Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Fadderbarn? Donera?

Forum > Allmän diskussion > Samhällsfrågor > Fadderbarn? Donera?

Skriv ut
Visar inlägg 16 - 18 av 18.
Sidor: < 1 [2]  >
Skrivet av KarlSkoglund 11 jul 2014 10:36
Föregående inlägg   Skriv ut Direktlänk

KarlSkoglund

(Medlem)

onsdag 25 juni 2014, kl 13:10 skrev ingsan1
Jag tror att det är svårt att få en pålitlig statistik i mångt och mycket och i t ex sexköp är det nog självklart svårt.
För mej får folk sälja vad dom vill dvs bara dom inte ringer hem till mej eller på dörren. Om jag köper stöldgods så är det straffbart. Kanske ska man straffa bara den som säljer stöldgodset men för mej är det ok att inte vara blåögd vid vissa billiga och kvittolösa affären och självklart vill jag göra rätt för mej som dom flesta vill.
Vi får nog minnas att för hundra år sen så var inte kvinnan riktigt vuxen dvs någon annan styrde över henne.
Läste just idag att vi har en kvinna som ärkebiskop. Den första i sveriges historia.
Vi lagstiftar om t ex djursex och barnsex men tyvärr så är det svårare att lagstifta när det handlar om vuxna människor.

Att jämföra stöldgods och produkter med människor är inte hållbart. Folk ska inte behöva sälja sig punkt.

Skrivet av KarlSkoglund 8 sep 2014 10:29
  Skriv ut Direktlänk

KarlSkoglund

(Medlem)

Jag pratade tidigare om en bok som heter Byggfirman som tar upp en form av människohandel som bedrivs nu i Sverige. Kan rekommendera denna, har dock inte läst klart än.

"Byggfirman": ISBN 9789186505486

Ber om ursäkt att jag hamnade lite off topic nu med min kommentar då denna tråd handlar om just fadderbarn och donationer.

(Admin: Länk ändrad. Vi bör inte länka till webbutik, den som läser ska välja butik själv.)
Uppdaterat: 8 sep 2014 10:37  

Sidor: < 1 [2]  >

* Forumstatistik

Vi har 2147 trådar med 18663 inlägg. 432 (20%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".