Jo du har så rätt. Jag läste att det inte påverkar dom som hatar ett dugg vad andra tycker. Man kan få en empatisk människa att hata, men en som hatar att älska är omöjligt.
Hela livet är som en balansgång, alla val gör man själv. Men den föds ur något.-vi och dom sämre- avund, mm.
Jag ser på lyxfällan där unga föräldrar inte har råd med mat till barnen , men de dricker, röker och köper chips och kola för flera tusen i månaden.
De av oss som har det sämst är väl fattigpensionärerna, men då kan man få bostadsbidrag, bostadstillägg, men snålt får de leva. Ensamstående mammor ska ha bidragsförskott, bostadsbidrag, bostadstillägg. Vad de behöver är ekonomisk rådgivning hur man får ihop det varje månad.
Rik är bara den som sover med gott samvete tycker jag. Rik är den som satt sitt eget ego ur spel och ser sina medmänniskor som precis lika viktiga i känslor, hälsa, värme, en säng att sova i, trygghet och gemenskap.
Att våga stå upp för en syster och bror i nöd oavsett härkomst är en mänsklig frihet.
Ondska har ingen nationalitet den gror där det finns jordmån.
Bra inlägg Mynta! Mvh/Sunny..