Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* HLR, Broddar och Hjärtstartare

Forum > Allmän diskussion > Samhällsfrågor > HLR, Broddar och Hjärtstartare

Skriv ut
Visar inlägg 16 - 22 av 22.
Sidor: < 1 [2]  >
Skrivet av Inaktiverad 5647 19 sep 2015 09:22
Föregående inlägg   Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Hur ska vi göra med dubbdäck, ska de liksom broddar vara statens skyldighet att bekosta med tanke på alla halkolyckor?
Som Mynta så vist påpekar så kan inte allt elimineras vid alla risker som vi utsätts för i våra liv.
Barn rider, många brutna armar där tex, barn klättrar och faller ner osv. Men barn faller lättare, är mjukare i sina kroppar. Vi är stela , rädda och struttar fram och har skörare skelett.
Hur vi går gör att vi faller farligare skulle man kunna säga.
Man kan som hundägare få ett hum om underlaget. Jag kör med en sula som kan jämföras med odubbade vinterdäck. Men hittills har jag bara ramlat på sommaren, lera kan vara väldigt halt.Jag var blå från topp till tå.
Jag tog inte i beräkningen att man kan halka som på is på sommaren.Att vara medveten i steget är viktigt. Mvh/Sunny

Skrivet av Mynta 19 sep 2015 19:49
  Skriv ut Direktlänk

Mynta

(Guldmedlem)

Kloka Sunny-som alltid har Du sunda åsikter.

Skrivet av Hola 20 sep 2015 00:41
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Hola

(Medlem)

lördag 19 september 2015, kl 06:33 skrev Mynta

Självklart skall skattemedel inte bekosta broddar. Själv har jag köpt superbra broddar på Apoteket som är väldigt enkla att hantera!
Kostar lite förstås men jag betalar gärna för lite "trygghet".
Samhället kan inte bygga bort alla faror och inte heller eliminera skaderisk.

Något som är bra där jag bor är att det finns en gratishjälp/fixarn på Kommunen som det går att anlita för pensionärer/funktionshindrade. Det fixarn hjälper till med är just moment som innebär fallrisk. Byte av glödlampor/hänger upp gardiner.

Det var en utvidgning av tråden det!

Tvärtom är det en investering så man sparar skattemedel. Dom kunde ha börjat med en klokare försäljning man hur får man mataffärer till det?

Nu når man även fattigpensionärer, men alla under 65?

Skrivet av Hola 20 sep 2015 00:47
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Hola

(Medlem)

lördag 19 september 2015, kl 09:22 skrev Sunny3
Hur ska vi göra med dubbdäck, ska de liksom broddar vara statens skyldighet att bekosta med tanke på alla halkolyckor?
Som Mynta så vist påpekar så kan inte allt elimineras vid alla risker som vi utsätts för i våra liv.
Barn rider, många brutna armar där tex, barn klättrar och faller ner osv. Men barn faller lättare, är mjukare i sina kroppar. Vi är stela , rädda och struttar fram och har skörare skelett.
Hur vi går gör att vi faller farligare skulle man kunna säga.
Man kan som hundägare få ett hum om underlaget. Jag kör med en sula som kan jämföras med odubbade vinterdäck. Men hittills har jag bara ramlat på sommaren, lera kan vara väldigt halt.Jag var blå från topp till tå.
Jag tog inte i beräkningen att man kan halka som på is på sommaren.Att vara medveten i steget är viktigt. Mvh/Sunny

Vinterdäck är det lag på, inte att ha broddar, men kanske borde det som nästa steg, för alla 65+ som kostar enorma belopp annars på skatten.
När det var för halt tog jag bilen förut, nu kan jag gå istället.
Isen är gisslet så jag inte vill bo här.
Man måste gå ut på isen, sällan på lera.
Barnen är roliga som gillar halkan och går där det är som halast.

Skrivet av Inaktiverad 5647 20 sep 2015 09:34
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Vissa landskap har lika många månader av regn, löv och lerhalka som av is och snö. Hala rötter har många halkat på i skog och mark.
Men lägg in en motion om det, ta fri tandvård, samt fria glasögon också då du ändå är igång.Mvh/Sunny...

Skrivet av Inaktiverad 7278 21 sep 2015 09:20
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 7278

Jag är trött på det där att jag skall tvingas betala för andras dumhet. Har man lite i huvudet så är man förutseende långt innan man nått pensionsåldern.

Att skylla benbrott och bilolyckor på halkan är att tänka helt fel. Om folk tänker sig för och anpassar hastigheten så undviker man sådana olyckor.

Nej vi skall inte plottra bort våra skattepengar på sådana småsaker!

Skrivet av Mynta 21 sep 2015 16:29
  Skriv ut Direktlänk

Mynta

(Guldmedlem)

Håller med!
Det finns så gigantiska problem i samhället som kräver så stora resurser så låt oss betala för våra broddar!
Om var och en tänkte efter lite före så skulle allt vara så mycket bättre.
Ansvar för sin egen person det får man faktiskt ta.

Sidor: < 1 [2]  >

* Forumstatistik

Vi har 2103 trådar med 18443 inlägg. 414 (20%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".