Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Spännande regeringsförklaring

Forum > Allmän diskussion > Samhällsfrågor > Spännande regeringsförklaring

Skriv ut
Visar inlägg 46 - 60 av 73.
Sidor: < 1 2 3 [4] 5  > »
Skrivet av Inaktiverad 6335 2 nov 2014 06:27
Föregående inlägg   Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 6335

Läste om regeringens första struliga tid, vet inte varför men denna låt bara kom upp :) Cornelis Vreeswijk * Brev från Kolonien

Skrivet av Edor 2 nov 2014 07:32
  Skriv ut Direktlänk

Edor

(Medlem)

...
Kan ni skicka mera pengar?
För det vore en god gärning
Jag har spelat bort vartenda dugg på tärning
...

Skrivet av blyfot 2 nov 2014 08:36
  Skriv ut Direktlänk

blyfot

(Medlem)

Ja den låten är huvudet på spiken, nu när det är tomt i ladorna och statsskulden ökar i en allt hastigare takt.

Skrivet av Inaktiverad 6335 2 nov 2014 09:19
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 6335

Den passar och dom där pillerna är utbytta till svampar, det skall vara organiskt :)

Skrivet av Inaktiverad 6335 7 nov 2014 10:57
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 6335

Satt och lyssnade på Riksdagen interpellation, utrikesministern kan inte säga att isis begår folkmord trots att det är det dom håller på med, märkligt.
Det sa bara tjof så var Palestina erkänd som stat.

Skrivet av blyfot 7 nov 2014 11:18
  Skriv ut Direktlänk

blyfot

(Medlem)

Nu börjar det sakta vända i debatterna. I dagens tv soffa tyckte bland andra Stig Malm att vi måste börja debattera alla frågor även den tabubelagda invandringspolitiken och flera börjar ifrågasätta om bara Sveriges politik är den rätta och våra grannländer har helt fel. Norge blev utsett till bästa land att leva i och Sverige rasade på listan. Det går nog som med skolan att om inget görs så ligger vi snart i botten på allt som handlar om välfärd och framtidstro för våra barn.

Skrivet av Edor 7 nov 2014 14:39
  Skriv ut Direktlänk

Edor

(Medlem)

Så här ser det ut Asylstatistik
Mycket mer och detaljerat på engelska kan man läsa på Förenta nationernas flyktingkommissariat (förkortning: UNHCR, från det engelska namnet: United Nations High Commissioner for Refugees) UNHCR
(ett pdf-dokument laddas ned)

Skrivet av Inaktiverad 6335 7 nov 2014 16:41
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 6335

Alice Bah hade mingel på kulturdepartementet med sagostund (stålmannen?) ostbricka och vin,
"Kulturministerns mingel på kulturdepartementet i Stockholm inleddes med sagostund, ostbricka och vin. Alice Bah Kuhnke läste högt för kulturutskottets ledamöter ur Johan Unenges "Superkrafter: Från osynlig till supersmart", en bok som riktar sig till barn mellan 6 och 9 år gamla.

- Det var en bok hon hittat på departementet som hon tyckte gjorde sig bra i ett inledningstal, bekräftar kulturministerns pressassistent Hanna Lidström.

Landets ledande kulturpolitiker fick sedan en fråga av Bah Kuhnke.

- Man fick berätta om vilken superkraft man skulle velat ha, berättar en riksdagsledamot som sitter i kulturutskottet."
ur Expressen

Kritik mot detta och andra lustigheter som hänt sägs vara afrofobi, P1 morgon, jag tänker på Fritiof Nilsson Piraten som sa "man kan inte prata om synålar för då är det nån enögd jävel som känner sig träffad" :)

Skrivet av Inaktiverad 6335 30 nov 2014 19:34
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 6335

På onsdag är det väl dags, skall Sverige klara av det hela och ändå fungera.
Läste ett citat som är lite träffande
"I en demokrati byter folket ut regeringen, i Sverige byter regeringen ut folket"
Hoppas att allt löser sig till det bästa.

Skrivet av Inaktiverad 6405 1 dec 2014 05:24
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 6405

fredag 7 november 2014, kl 14:39 skrev Edor
Så här ser det ut Asylstatistik
Mycket mer och detaljerat på engelska kan man läsa på Förenta nationernas flyktingkommissariat (förkortning: UNHCR, från det engelska namnet: United Nations High Commissioner for Refugees) UNHCR
(ett pdf-dokument laddas ned)

Intressant, vad gör dom i Japan och Nya Zeeland?

Skrivet av blyfot 1 dec 2014 05:25
  Skriv ut Direktlänk

blyfot

(Medlem)

söndag 30 november 2014, kl 19:34 skrev Gun_sa
På onsdag är det väl dags, skall Sverige klara av det hela och ändå fungera.
Läste ett citat som är lite träffande
"I en demokrati byter folket ut regeringen, i Sverige byter regeringen ut folket"
Hoppas att allt löser sig till det bästa.

Ja vi är på väg bort från FN:S deklaration om dom mänskliga rättigheterna som vi antog och skrev under 1948. I dag måste man ha dom rätta åsikterna i en del viktiga frågor som rör välfärden och vår framtid för att få framföra åsikterna i många tidningar. Så här står det i artikel 19 som vi har skrivit under. Envar har rätt till åsiktsfrihet och yttrandefrihet. Denna rätt innefattar frihet för envar att utan ingripanden husa åsikter och friheten att söka, mottaga och sprida upplysningar och tankar genom varje slags uttrycksmedel och utan hänsyn till gränser.

Skrivet av Bengt 3 dec 2014 16:54
  Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

"Vad var det jag sa", brukar man säga.

fredag 3 oktober 2014, kl 23:44 skrev Bengt
... men det är så svårt parlamentariskt läge så att risken för nyval kommer att vara överhängande hela tiden....

Nu blir det nyval den 22 mars 2015. Håhå, jaja...

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer

Skrivet av Inaktiverad 5648 3 dec 2014 17:01
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Så blir det och jag tycker att det är det bästa alternativet.

Skrivet av blyfot 3 dec 2014 19:37
  Skriv ut Direktlänk

blyfot

(Medlem)

Redan i en tidigare tråd så förutspådde jag och Lasse att det skulle bli ett nyval, antingen vid budgetröstningen eller inom mandatperioden och när det händer skulle jag skriva vad var det jag sa. Så nu skriver jag vad var det jag sa.

Skrivet av Inaktiverad 5648 3 dec 2014 20:02
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Vi hade det på känn och fick rätt.
Nästa inlägg

Sidor: < 1 2 3 [4] 5  > »

* Forumstatistik

Vi har 2147 trådar med 18663 inlägg. 432 (20%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".