Ja det kan nog vara så att med de våldsammare sporterna, boxning, ishockey så kommer aggressionerna ut under matchen, man buar skriker okvädingsord och även ibland slår varandra på käften om man håller på fel kämpe.
I fotbollen så ska det göras upp innan och efter, min son höll på Bajen och vilka slagsmål det var då de skulle hem till Norrköping, jag var livrädd varje gång att telefon skulle ringa, gatstenarna rök.
På våra pendeltåg har det urartat så de inte kunnat lämna stationen.
Kanske hittar man orsaker att slåss om man har massa uppdämd vrede och är hormonstinn hur som helst?
Blandar man dessutom in politiska falanger som ser sin chans att provocera så blir det ännu värre.
Vi har väl inte glömt bort Göteborgs kravallerna? Vad kostade det skattebetalarna.
Hur många tusen unga grabbar har detta som fritidsnöje? Att skada och slå på oskyldiga människor?
Vad vill vi ha för samhälle, vilka ska föra fina traditioner vidare? Varför är bandy och innebandy inte föremål för dessa upplopp? Vad ska det bli av dessa huliganer i framtiden? Förstår inte föräldrarna att det är vägen utför?
Ja frågorna är många, men jag minns då IFK Norrköping och Sleipner spelade matcher, det var redan på slutet av 50 talet, det förekom gruff på läktarna och sparkar redan då, men långt ifrån dagens gängkrig, så länge vi blundar växer trollen, de spricker bara i ljuset....Mvh/Sunny..