Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Båtflyktingar flyr ett boomande Afrika?

Forum > Allmän diskussion > Samhällsfrågor > Båtflyktingar flyr ett boomande Afrika?

Skriv ut
Visar inlägg 16 - 30 av 37.
Sidor: < 1 [2] 3  > »
Skrivet av Inaktiverad 5647 21 apr 2015 19:39
Föregående inlägg   Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Ja vi får väl vänja oss vid kränkningar i vatten och luften.
Jag läste en intressant profetia om när nästa krig kommer. Jag lägger ingen tilltro till den, men det är alltid lite intressant att läsa.
Norrköping har ju bränts ned av ryssar flera gånger, de kommer in i Bråviken och därifrån brände, stal och härjade.
Så ock även denna gång skulle de komma från Söderköping och vandra mot Norrköping, de våldtog och dödade alla kvinnor och barn.
Stockholm höll stånd en halvtimme, den enda staden som klarade sig någorlunda var Karlskoga. Det kom fallskärmar i 1000tals över varje plats.
Jag tänkte lite efter att ha läst detta, för en fyr nämndes som inte fanns i Sverige, men efter eftersökningar fann man namnet på en fyr långt ute i havsbandet.
Framtiden kanske ingen kan skåda i varken Nostradamus eller Svenska profeter, men jag höjde ögonbrynet lite efter viss läsning. Man vet inget om framtiden.
Jag har ingen uppfattning om Putin bryr sig om sitt folk, jag har inte den känslan, men kan naturligtvis ha fel..../S

Skrivet av Inaktiverad 6335 21 apr 2015 19:43
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 6335

Jag menar att de länder som var inblandade i andra världskriget vet vad det innebär och är mer rädda om sitt land. Dom är mer rädda om vad dom har och kommer ihåg allt helvete.

Skrivet av Inaktiverad 6335 21 apr 2015 19:46
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 6335

tisdag 21 april 2015, kl 19:39 skrev Sunny3
Jag läste en intressant profetia om när nästa krig kommer. Jag lägger ingen tilltro till den, men det är alltid lite intressant att läsa.
Norrköping har ju bränts ned av ryssar flera gånger, de kommer in i Bråviken och därifrån brände, stal och härjade.
Så ock även denna gång skulle de komma från Söderköping och vandra mot Norrköping, de våldtog och dödade alla kvinnor och barn.
Stockholm höll stånd en halvtimme, den enda staden som klarade sig någorlunda var Karlskoga. Det kom fallskärmar i 1000tals över varje plats.
Jag tänkte lite efter att ha läst detta, för en fyr nämndes som inte fanns i Sverige, men efter eftersökningar fann man namnet på en fyr långt ute i havsbandet.
Framtiden kanske ingen kan skåda i varken Nostradamus eller Svenska profeter, men jag höjde ögonbrynet lite efter viss läsning. Man vet inget om framtiden.
Jag har ingen uppfattning om Putin bryr sig om sitt folk, jag har inte den känslan, men kan naturligtvis ha fel..../S

Jo, får vi in NATO som ställer till det så är det inte otänkbart, man skall inte reta den ryske björnen :)

Skrivet av Hola 21 apr 2015 19:55
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Hola

(Medlem)

Folket älskar Putin, gissa varför. Han gick in i Ukraina när väst ville ta över ryska områden inkl. en rysk marinbas. I fd Sovjet finns även en massa ryssar i Baltikum. De kan möjligen ha behov av att låna Gotland sa någon.
Vi har många av en annan sort här som bekant och IS vill ta över. I Malmö är visst svenskar i minoritet och det väntas ett nytt parti.

Ryssar och muslimer, men inte vi, ogillar judar som däremot värnar muslimer här fast det är problem i Malmö, så det är obegripligt rörigt ibland.

Skrivet av Hola 21 apr 2015 20:10
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Hola

(Medlem)

tisdag 21 april 2015, kl 19:43 skrev Gun_sa
Jag menar att de länder som var inblandade i andra världskriget vet vad det innebär och är mer rädda om sitt land. Dom är mer rädda om vad dom har och kommer ihåg allt helvete.

Kanske det men dom enda generösa länderna utom grannländer, är Sverige och Tyskland.

