Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* 112

Forum > Allmän diskussion > Allmänt > 112

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 9 av 9.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av tigrib 11 feb 2012 21:45
  Skriv ut Direktlänk

tigrib

(Medlem)

Idag är det (har varit)den eurpeiska 112-dagen. Den firas för att man ska påminna om att var man än befinner sig i Europa kan man slå nödnumret 112. Det kanske dom flesta redan vet, men det är ju inte fel att påminna.
Det har kommit in så många nya dagar i almanackan upplystes jag om för en tid sen: Den 15/1 var det Tulpanens dag, den 4/2 Vargens dag, den 7/2 Tankens dag osv. osv.
Den dag som inte återkommer så ofta firas den 29/2 i år, då firas nämligen den Sällsynta dagen.
Det säjs att man ska ta varje tillfälle i akt att fira nåt - varje dag. Att man kan kliva ur sängen utan hjälp, att man kan klä sig själv, att man är frisk, att solen lyser, att det snöar, regnar eller vad det nu är man gläds åt. Ja, varför inte? Någon har sagt att vi är ett klagande folk, som gnäller om det mesta. Då får vi väl bevisa att så är det inte? Några gnällspikar är vi definitivt inte.
Såg ni melodifestivalen på TV i kväll? Hm. Suck. Tänkte ringa 112, men ......

Skrivet av Bengt 11 feb 2012 22:04
  Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

112: Inget jag firar precis. Påminns mest om hur det har blivit när det nämns. Att vi inte längre ska ha råd att skicka en ambulans om vi inte säkert vet att en person dör annars. Min åsikt är att 112 ska fungera felfritt varje dag.

"Dagar": Börjar det inte gå lite inflation i detta med att allting ska ha en egen dag? Mors dag och Fars dag har vi haft länge, sedan har det kommit kanelbullens dag och gud vet allt. Visst, man borde sätta värde på varje dag, men jag vet inte om detta är det rätta sättet?

"Gnällspik": Jo, lite måste man få gnälla ibland också. När det känns som att det finns ett verkligt skäl till det.

Melodifestivalen: Ja, och instämmer i ditt suckande. Men kanske ska vi inte "gnälla" om just det - det är kanske en sådan sak där vi får inse att en yngre generation tar över och gör vad de tycker är bäst med det.

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer

Skrivet av sigge 11 feb 2012 22:30
  Skriv ut Direktlänk

sigge

(Medlem)

Det är inte för inte Carl Bildt har döpt sin blogg till "Alla dessa dagar".

--
Sigge

Skrivet av sigge 11 feb 2012 22:35
  Skriv ut Direktlänk

sigge

(Medlem)

Den som ogillar resultatet av röstningen på Melodifestivalen, bekänner sig som lite avvikande från den svenska "normen". Det behöver inte nödvändigtvis vara fel.

--
Sigge

Skrivet av tigero 15 feb 2012 16:35
  Skriv ut Direktlänk

tigero

(Medlem)

Tycker som du Sigrib att man kan vara lycklig för varje dag man är frisk. Dessutom kan man vara lycklig för en massa annat, samtidigt. Väldigt mycket är gratis. Vi kan vara lyckliga så länge det varar. Som frisk luft - om man kommer bort från avgaserna en stund eller rent vatten - så länge det nu kan vara med tanke på hur mycket som hälls ut i avloppen.
Så därför vill jag fira varje dag som Min Dag. Hurra!

--
Tigero

Skrivet av tigrib 15 feb 2012 16:51
  Skriv ut Direktlänk

tigrib

(Medlem)

Hej tigero. Tycker att jag känner igen ditt nick-name, men kommer inte ihåg var-när-hur .... Minnet är omfattande men dimmigt .... Gick in på din hemsida: väldigt fina bilder på dina djur. Håller med om att också hästar är vackra.
Du skriver att du målar, men du visar inte något av ditt måleri !?? Jag tycker också om att måla. I akryl.
Kul att du är här på VS. Vi hörs - och skrivs.
Just nu måste jag logga ut för jag ska ut på galej i kväll!

Skrivet av sigge 15 feb 2012 20:49
  Skriv ut Direktlänk

sigge

(Medlem)

Det finns 353 instiftade temadagar i Sverige. Det borde då finnas 12 "lediga" dagar för firande, utöver de 353. På lördag är det "fotens dag". Bästa utbytet av de olika dagarna har nog köpmännen.

Dagarna finns listade på nedanstående URL:

http://temadagar.se/kalender-2012/

--
Sigge

Skrivet av dubbeltur 15 feb 2012 23:11
  Skriv ut Direktlänk

dubbeltur

(Moderator)

Symaskinens dag
Väntar på att det skall instiftas en "Symaskinens dag"

--
dubbeltur

Skrivet av Bengt 15 feb 2012 23:27
  Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

onsdag 15 februari 2012, kl 23:11 skrev dubbeltur
Väntar på att det skall instiftas en "Symaskinens dag"

Enligt sigge finns det tolv lediga dagar. Det är bara att du instiftar "Symaskinens Dag" någon av de dagarna och sedan sprider det på webben.

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 2144 trådar med 18644 inlägg. 431 (20%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".