Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Spännande regeringsförklaring

Forum > Allmän diskussion > Samhällsfrågor > Spännande regeringsförklaring

Skriv ut
Visar inlägg 61 - 73 av 73.
Sidor: < 1 ... 3 4 [5]  >
Skrivet av Inaktiverad 5647 3 dec 2014 21:20
Föregående inlägg   Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Samma här och samma Parlamentarism som på 20 talet.
Men nu är de ju eniga med Sd om samma budget alltså har det gått Sds väg.
Varför ska inte varje parti få stå för sig själva?
Mvh/Sunny...

Skrivet av Inaktiverad 5648 3 dec 2014 21:40
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Alliansen har cementerat sig men det kan hända en del innan valet får vi hoppas.

Skrivet av dubbeltur 4 dec 2014 11:20
  Skriv ut Direktlänk

dubbeltur

(Moderator)

Humleman, bra analys!

--
dubbeltur

Skrivet av Mynta 4 dec 2014 14:15
  Skriv ut Direktlänk

Mynta

(Medlem)

Det kan ju ske ett under och därför så därför ser jag tiden an till 29 dec. Undret kan bli att "Alliansen besinnar sig" och gör upp med Löfven.

Klart att Sd känner sig stött för de har ju sina väljare att stå upp för.

Skrivet av Inaktiverad 6335 4 dec 2014 15:04
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 6335

Det är så vansinnigt tramsigt alltihop, jag tänker på vad någon sa, det handlar inte om vad landet kan göra för dig utan vad du kan göra för landet.
Tänk om företagare skulle bete sig på samma sätt - jag vill inte prata med dig eller dig eller dig, det är ju ingen välgörenhet (gratis) att dom sitter där dom sitter.
Det är deras jobb som dom själv har valt.
Uppdaterat: 4 dec 2014 15:12  
Skrivet av Inaktiverad 5647 4 dec 2014 15:20
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Jag ser det som de två professorerna sade här på universitet om SDs väljare.De har kommit fram till samma svar som många andra.
Jag håller med Humleman om att det skulle vara det partiet som får flest röster som bildar regering, små pluttepartier ska inte få väga över blocken till vinst.Varken åt höger eller vänster.
Detta skulle ta bort små partiers vågmästarroll. Det är ändå 87% som är enade om att inte stödja Sd. Så tippar de regeringens budget, för sanningen är att hade S öppnat upp för Sd så hade de röstat för S budget.Det har de själva sagt.
De har inte sagt att de föredrar alliansens budget heller, utan bara att alla som inte gör som dom i invandrarfrågorna kommer de att stjälpa.
De skyller på Löfven, men Sd hade inte innan valet den rollen som de har nu, så Alliansen har inte stått i hans position.
Jag är inte så intresserad av V.partiet, men tycker han sammanfattat allt bra.....Mvh/Sunny..

Skrivet av Inaktiverad 6335 4 dec 2014 15:33
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 6335

Dom får växa upp och sköta det dom skall.

Skrivet av Inaktiverad 6335 4 dec 2014 17:52
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 6335

Det kom ut en bok för några år sedan som heter Knapptryckarkompaniet av Ann-Marie Pålsson. Den har jag tänkt läsa en tid men det har inte blivit av. Nu skall jag beställa den. En bok om maktens korridorer.
Här berättar hon hur det är.
"Vem har den egentliga politiska makten i Sverige? "Knapptryckarkompaniet" är en personlig och analytisk skildring av makten i riksdagen av den före detta moderata riksdagsledamoten Anne-Marie Pålsson. Intervjuare: Anita Kratz." Förf Anne Marie Pålsson Knapptryckarkompaniet

Skrivet av Inaktiverad 6335 7 dec 2014 10:51
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 6335

Reinfeldt säger i Aftonbladet De nordiska länderna har plats att ta emot betydligt fler flyktingar än i dag. Jag flyger ofta över den svenska landsbygden och det skulle jag vilja råda fler att göra. Där finns oändliga fält och skogar. Där finns mer plats än man kan föreställa sig.

Läste en kommentar på L. Bern /antropocene Om antalet flyktingar till Sverige: Migrationsverkets prognos förde närmaste 4 åren är inte 500.000 invandrare utan 800.000 - 900.000. Dvs Linköping x 6
- asylinvandring ca 100.000 per år
- anhöriginvandring ca 50.000
- arbetskraftsinvandring ca 40.000
- ensamkommande barn ca 8.000
- kvotflyktingar ca 3.000
- studenter ca 5.000
ca 206.000 per år

Och om man då tänker på att det ligger redan färdiga förslag sedan många år tillbaka om Rekvisition av svenskars egendom så kanske det löser sig, eller :/

Paragraf 20 i betänkandet 1993:89 lyder:
Rekvisition får, när andra lösningar inte utan avsevärd olägenhet kan komma i fråga, ske för att tillgodose kommuns, polismyndighets eller Statens Invandrarverks ofrånkomliga behov av lämpligt belägna och utformade utrednings- och inkvarteringslokaler så att de uppgifter som enligt denna lag åvilar kommun eller myndighet kan fullgöras på ett riktigt sätt och att i enlighet med intresset att bereda de skyddssökande ett så värdigt och mänskligt mottagande och vistelse som möjligt.
Paragraf 21: ”Ägare eller innehavare av egendom som tas i anspråk enligt § 19, är skyldig att, i förekommande fall, mot särskild ersättning, godta att inredning eller utrustning som hör till egendomen flyttas eller ändras och att även i övrigt tåla de åtgärder i fråga om egendomen som befinns nödvändiga för att egendomen skall kunna användas för ändamål som sägs i § 20. När rekvisitionen upphör, skall egendomen på statens försorg eller på dess bekostnad så långt möjligt återställas i sitt tidigare skick.”

Skrivet av Inaktiverad 6335 11 dec 2014 12:51
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 6335

Nu säger försvarsministern (själv vapenvägrare) att repmånaden skall återinföras.
Kom direkt att tänka på detta roliga klipp med Loffe :)Repmånad klipp

Sidor: < 1 ... 3 4 [5]  >

* Forumstatistik

Vi har 2147 trådar med 18663 inlägg. 432 (20%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".