Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

* Vad var bra på tv ikväll?

Forum > Kulturdiskussioner > Kultur övrigt > Vad var bra på tv ikväll?

Skriv ut
Visar inlägg 16 - 30 av 134.
Sidor: < 1 [2] 3 4 ... 9  > »
Skrivet av Inaktiverad 3534 22 jan 2012 17:24
Föregående inlägg   Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 3534

Kom av en slump in på samma film som dubbeltur och fastnade där. Stark historia och ett slut som väckte förhoppningar om att flickan fick ett bättre liv. Skulle vara roligt att veta hur det gått för henne i verkliga livet. Man kanske kan googla.......

Skrivet av Karin 26 jan 2012 15:59
  Skriv ut Direktlänk

Karin

(Medlem)

Jag har fastnat för serien Homeland. Den griper tag i mig. En amerikansk officer har varit försvunnen i Irak under 10 år, men blir funnen i en mörk håla, och kommer hem till en häpen hustru och barn som inte minns honom.

Han tas emot som hjälte. Men är han "omvänd"? Det finns information om att någon amerikan som varit fånge i Irak, i hemlighet gått över till andra sidan. Carrie heter en begåvad, hängiven spanare som inte släpper honom ur sikte, och som har en mystisk sjukdom som hon håller hemlig. Är hon paranoid, undrar man ibland.

Här får man veta lite i taget och då och då vänds kunskapen upp och ner.

Vilka är den goda sidan och vilka är den onda? Berättelserna kommer fram ett stycke i taget. Originalet är dessutom israeliskt, i den miljön tippar jag att storyn gör sig minst lika bra.

Skrivet av Bengt 31 jan 2012 22:24
  Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

Tisdag kväll: "Veckans brott", det tittar ni väl på? Lite roligt med en sådan person som Leif GW Persson. Bra att han nu lyfter upp hur s.k. "mängdbrott" utreds, eller snarare hur de inte utreds.

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer

Skrivet av dubbeltur 3 feb 2012 22:22
  Skriv ut Direktlänk

dubbeltur

(Moderator)

Tittat på Skavlan, inte lika bra som tidigare. Liknade mest en skvallertidning.

--
dubbeltur

Skrivet av Bengt 15 feb 2012 15:44
  Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

Såg "Mot alla odds" igår kväll. Har följt den serien.
Vad anser ni om den "dokusåpan"?
Det har förekommit en del debatt om det på andra håll, både för och emot. Det finns ju då två skilda synvinklar; dels om det är ett bra program att se, dels om det är vettigt att funktionsnedsatta ska utsättas för potentiellt farliga strapatser för vårt höga nöjes skull. Det senare är ju det som kan vara lite kontroversiellt. Notabelt är dock att jag inte har lyckats hitta någon som själv har en funktionsnedsättning som tycker att det skulle vara oetiskt på något sätt, snarare har jag kunnat höra fördomar blottläggas hos vissa icke handikappade personer.
Det jag själv anser är att det är mycket viktigt att ingen luras in i detta på något sätt, utan det är varje individs helt fria val att vara med. Inget tyder på något annat i just den här "dokusåpan", så därmed tycker jag att den är OK ur etisk synvinkel. Detta med att inte luras in i en dokusåpa menar jag dock ska gälla alla, även de mest friska individer, och då är det nog värst med den saken då det är mycket unga personer som har artist eller skådespelarambitioner, att de helt enkelt känner sig tvungna att skriva på de mest vidriga avtal.

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer

Skrivet av Bengt 19 feb 2012 22:30
  Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

Ikväll var det sjätte avsnittet av "Äkta människor".
Har ni följt den serien? Det är ju en speciell serie med flera bottnar. Vad tycker ni om den?
Om 20 år, då kanske det är hushålls- och vård-huboten "Vera" som gäller istället för den äldrevård vi har idag, tänker jag. Billigare än människor och gör inte fel... Ja, vad tänker ni?

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer

Skrivet av dubbeltur 20 feb 2012 08:35
  Skriv ut Direktlänk

dubbeltur

(Moderator)

Nja gillar inte den typen av serier.
Sällskapsrobotar finns redan i Japan.

--
dubbeltur

Skrivet av Bengt 10 mar 2012 22:15
  Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

Ikväll var det schlagerfinalen - eller finalen i Melodifestivalen, för att vara korrekt. Såg ni den? Vad tyckte ni?
Det är kanske mest för en yngre generation numera, kan jag tycka. En mycket yngre generation till största delen. Pop och rock lyssnar jag mycket på annars (70- och 80-tal mest), men det mesta som nu bjuds i Melodifestivalen är ändå inte något jag fastnar för.

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer

Skrivet av dubbeltur 10 mar 2012 22:36
  Skriv ut Direktlänk

dubbeltur

(Moderator)

Med tanke på chansen att vinna i Baku så var det nog rätt låt som vann. Jag hade även låt nr:10 och nr:1 som favorit.

--
dubbeltur
Uppdaterat: 10 mar 2012 22:38  
Skrivet av dubbeltur 12 mar 2012 07:58
  Skriv ut Direktlänk

dubbeltur

(Moderator)

En sak som förvånar mig är att kommentarer över Melodifestivalens resultat helt uteblivit????? Jag vet att det finns viktigare saker att bry hjärnan med, men ändå.

--
dubbeltur

Skrivet av Inaktiverad 3534 12 mar 2012 16:06
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 3534

Jag tyckte bäst om Thorstens låt, men den hade förmodligen inte haft en chans i Baku, så rätt låt vann med tanke på det!

Skrivet av Inaktiverad 3534 22 mar 2012 17:05
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 3534

Igår såg jag ett underbart program. Borås Superstars, en dokumenär om ett demensboende i Borås. Känslan påminner lite om En annan del av Köping! Ett positivt program att bli glad av. Det kommer fler avsnitt av dokumentären i TV4 på tisdagar. Se dom!!!

Skrivet av Bengt 22 mar 2012 21:11
  Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

Ikväll var det Antikrundan igen. Det är väl bra?
Man får veta en del saker man inte hade en aning om, vad som är värt något och vad som är ganska värdelöst. Och så får man se minen på folk som antingen blir positivt överraskade eller mycket besvikna.

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer

Skrivet av Bengt 9 apr 2012 22:14
  Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

måndag 2 april 2012, kl 22:12 skrev Bengt
30 grader i februari -...

Jaha, då var det sista avsnittet sänt också. Var det bara jag som såg?

--
Admin på Vi Seniorer

Skrivet av dubbeltur 9 apr 2012 22:36
  Skriv ut Direktlänk

dubbeltur

(Moderator)

Jag såg det i alla fall inte. Tittade på en opera av Puccini på video. Syster Angelica, en enaktare.

--
dubbeltur
Nästa inlägg

Sidor: < 1 [2] 3 4 ... 9  > »

* Forumstatistik

Vi har 1817 trådar med 17064 inlägg. 320 (18%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".