Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

* Barn nu och förr.

Forum > Allmän diskussion > Samhällsfrågor > Barn nu och förr.

Skriv ut
Visar inlägg 16 - 16 av 16.
Sidor: < 1 [2]  >
Skrivet av Inaktiverad 5647 10 sep 2016 12:30
Föregående inlägg   Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Hej igen AlfGun!
Ja du har helt rätt, allt detta du beskriver slår så hårt tillbaka på barnen senare i livet.Dessutom lär de sig inget som är så bra att kunna.
Här i stan är diskussionen sedan länge om vården, brister som gör att de sjuka får men för livet. Brist från ambulans och på akuten bla.
Det är ett resultat av denna generation som tror jobbet är ett måste för fritidsaktiviteter. Patienterna får betala priset.
Så mycket oförskämd personal som jag mött de sista 10 åren, det fanns inte förr, det såg cheferna till.
De missar allvarliga tillstånd och gör sig dumma på patientens vägnar.Det är en skam. De skulle vara handplockade. Det är tidens barn som missat allt av empati och förståelse.
De fick det inte själva, utan de fick prylar och resor istället.
Man kan inte generalisera, men många, allt för många fick inte det de behövde för vuxenlivet, skolan som formar och lär uppförande, alltså från deras hem.
Jag ser dessa personal stå med sina mobiler rökandes för att senare ge brukaren en torr blöja.
När kunde man på arbeten kräva mer lön, mindre arbete och bete sig som man vill?
Jag har följt mina föräldrar, andra släktingar och sett hur det är....Det blir synd om dessa barn i en hårdare framtid..-Det ska böjas i tid, det som krokigt ska bli- sade den äldre generationen, så sant...Mvh/Sunny

Sidor: < 1 [2]  >

* Forumstatistik

Vi har 1802 trådar med 17007 inlägg. 317 (18%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

Länktips:
Alla Lediga Jobb

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".