Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

  Sök på Vi Seniorer

  Annonser o tips

* Hur få bort flugor från platt-tvn?

Forum > Allmän diskussion > Hem, hus och trädgård > Hur få bort flugor från platt-tvn?

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 5 av 5.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av rent44 13 jun 2016 14:23
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

rent44

(Medlem)

Hjälp! Hela fotbolls-EM blir ju förstört här av några flugor som ideligen sätter sig på tv-skärmen. Hur får jag bort dem?
 
Skrivet av Bengt 13 jun 2016 15:06
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt Bengt

Bengt

(Admin)

måndag 13 juni 2016, kl 14:23 skrev rent44
Hjälp! Hela fotbolls-EM blir ju förstört här av några flugor som ideligen sätter sig på tv-skärmen. Hur får jag bort dem?

Är det kanske huliganflugor?
Eftersom de sitter på själva skärmen så är det mest avrådande man kan ge; använd inget "Radar" eller liknande på den, använd inte vanlig flugsmälla på skärmen heller.
Man kan med försiktighet använd de elektriska "flugsmällare" som finns - de batteridrivna med ett metallgaller som finns i olika fabrikat. Förstås ska man inte slå på skärmen, men med strömknappen intryckt och vifta nära flugan så flyger den upp och du kan få den i det elektriska nätet.

/Bengt



--
Admin på Vi Seniorer
 
Skrivet av rent44 13 jun 2016 15:11
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

rent44

(Medlem)

Tack Bengt! Ska kolla upp det. Verkar lite komplicerat dock. Åka till stan och köpa en sån. Får se hur det verkar med flugorna, om de kanske tappar intresse. Rätt stora flugor är det.

 
Skrivet av Inaktiverad 7278 13 jun 2016 21:59
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 7278

Sluta titta på fotboll för Sverige verkar ändå inte göra mål själva*skrattar rått*!

Nej skämt åsido så tror jag det är strålningen och ljuset från dator- och TV-skärmar som lockar till sig flugorna. Har Du mörkt i rummet Du tittar på TV:n så släpp in lite ljus!
 
Skrivet av rent44 14 jun 2016 09:16
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

rent44

(Medlem)

måndag 13 juni 2016, kl 21:59 skrev AlfGun
Sluta titta på fotboll för Sverige verkar ändå inte göra mål själva*skrattar rått*!

Nej skämt åsido så tror jag det är strålningen och ljuset från dator- och TV-skärmar som lockar till sig flugorna. Har Du mörkt i rummet Du tittar på TV:n så släpp in lite ljus!



Ja, du har rätt,- det svenska laget är ingen höjdare, inte hittills. Förfärligt! Jag skall ransonera tittandet på em. Det är en himla massa matcher. Och mina flugor verkade, även dom, efter ett slag tröttna. Men kommer dom tillbaka så har jag problem igen. Hade närmast tänkt mig någon avskräckning med nåt kemiskt preparat: en liten skål med ättika eller nåt. Bara inget som stör mig själv alltså....--- Jag får se hur det utvecklar sig. Hemma i min lägenhet i Gbg hade jag förr i tiden mycket mer fler flugor, t.o.m. året om. Nu är det några enstaka sommartid bara.

 

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 2078 trådar med 18339 inlägg. 404 (19%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

  Annonser

 

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".