Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Om curlade barn och curlingföräldrar

Forum > Allmän diskussion > Allmänt > Om curlade barn och curlingföräldrar

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 6 av 6.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av Inaktiverad 5648 30 sep 2016 11:27
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

fredag 30 september 2016, kl 09:51 skrev Sunny3
Vi har haft stormbyar i natt.
Men tunnorna står inställda i ett soprum. Men de unga kan inte sortera och äckligast är då de lägger bajsblöjor i sopkorgarna ute. Vi har ju haft självförvaltning i föreningen.
Så att öppna dessa sopbehållare och barnbajset rinner ur är så äckligt. En och annan hundägare lägger påsarna i dessa behållare också. men då är det åtminstone i en svart påse. Mvh/Sunny.
Nu är det höst!

Dagens "unga Vuxna" har aldrig fått lära sig vad det innebär att leva utanför curlingföräldrarnas skyddade värld.

Uppdaterat: 1 okt 2016 02:27  
Skrivet av Oskaria 30 sep 2016 12:39
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Oskaria

(Medlem)

En liten fundering bara: Vilken generation har lärt föräldrar att curla sina barn?
Inte kan det väl vara vi seniorer?

Skrivet av Inaktiverad 5647 30 sep 2016 19:20
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Mina barn som är mellan 46 och 30 år säger att de lär av vännerna. Eftersom de andra curlar så gör de det också. Min grabb som spelade ishockey på elitnivå var tvungen att ha skjuts till ishallen med de stora trunkarna. Men så tog han körkort och körde själv. Jag hade småbarn och en man som reste i jobbet, arbetade själv full tid.Jag kunde inte vara ständigt med på allt.
Men att curla är mer att låta barnen slippa ansvar från allt. Detta mår de inte bra av, att få allt serverat utan ansträngning. Barnen bestämmer över föräldrarna.
Aldrig har barn haft det så bra, aldrig har de mått så dåligt, lyder rubrikerna.
Låt barn känna sig behövda i familjen, låt dom tjäna en slant själva genom att hjälpa till.Inte ska man ta ifrån dom känslan av att de också kan! Mvh/Sunny

Skrivet av Inaktiverad 5648 1 okt 2016 09:46
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Jag såg en trailer på TV om curlande föräldrar och där var en pappa som åkte hem till sin dotter och både städade samt tvätten. Jag blev förbannad och kunde inte se programmen för att inte få hjärtinfart.

Skrivet av Mynta 1 okt 2016 16:47
  Skriv ut Direktlänk

Mynta

(Medlem)

Undrar just varför föräldrar gör så? Troligen för att få bekräftelse!
Även jag uträttar något för min familj men absolut inget jag blir "tvingad" att göra utan jag gör det för samtidigt i det arbetet lär jag mina barnbarn hur det skall göras!

De är bra på att rulla köttbullar numera och bra på att baka!
Sy i knappar vållar inga problem det heller!

Skrivet av Inaktiverad 5647 2 okt 2016 07:29
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Att vara kompis med sina barn är ett nytt fenomen. Inte vara förälder.
Ofta ser man kändisar som pratar om att de är kompisar med sina barn. Det är inte bra. Föräldrar ska vara trygghet och en stadig hamn då det blåser.
Att festa med sprit och gå ut på krogen ihop är ingen bra förebild för unga vuxna.Normgivare och förebilder är bäst. Att barn känner sig behövda, älskade och trygga är bra grunder.
Visst samhället är otryggare idag och ibland behövs att man hämtar och lämnar. Det är inte där Curlandet kommer in, det är mer att överlämna bestämmande rätten till barnen.
De blir ganska odrägliga, bortskämda och otrygga barn.
Men så är det ju- som de gamla sjunga, kvittra de unga-. Står föräldrarna i passoppställning så tar barnen det de får.
Många gånger tror jag det beror på dåligt samvete för att föräldrarna sällan har tid i stressens samhälle.
Det svänger igen, nästa generation kommer kräva mer då de såg att det inte blev bra med dom själva....Mvh/Sunny

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 2149 trådar med 18671 inlägg. 434 (20%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".