Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Julkort

Forum > Allmän diskussion > Allmänt > Julkort

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 4 av 4.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av Mynta 3 dec 2013 06:19
  Skriv ut Direktlänk

Mynta

(Medlem)

Julkort var det!
Inget julkort slår det traditionella med frimärke och gärna något extra klistermärke på!
Det gör mig verkligen glad att få lägga det i kortkorgen på väggen vid spegeln-den korgen som varit med så många år!
-Mina julkort är gjorda från egna bilder!
Nå berätta!

Skrivet av Inaktiverad 3534 3 dec 2013 10:21
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 3534

Eftersom jag tycker så mycket om att få "riktiga" julkort så skriver jag också sådana själv. Varje år tänker jag att jag ska måla egna julkort. Hittills har det inte blivit av, men köpta går också bra. När barnen var små gjorde vi egna julkort tillsammans. Egentligen borde jag ju ha mer tid nu, men av någon anledning tar allting så otroligt mycket längre tid numera ;)

Skrivet av dubbeltur 3 dec 2013 13:58
  Skriv ut Direktlänk

dubbeltur

(Moderator)

Jag skickar ungefär 20 julkort. Tycker det är en trevlig tradition. Naturligtvis vill få julkort själv.

--
dubbeltur

Skrivet av Vallmoblomma 3 dec 2013 17:16
  Skriv ut Direktlänk

Vallmoblomma

(Medlem)

Motiven på julkorten har skiftat med åren. När flickorna var små blev det årliga foton på dem. Numera väljer jag vackra motiv -utan tomtar- kort som stödjer olika hjälpverksamheter.. tex. UNICEF, Cancerfonden. Det är lika roligt varje år att få och skicka fysiska vykort. Ett 20 tal brukar gå iväg med posten, de flesta inom Sverige., till de som står mig nära men även de som kontakten är sporadisk med- men en tanke betyder så mycket.

--
papaver

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 2149 trådar med 18671 inlägg. 434 (20%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".