Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Hurra för Margot Wallström.

Forum > Allmän diskussion > Samhällsfrågor > Hurra för Margot Wallström.

Skriv ut
Visar inlägg 16 - 25 av 25.

Låst Den här tråden är låst och kan inte längre besvaras.

Sidor: < 1 [2]  >
Skrivet av MagnusH 28 mar 2015 08:47
Föregående inlägg   Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

MagnusH

(Medlem)

Ja, vi i västerlandet har genom F N försökt tvinga på hela världen våra västerländska värderingar. Men kritik mot detta kommer alltmer från länder med annan kulturell bakgrund, inte bara från muslimska länder.

Skrivet av Inaktiverad 5648 28 mar 2015 09:04
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Mänskliga rättigheter borde väl vara en "värdering" som skall gälla överallt, inte bara i västländer?

Skrivet av Inaktiverad 5647 28 mar 2015 09:34
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Ja att både kvinnor och hundar har mer intelligens än vad män med svärd och kulor har tex. Mvh/Sunny.

Skrivet av Inaktiverad 5306 28 mar 2015 10:18
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5306

Den här gången var det en kvinna som trampade i klaveret. Men oavsett vilket kön så skall man sopa framför egen dörr innan man anklagar andra. I Sverige har vi, trots långvarigt medlemskap i FN en bra bit kvar innan våra mänskliga rättigheter är uppfyllda. Hur är det med åldersdiskrimineringen? Är det en dräglig levnadsnivå då många pensionärer lever under fattigdomsnivån? Är det en rättvist att pensionärerna skall betala högre skatt än löntagarna? Om man har diskriminerande kollektivtrafik är väl knappast de mänskliga rättigheterna uppfyllda? Finns mer...

Naturligtvis vet araberna om hur det är i Sverige och då kan de klappa hårt tillbaka då man sticker upp mot dem. Nej, som jag skrev tidigare, här gäller att hålla god min i elakt spel.
Uppdaterat: 28 mar 2015 10:22  
Skrivet av Inaktiverad 5647 28 mar 2015 10:40
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Äldre cancerpatienter underbehandlas, men jag vill påstå att alla äldre får mindre och sämre behandling i vården.
Jag som gått i vården sedan jag var 17 år har sett och hört allt. Gamla får sämre behandling fysiskt, empatiskt och respektfullt bemötande....Finns att arbeta med för våra politiker.....Mvh/Sunny

Skrivet av Inaktiverad 6405 29 mar 2015 01:50
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 6405

Men det gäller att tänka längre än näsan räcker då vi nu fått pudla.

Saudi kämpar emot IS och liknande som vill ta över, då ser vi till att minska Saudis försvar och kan förlora miljarder när de köper av andra.

Vi köper ingen olja av dem men de lägger sig i vad många andra länder gör och bygger moskeer här.

Skrivet av Inaktiverad 6405 29 mar 2015 06:17
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 6405

Apropå hennes lallande och blamager.

Gadaffi var en diktator, är kungariket Saudi och enpartistaten Kina diktaturer?

Skrivet av Inaktiverad 5648 29 mar 2015 08:21
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Du får väl försöka hänga med i nyhetsfloden om hur det är i Saudi och Kina och dra dina slutsatser.

Skrivet av Inaktiverad 4552 29 mar 2015 13:46
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 4552

Så fick Sverige krypa till korset och med en kung som inte kan låta bli att lägga näsan i blöt.
http://www.pressreader.com/sweden/svenska-dagbladet/20150329/281633893738792/TextView

Skrivet av Inaktiverad 6405 29 mar 2015 21:39
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 6405

söndag 29 mars 2015, kl 08:21 skrev LasseO
Du får väl försöka hänga med i nyhetsfloden om hur det är i Saudi och Kina och dra dina slutsatser.

Jag gör det och slår man upp ordet stämmer det inte, så vad ska det kallas istället?

Sidor: < 1 [2]  >

* Forumstatistik

Vi har 2103 trådar med 18443 inlägg. 414 (20%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".