Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Borttappade dagar

Forum > Allmän diskussion > Allmänt > Borttappade dagar

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 3 av 3.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av Biggan 3 aug 2011 17:06
  Skriv ut Direktlänk

Biggan

(Medlem)

Var tar alla veckodagarna mellan Måndagar och Söndagar vägen, lika så alla dagar mellan den första och sista varje månad?
Det underliga är att en månad går otroligt snabbt och ändå är det så långt mellan pensionsutbetalningarna!

Admin: Tråden flyttad från "Utanför ämnet" till "Allmänt".

--
Uppdaterat: 3 aug 2011 20:55  
Skrivet av Karin 26 jan 2012 22:08
  Skriv ut Direktlänk

Karin

(Medlem)

De veckodagarna kanske försvinner när man blir pensionär? Jag tycker att måndag med flera krälar fram. Vore det inte bra med en liten helgdag varje vecka i onsdagstrakten, för alla som sliter med vardagarna.

Fram för lediga onsdagar för alla.

Ett alternativ är att också förlänga veckan med en dag mitt i veckan, och göra den ledig. Jag har tänkt mycket på hur man skulle kunna göra arbetsveckan drägligare.

Nu har jag hört att de ska försöka styra upp det här med Kristi himmelsfärd och klämdagar, som skapar sån oreda på våren. Folk avviker ju från arbetet i högar och återfinns ute i solskenet. DNA, nej BNP naggas ständigt i hörnorna.

Skrivet av sigge 28 jan 2012 19:44
  Skriv ut Direktlänk

sigge

(Medlem)

Det där med tidsuppfattning torde vara högst individuellt. Det finns säkert många, ofta ensamma, som tycker att varje dag är en evighet, medan vi (en del) upplever att de försvinner fortare än Svenssons fredagslöning.

Det gäller att styra upp det där med helgdagar och andra arbetsfria dagar. Vi måste jobba mera om vi skall säkerställa
framtida trygghet och välstånd. Man tar sig för pannan när man hör Jonas Sjöstedt tala om sex timmars arbetsdag. Vi måste ju jobba mer och inte mindre. Vem vill förresten gå ned mer än 20% i lön? Hur många nya vänsterpartiröster kan ett så "skrämmande" förslag generera?

--
Sigge

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 2144 trådar med 18644 inlägg. 431 (20%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".