Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

  Sök på Vi Seniorer

  Annonser o tips

* Hur anges åldern?

Forum > Viseniorer.se > Frågor om webbplatsen > Hur anges åldern?

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 2 av 2.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av Bengt 4 jan 2012 17:06
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt Bengt

Bengt

(Admin)

Svar:
Vi kräver att korrekt födelseår delges administrationen för att ett medlemskonto ska bli fullt aktivt.Vi har ju en åldersgräns och det minsta vi kan göra är det.
När väl de obligatoriska uppgifterna är ifyllda för aktivering av medlemskonto finns sedan "Månad" och "Dag" att fylla i under Inställningar.
Eftersom en del personer vill vara så anonyma som möjligt har vi inte gjort månad och dag obligatoriskt. Det dock mycket önskvärt att var och en fyller i sin födelsemånad och födelsedag.

I din medlemsinfo anges åldern i år (om du tillåtit att det visas för övriga medlemmar) beräknat på angiven födelsetid. Om du bara har angivit år utgår systemet från första januari det året, och din ålder blir då inte alltid helt rätt.

Se över dina Inställningar.

/Bengt


--
Admin på Vi Seniorer
 
Skrivet av dubbeltur 4 jan 2012 21:53
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt dubbeltur

dubbeltur

(Moderator)

För att inte förloras i anonymitetens dimma, så tycker jag att ett minimikrav borde vara att ålder och kön redovisas i medlemsinfo. Om jag skriver "Man 65" så är jag fortfarande anonym men ändå har jag talat om mitt kön och min ålder.


--
dubbeltur
Uppdaterat: 4 jan 2012 22:20  

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 2075 trådar med 18328 inlägg. 404 (19%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

  Annonser

 

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".