Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Vatten och bröd till de minsta!

Forum > Allmän diskussion > Samhällsfrågor > Vatten och bröd till de minsta!

Skriv ut
Visar inlägg 16 - 20 av 20.
Sidor: < 1 [2]  >
Skrivet av Inaktiverad 5648 2 jul 2014 10:09
Föregående inlägg   Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Detta med att det finns stadsdelsnämnder med egen förvaltning och delvis egen ekonomi var det dummaste som någonsin införts i världshistorien, ofattbart korkat och det tycker alla utom politikerna.

Skrivet av Inaktiverad 5647 2 jul 2014 10:24
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Ja, det slår väldigt olika.Jag önskar de gamla duktiga föreståndarna skulle komma in och berätta hur en förskola ska drivas, det bästa för barnen, att expertisen får säga sitt.
Jag sliter i det tysta för barnen.Men det är så trögt, ingen orkar lyssna.
Ner bland fotfolket med alla uppsatta kostymnissar och damer i dräkt, byt blöjor, torka kräks och snor en vecka. Trösta gråtande barn som längtar efter sina föräldrar för de inte får sina behov täckta eller är hungriga. Då kanske de sätter oxfilén på tvären efter en vecka....Mvh/Sunny

Skrivet av Inaktiverad 5648 2 jul 2014 10:34
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

En bra idé.

Skrivet av Ofelia 2 jul 2014 21:46
  Skriv ut Direktlänk

Ofelia

(Medlem)

Du är så klok, Sunny.

Skrivet av Inaktiverad 5647 2 jul 2014 22:00
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Tack Ofelia!
Ibland är jag bara så besviken på allt. Men alla år av kamp för våra minsta måste en dag ge utdelning.Förbudet mot aga var en stor början.
Jag minns Astrid Lindgrens kamp och berättelse om den lille gossen som blev beordrad av sin pappa att gå ut i kylan och bryta sitt eget ris till agan. Snyftande stod han sedan på trappan med en stor sten och sade till sin pappa.-Pappa jag nådde inte upp till riset, men här har du en stor sten du kan kasta på mig-. Minns hur starkt jag berördes. Astrid var barnens kämpe, liksom många pedagoger, bla Fröbel.
Den som är stark måste vara mycket snäll mot de som är mindre, kvinnor, barn och djur.Mvh/Sunny..

Sidor: < 1 [2]  >

* Forumstatistik

Vi har 2147 trådar med 18663 inlägg. 432 (20%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".