Vi som är äldre och inte senila än, minns att vårt nationella parti var M för 15 år sedan, de röstade med S i majoritet fram till 2005 i riksdagen, emot FP V och MP i många år om generösare flyktingpolitik. Ibland även emot C och KD.

Med Alliansen sprack det då allt jämkades bort för att hålla ihop, så Billström fick det svårt. Så flest har gått från M till SD. FR fick det att spåra ur och Kinberg är gift med komikern Batra. MP har sålt sig till de mest generösa hela tiden. Nu är de gifta med S så båda måste jämka. Men alliansen är upplöst tillsvidare.

Snart blir vi nog rättade och får veta hur det verkligen är, det är bra med olika uppfattningar och bäst vinner. Eller fegt raderade.

Skrivet av Hola 21 apr 2015 20:22
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Hola

(Medlem)

tisdag 21 april 2015, kl 19:46 skrev Gun_sa

Jo, får vi in NATO som ställer till det så är det inte otänkbart, man skall inte reta den ryske björnen :)

Precis jag glömde det att när vi närmade oss Nato mer nyligen svarade ryssen med att reta oss. Värst är deras flyg som är nära att krocka på 5000 meter runt Skåne.

Skrivet av Hola 21 apr 2015 20:47
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Hola

(Medlem)

De snälla talar om en luftbro hit eller Finlandsfärjor, att det är fullt glöms snabbt.

Vi hade samma med Kosovo förut, en miljon på flykt till Albanien, ta hit alla tyckte en del, nej sa majoriteten och riksdagen klubbade 5000. De fick TUT och lovade att åka hem, hälften vägrade och en del fick stanna kvar.

"Det här är ett europeiskt folkmord"
sa borgmästaren i Palermo nu och att det är vårt fel i övriga EU
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1650&artikel=6146252
http://t.sr.se/1cQPdTI
men det kan vara precis tvärtom:
Enligt Dublinförordningen är det i första ankomstlandet i Europa som flyktingarnas asylansökan ska hanteras.

Men enligt Migrationsverket tillämpar flera EU-länder i många fall inte reglerna.

– Det finns många som hellre söker asyl i Sverige än Italien. Då struntar italienarna i att ta fingeravtryck och registrera i många fall. Sedan reser personerna vidare och så blir det ett ansvar för Sverige, säger Mikael Ribbenvik, ställföreträdande generaldirektör.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/italien-hotas-av-domstol-for-flyktingfusk/

De bara släpper igenom folk norrut. Ev. även betalar för det enligt tysk inrikesminister och är inte asylsökande;

http://www.thelocal.de/20130528/49961

Att ha en transitsluss utan att pröva asylskäl som man ska, är en helt annan sak än att pröva och ta ansvar för folk, jämte tillkommande anhöriga, resten av livet som vi gör?

Skrivet av Inaktiverad 5647 21 apr 2015 20:49
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

I de sk Rysshärjningarna kom de ända fram till Norrköping genom Motala ström. Intressant läsning.
/S

Skrivet av Hola 21 apr 2015 21:05
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Hola

(Medlem)

tisdag 21 april 2015, kl 20:49 skrev Sunny3
I de sk Rysshärjningarna kom de ända fram till Norrköping genom Motala ström. Intressant läsning.
/S

Ja sätt på kaffet :)

Vågar man åka till Gotland?
http://www.tjelvar.se/varia/50-1.htm

En del hänvisar nu till att vi hade öppna gränser före 1:a världskriget och kan ha det igen. Eller att vi fått flytta till USA och Australien.
Men det var andra tider och vi kan hänvisa till att vi redan tagit emot från alla våra grannländer, men inte flytt själva än.

Grymt att de slänger kristna överbord, det finns även motsättning mellan svarta och araber.

Skrivet av Hola 21 apr 2015 21:33
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Hola

(Medlem)

tisdag 21 april 2015, kl 18:25 skrev Farida
Ingen nyhet Gun_san .... att IS gömmer sig i Sverige..Först åker dom ner tilll krigsländerna och krigar, sedan blir de skadade och återvänder till Sverige och får vård....När de sedan är friska åker de tillbaka igen för att mörda... Det enda polisen eller om det var SÄPO sa till killen som berättade i TV: Ring innan du åker

Hörde i Ring P1 att vi har gott om dåligt skyddade vapenförråd till hemvärnet.
Nyligen fick vi se hur handgranater smugglas in, polisen fattar inte varför.

