Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Jul?

Forum > Allmän diskussion > Allmänt > Jul?

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 14 av 14.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av Inaktiverad 5128 29 sep 2013 11:02
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5128

I går började annonserna om julbord i stockholmstidningarna! Det är mer än 12 veckor till julafton, 86 dagar! Nu ska det tjatas och eskaleras i två och en halv månad, undra på att man är innerligen trött på julen när den äntligen kommer.

Skrivet av dubbeltur 29 sep 2013 19:00
  Skriv ut Direktlänk

dubbeltur

(Moderator)

De tidiga julbordsannonserna vänder sig nog mest till företag som brukar bjuda ut personalen.

--
dubbeltur

Skrivet av Vallmoblomma 29 sep 2013 20:52
  Skriv ut Direktlänk

Vallmoblomma

(Medlem)

Skönt att höra andra som är trötta på julen redan innan den är här...Hej tomtegubbar i högtalarna och julgransdekorationer överallt.. Vi kanske kan blunda och hålla för öronen, men mest synd är det välom affärs personalen som ska stå ut med detta minst åtta timmar dagligen. Tror att många med mig längtar efter stillhet och enkelhet och försöker bromsa ekorrhjulet.

Vallmoblomma

--
papaver

Skrivet av Mynta 1 okt 2013 19:43
  Skriv ut Direktlänk

Mynta

(Medlem)

Ingen Jul utan Jesus kära vänner....var det inte så det var meningen med jul?
Nu verkar det vara mera viktigt med erbjudanden om att köp nu och betala senare!

Skrivet av Winger 1 okt 2013 22:24
  Skriv ut Direktlänk

Winger

(Medlem)

Det är skönt att gå i kyrkan på jul (även andra dagar) som Julbön, julotta, getsemaneafton.. Det är så högtidligt och vackert. Så slipper man Hej tomtegubber och Nu är det jul igen...

--
Winger

Skrivet av tigrib 1 okt 2013 22:55
  Skriv ut Direktlänk

tigrib

(Medlem)

En god vän till mig brukar vanvördigt kalla julen för *Den stora gris- och stearinfesten'.

Men för de flesta barnfamiljer är det väl Julklapparna som är viktigast, eller? Har du inte köpt alla julklappar än - ojdå.

Och för att inte tala om stressen FÖRE julen: stöka, städa. putsa, laga alla maträtter, köpa julklappar. Handla, handla, handla.

Ja, allt det där har man ställt upp på. Men skönt att man nu är så gammal (och klok?, ha-ha) att man struntar i alla dessa Måsten :-)

Skrivet av Vallmoblomma 2 okt 2013 07:03
  Skriv ut Direktlänk

Vallmoblomma

(Medlem)

Julen för mig är egentligen advent. Då njuter jag som mest, då är det rofyllt.. ljus, glögg,stjärnor i fönstret, och adventsstämmor i kyrkan....

Vallmoblomma

--
papaver

Skrivet av Mynta 2 okt 2013 08:30
  Skriv ut Direktlänk

Mynta

(Medlem)

Jul,jul strålande jul-det är musiken som är en viktig del i julen för mig!
Förberedelserna naturligtvis-pepparkaksdegen gjord efter samma recept som när jag var barn-nu åker degen buss från Sundsvall till Stockholms vackra Söder och då är jag en glad mormor!

Skrivet av Inaktiverad 5128 2 okt 2013 08:58
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5128

När barnen var små så var ju julen med alla accessoarer ett måste, sedan har vi trappat av och i somras när jag städade boden så slängde jag den gamla plastgranen. Kanske beror det på vad man har för minnen från sin barndom om man gillar julen eller ej. Själv trivs jag väldigt bra i vardagen; är en riktig vardagsmänniska, har inget behov av att ”festa” bara av att träffa människor. Om julen inskränkte sig till en eller två veckor så skulle jag väl stå ut men när det håller på i två, tre månader då är jag ordentligt trött på den när den kommer. Den här köphysterin som uppstår tycker jag är ganska motbjudande och hur många ”julklappar” är egentligen behövda av andra än marknaden? Jag såg en uppgift på hur mycket folk köper julklappar för i snitt. Jag tog lika mycket pengar och skänkte till kyrkans matutdelning till behövande här i Stockholm. Jag är ganska säker på att den julklappen är både behövd och uppskattad.

Skrivet av Mynta 2 okt 2013 09:59
  Skriv ut Direktlänk

Mynta

(Medlem)

Bra att dela med sig och det bör man ju göra året runt!
-De år jag firar julen på Söder gör jag alltid en vandring på eftermiddagen dagen före julafton och bjuder då de som är mindre lottade än jag på hamburgare och köper många "Situation Stockholm". Det känns bättre att lyssna till klockklangen från Sofia kyrka då.

Skrivet av Winger 2 okt 2013 10:56
  Skriv ut Direktlänk

Winger

(Medlem)

DEt får bli en julhistoria då: Nu är det jul igen, nu är det jul igen sa käringen som låg under tåget....
Hoppas ingen tog illa upp nu...

--
Winger

Skrivet av Vallmoblomma 2 okt 2013 11:10
  Skriv ut Direktlänk

Vallmoblomma

(Medlem)

Mynta... vilken fin ödmjuk gest av dig!

Vallmoblomma

--
papaver

Skrivet av Winger 2 okt 2013 20:01
  Skriv ut Direktlänk

Winger

(Medlem)

Instämmer med Vallmoblomma, ett fint initiativ av dig Mynta

--
Winger

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 2149 trådar med 18671 inlägg. 434 (20%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".