Forum > Allmän diskussion > Samhällsfrågor > Hurra för Margot Wallström.
Den här tråden är låst och kan inte längre besvaras.

Inaktiverad 4552
Jag håller absolut med om det. Om det faktiskt är så att vi är tvungna att blunda för vansinnig offentlig tortyr för att få lite mer exportinkomster - ja, då föredrar jag faktiskt att vi blir lite fattigare.
Sedan kan det i för sig diskuteras vilka formuleringar riktade mot förövarna av denna tortyr som är bäst. Den goda Margot kanske inte är så "diplomatisk" egentligen. Det sägs ju att en skicklig diplomat kan be någon dra åt helvetet på ett sätt så att vederbörande ser fram emot resan - riktigt sådan diplomat är nog inte Margot Wallström. Jag misstänker att den förre socialdemokratiske utrikesministern Jan Eliasson skulle ha fått till ett annat ordval som inte lämnat garden öppen för motståndaren på samma sätt.
Icke för ty - det är inte Sveriges utrikespolitik det är fel på enligt mig - det är andra väst-länders fega gömmande av huvudet i sanden...
/Bengt

Inaktiverad 5647

Inaktiverad 5648

Inaktiverad 5306

Inaktiverad 5648

Inaktiverad 6335

Inaktiverad 5648

Inaktiverad 6335

Inaktiverad 4552

Inaktiverad 5648
Svar: Nej. Det handlar inte om "kulturvärderingar". De grundläggande mänskliga rättigheterna är fastslagna av FN, de står över alla så kallade "kulturvärderingar". (Se exempelvis: FN:s allmänna förklaring om de mänskliga rättigheterna.) Det är viktiga saker, och borde verkligen inte heller ses som "feministisk utrikespolitik", utan något vi alla borde kämpa för att upprätthålla, världen över.
/Bengt

Inaktiverad 5306
Sidor:
Vi har 2147 trådar med 18663 inlägg. 432 (20%) av trådarna är markerade som lösta.
- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.
Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".