Skrivet av Hola 21 apr 2015 23:45
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Hola

(Medlem)

tisdag 21 april 2015, kl 17:39 skrev Gun_sa
L. Bern på Antropocene skriver, Är Europa redan förlorat?
"***********"

Det tar en ände med förskräckelse när folk börjar märka och fatta innebörden på allvar.
http://antropocene.se/

Trist, läste igenom hans blogg nu och han använder katastrofen som propaganda för kolkraft och emot klimatvetenskapen.

Uppdaterat: 22 apr 2015 00:20  
Skrivet av Inaktiverad 4552 26 apr 2015 07:04
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 4552

Jag är övertygad om att Putin är mycket att frukta.
Journalister skjuts ner och informationskanaler stängs ner.
Putin åker runt i forna sovjetstater med förhoppning att Sovjet ska återuppstå. Krim annekterades . Putin ville ha en hamn för att komma ut i världen med en krigsflotta. Huspriserna på Krim har sjunkit katastrofalt.
Människor i Ryssland vågar inte yttra sig om politik. En av mina ryska vänner
besökte Sverige i fjol och med henne hade jag förtroliga samtal om dagens Ryssland.
https://news.vice.com/video/russian-roulette-dispatch-105

Skrivet av Inaktiverad 5647 26 apr 2015 16:21
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

De båtflyktingar jag sett har haft både spädbarn och barn i alla åldrar,samt kvinnor.
Jag såg ett program och båtflyktingarna under andra världskriget, det var i svartvit film. Samma scener , mycket röda kors personal som tog emot, ambulanser som körde i skytteltrafik. Oj vad vi tyckte det var sorgligt och hemskt då.
Nu känns det som om många tycker de kan drunkna i Medelhavet pga att de är män? Det är samma i alla katastrofer, ta tex Estonia, män är starkare kan häva sig upp , hålla fast, klättra högre än en kvinna med ett spädbarn i famnen.
Men ska de inte få fly för de är män? De lider väl på samma sätt som kvinnor och barn.
Kanske är de också mer riskbenägna, kvinnor stannar hos gamla föräldrar och har spädbarn, ammar eller är gravida.
Men män har samma människovärde, alla människor har samma värde..../S

Skrivet av Inaktiverad 6335 26 apr 2015 17:26
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 6335

Nu är det 100 år sedan folkmordet på 1½ miljon kristna, något som Sveriges ledning har svårt att erkänna.
Canadas therebel.media berättar om hur kristna slängs överbord, det var och blir.
Även i USA på Fox talas det om "Christians under attack"
"Maybe we do not stand up for anything anymore"
Slutar med
those days are back
Det är hemska tider i gång Churches in Turkey being wiped out

Skrivet av Hola 27 apr 2015 02:50
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Hola

(Medlem)

söndag 26 april 2015, kl 07:04 skrev airam
Jag är övertygad om att Putin är mycket att frukta.
Journalister skjuts ner och informationskanaler stängs ner.
Putin åker runt i forna sovjetstater med förhoppning att Sovjet ska återuppstå. Krim annekterades . Putin ville ha en hamn för att komma ut i världen med en krigsflotta. Huspriserna på Krim har sjunkit katastrofalt.
Människor i Ryssland vågar inte yttra sig om politik. En av mina ryska vänner
besökte Sverige i fjol och med henne hade jag förtroliga samtal om dagens Ryssland.
https://news.vice.com/video/russian-roulette-dispatch-105

Inget tyder på annat än att Putin värnar sina egna och därför är populär. Att Ryssland tar tid att styra upp efter befrielsen och är lite ruttet nu är en annan sak.

Krim har tillhört Ryssland och det bor mest ryssar där liksom i andra delar av Ukraina. När Ukraina närmade sig väst kunde inte Ryssarna ha fiender så tätt inpå.

En av mina ryska vänner flyttade hit för i den branschen blir chefer skjutna. 2 andra vill inte flytta hit liksom många andra. Men desto fler andra vill enligt trådens ämne så vi har allt annat än Putin att frukta.

Nästa inlägg

Sidor: < 1 [2] 3  > »

* Forumstatistik

Vi har 2147 trådar med 18663 inlägg. 432 (20%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".