Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Jimme Åkesson

Forum > Allmän diskussion > Samhällsfrågor > Jimme Åkesson

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 15 av 23.

Låst Den här tråden är låst och kan inte längre besvaras.

Sidor: < [1] 2  > »
Skrivet av Inaktiverad 4552 24 mar 2015 09:14
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 4552

Bäddar för makstrider när Jimmie Åkessons sjukskrivning upphör?
Tur att han inte beviljades extra pengar under sjukskrivningen.

Skrivet av Inaktiverad 5647 24 mar 2015 09:44
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Ja inte kan man ha både lön och sjukkassepengar?
Vet en ung människa som inte fattade detta med f.o.m till t.o.m och fick betala tillbaka och en prick i protokollet.
Man jagar alla bidragsfuskare nu och så ska det vara, skattepengarna ska gå till allas välfärd.... Mvh/Sunny.

Skrivet av Inaktiverad 5306 25 mar 2015 11:06
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5306

Jag förstår inte tidningarnas jakt på Åkesson för att han har fått avslag från Försäkringskassan. Det är ju inget konstigt med det, det är ju allas vår rätt att söka bidrag och som jag leta hål där man kan minska skatten. Det är varken moraliskt. etiskt eller ens i närheten av kriminellt.

Tyvärr så lär pressen fortsätta på detta oetiska sätt att granska våra politiker. Kolla bara de senaste skriverierna om Åkesson i Skavlan. Tycker det är näst intill straffbart att hantera en människa så!

Skrivet av blyfot 25 mar 2015 15:29
  Skriv ut Direktlänk

blyfot

(Medlem)

onsdag 25 mars 2015, kl 11:06 skrev Honom
Jag förstår inte tidningarnas jakt på Åkesson för att han har fått avslag från Försäkringskassan. Det är ju inget konstigt med det, det är ju allas vår rätt att söka bidrag och som jag leta hål där man kan minska skatten. Det är varken moraliskt. etiskt eller ens i närheten av kriminellt.

Tyvärr så lär pressen fortsätta på detta oetiska sätt att granska våra politiker. Kolla bara de senaste skriverierna om Åkesson i Skavlan. Tycker det är näst intill straffbart att hantera en människa så!

Helt enig och tänk om alla pensionärer som söker försörjningsstöd skulle bli uthängda på samma sätt.
Om din inkomst efter avdrag för skatt och skälig bostadskostnad är lägre än skälig levnadsnivå, får du äldreförsörjningsstöd så att du kommer upp i denna nivå.
Så beräknar vi skälig levnadsnivå

En skälig levnadsnivå innebär att du ska ha tillräckligt med pengar kvar att leva på efter att du har betalat för ditt boende. Som skälig levnadsnivå räknar vi 5 365kronor per månad för dig som är ensamstående och 4 417 kronor per månad för dig som är gift, sambo eller registrerad partner. Beloppen gäller 2015, och beräknas med hjälp av prisbasbeloppet.
Så beräknar vi din bostadskostnad

När du söker äldreförsörjningsstöd får du räkna med skälig bostadskostnad, det vill säga upp till 6 200 kronor i månaden för ogifta och 3 100 kronor i månaden för gifta. Många söker ju detta och får avslag utan att hängas ut i media. Har förresten träffat Åkesson en väldigt trevlig person med lika värde som alla andra i dessa tider när alla skriker om allas lika värde.

Skrivet av Inaktiverad 5647 25 mar 2015 18:21
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Minns på gamla forumet den gamla damen som grät för att Jimmy mobbades i TV, men hennes åsikter om tiggarna där fanns inga tankar om mobbade och utsatta människor.
Jag tror han klarar sig mycket bra, han liksom alla vi andra har valt vår utbildning och arbete.Han har nu varit utbränd och jag tror att han lärt sig mycket om hur det är att ställas på sidan och leva i ett utanförskap.
Det är genom egna erfarenheter vi lär oss att förstå omvärlden.
Jimmys årgång har inga erfarenheter av andra världskriget, de har bara hört talas om det, set bilder och filmer.
Men han är en medmänniska som har lika mycket värde som alla andra. Helt självklart är det så. Att man inte instämmer i hans åsikter om andra ska inte ta hans rätt att tycka. Det gör han.
..../S

Skrivet av Inaktiverad 5647 27 mar 2015 08:50
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Özz Nujen skriver hur synd det är om Jimmy Å i Expressen idag.
Vi får läsa och begrunda.Mvh/Sunny..

Skrivet av Inaktiverad 5648 27 mar 2015 09:12
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Haha, oj vad det är synd om lille Jimmie, bara 91000 i månaden, suck.

Skrivet av Inaktiverad 5306 27 mar 2015 09:46
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5306

Ja, ja pressen tömmer den ena mjölkkon efter den andra och folk går på alla lösnummer...när får jag ett lösnummer*smile*?

Skrivet av Inaktiverad 5647 27 mar 2015 10:25
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Ja man ler åt hur eländigt de har det politikerna. Det är skillnad på oss fattigpensionärer som kan leva rullan friska, raska, snygga och riktiga globetrotters. Vi åker världen runt i våra Rolexklockor och märkesväskor.
Jag vet inte vad gröt är,har aldrig ätit det, åker taxi var jag ska,skumpa varje fredagskväll gärna rosa.Löshåret fladdrar på axlarna. Ja det är skillnad på skit och pannkaka.
Skulle vara intressant att göra en beräkning på vad alla timmar man lagt på hem och barn skulle ge för pension? Mvh/Sunny..

Skrivet av Inaktiverad 4552 27 mar 2015 12:04
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 4552

Tänker bojkotta Skavlan där Jimmie Åkesson är gäst.

Skrivet av Inaktiverad 5647 27 mar 2015 12:11
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Jag ser aldrig Skavlan så jag slipper välja.
Vet inte vad som skulle vara intressant heller? Jag har så många utbrända och sjuka, allvarligt och mindre allvarligt i min närhet. Personer med svältkassa, så jag vet hur det är. De lånar sig fram sista veckan. Nej det finns muntrare program, man får söka det som förnöjer...Mvh/Sunny..

Skrivet av Inaktiverad 5648 27 mar 2015 12:17
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Jag gillar Skavlan men det är ju tur att det finns många kanaler att välja på för alla smaker.

Skrivet av Inaktiverad 5647 27 mar 2015 13:03
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Där har du också det fina i kråksången. Istället för att reta sig på program -byt kanal-. Många kvinnor gillar inte sport, ibland kan det vara retsamt att programmen vi ser får snällt vänta tills allt detta är slut. Vm, OS, EM. Vasalopp osv.
Nu är det VM i konståkning på ettan som jag småkollar på, det retar nog somliga. Men man får hitta på något, dagens möjligheter ger möjlighet att se på webben mm.
Skavlan har alltid krockat med mina program, har sett en snutt då och då.Om Jimmy deltar spelar ingen roll här, vi ser annat ändå. Mvh/Sunny..

Skrivet av Inaktiverad 5648 27 mar 2015 13:41
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Ikväll är det intressanta gäster tycker jag.

Skrivet av Inaktiverad 5647 27 mar 2015 14:44
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Då får du hålla kollen och berätta! Jag ser lite annat roligt, trevlig helg också till er alla! Mvh/Sunny..
Nästa inlägg

Sidor: < [1] 2  > »

* Forumstatistik

Vi har 2098 trådar med 18429 inlägg. 413 (20%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".