Direktlänk

Mynta

(Medlem)

Ingen aning men vacker är katten!

Skrivet av Inaktiverad 7278 29 dec 2015 13:00
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 7278

Snyggt jobbat Sunny3! Just denna katt såg jag på Berlins Zoo i början av December i år, vilken underart det är vet jag inte.

Sandkatten(Felis Margarita) är en art ur kattfamiljen(Felis) som lever vilt i Asiens och Afrikas ökenområden. Muslimerna jagar den inte för det sägs att en Sandkatt var följeslagare till Muhammed.

Skrivet av Inaktiverad 5647 29 dec 2015 13:25
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Tack!
De är väldigt vackra, men som med människan som ska ha allt de tycker är fint så river man av dom pälsen, liksom levande fåglar till dunjackor.Hemskt!
Jag älskar djur och läst det mesta. Haft många hundar och egna katter, både raskatter, rashundar. Men också blandrashundar och bondkatter. Jobbat ideellt på en förening med djur som farit illa eller måste omplaceras.
Det är ett av mina stora intressen, djur, natur och barn.
Min dotter är nu till sommaren färdig biolog så vi delar detta intresse, men hon är då ett strå vassare.
Usch så jag skryter nu, måste tänka på jantelagen. Jag är dålig på matlagning, bakning, stickning, virkning, mangla lakan och jag beundrar de som bara så där slänger ihop en sockerkaka.Så vilken tur att alla är bra på något!!!
Sandkatten har drag av räv och lite hund också....Mvh/Sunny

Skrivet av Inaktiverad 7278 29 dec 2015 21:33
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 7278

Måste erkänna att jag hade lite tur med just den bilden då katten finns bakom en tjock glasskiva...

Skrivet av Inaktiverad 5647 29 dec 2015 22:03
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Ja den var lyckad. Vet du om sandkatter bara finns på Zoo eller finns de som huskatter. jag är osäker? Men på grund av deras värde som Muhammeds följeslagare så kanske familjer har dem i sina hus eller närhet så de får mat mm? Vackra är de, fin bild. Mvh/Sunny

Skrivet av Inaktiverad 7278 30 dec 2015 13:33
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 7278

Jag vet inte mycket om den här katten i övrigt och att den finns på Parken Zoo i Eskilstuna. Mycket möjligt hem i närheten av öknar och hos Islamska familjer! Vacker var den i alla fall!

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 2149 trådar med 18671 inlägg. 434 (20%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".