Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

  Sök på Vi Seniorer

  Annonser o tips

* Windows 10

Forum > Allmän diskussion > Vetenskap och populärvetenskap > Windows 10

Skriv ut
Visar inlägg 16 - 28 av 28.
Sidor: < 1 [2]  >
Skrivet av Inaktiverad 5648 29 aug 2016 19:42
Föregående inlägg   Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

måndag 29 augusti 2016, kl 18:24 skrev Mynta

måndag 29 augusti 2016, kl 17:25 skrev LasseO
ME? Vad är det?

Det sista programmet som byggde på MSDOS-Windows Millenium!
Ja så tycker en "mossbelupen" tant som jag-det var superbra för de behov som fanns då!

Det har jag aldrig hört talas om, jag har bara haft internet i några år, hur många vet jag inte riktigt, tiden går och jag lär mig mer och mer. Jag får hjälp av en kompis i Umeå som undervisar i bla datorkunskap på ett gymnasium i Umeå om jag klantar mig.

Uppdaterat: 29 aug 2016 19:58  
Skrivet av Oskaria 29 aug 2016 21:29
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Oskaria

(Medlem)

Tack alla hyggliga VS:are för råd!

Jag följde Bobob:s länk och efter en del enkla kraftuttryck har jag nu lyckats installera W10.
Stort tack!
 
Skrivet av Inaktiverad 7278 29 aug 2016 22:01
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 7278

Jodå, även jag minns Windows Millennium men det kommer inte i närheten av Windows 10. Men det gäller att skalla bort en massa appar och göra ett riktigt skrivbord. Dessutom måste man ta bort en del onödiga finesser som är inbyggda. Men gör man det rätt så kan man få ett program man aldrig tidigare skådat.

Jag minns den gamla tiden med DOS och 8"/3,5"-disketter och min första dators HD på 10000kb. Omräknat till dagens penningvärde skulle den datorn kosta runt 36000:-. Den dator jag har nu, inklusive programvara och allt kostar inte en tiondel av vad den kostade. Och dagens dators kapacitet är flera tusen gånger kraftiga. Och i dagens dator finns internet, mejl, sociala nätverk, google och en massa annat som inte fanns då.



Och prismässigt är datorinnehavet idag flera gånger billigare än då jag köpte min första dator. Och då fanns det varken internet eller internationellt nät över huvud taget. Så det var inte särskilt mycket man kunde göra med dem.

Att det är så billigt idag är en enorm utveckling som man får vara tacksam om att få ha varit med om! Kanske är det så att man vår vara glad så länge man hänger med i utvecklingen, det kanske inte är så lång tid kvar tills man får lämna in. I vilket fall får jag vara tacksam att fått vara med och lära mig Windows10.
 
Skrivet av Mynta 29 aug 2016 22:29
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt Mynta

Mynta

(Guldmedlem)


ME var att se som ett skämt från mig! Jag har hängt med utvecklingen rätt bra och när jag hade ME så betalade jag
22 500 kr för den datorn. Tänk så lite det gick att göra då!
Nå jag håller på Windows 8 det räcker för mig!

Vi hänger med!
 
Skrivet av Inaktiverad 5648 30 aug 2016 08:44
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Ojoj, det var dyrt, min Dell kostade 11.500 och jag tror att priserna har gått ner sedan du köpte din? Min är ju en värsting enligt de som begriper sig på det. Min datorguru sa att jag inte skulle installera W8 eftersom jag inte var kapabel till det,hehe, så jag gick från W7 till W10 och han var nog tacksam för det, haha.
Uppdaterat: 30 aug 2016 08:47  
Skrivet av Mynta 1 sep 2016 15:42
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt Mynta

Mynta

(Guldmedlem)

Du är nog kapabel men fördelen är ju att när Du har W10 så är Du på banan i flera år än jag med W8.
Nå jag har ju HP-dator för Dell var för dyr tyckte jag!
Jag har ju haft en Dell och bra var den.
1999 köpte jag stationär Fujitsu-tänk så dyr den var och vilken plats den ville disponera-jag fick nästan flytta undan mig själv.
Det är nog med datorer som bilar att det finns en modell för var och en!
 
Skrivet av Inaktiverad 5648 2 sep 2016 08:47
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Mitt kunnande är "nästan noll" i sammanhanget men är nyfiken och kan inte låta bli att ladda ner och var livrädd att datorn skulle lägga av om jag laddade ner W10 men min guru Erik på Alingsås IT-teknik sa tryck på knappen och ta en sväng på byn. Att jag älskar att pilla på internet innebär inte att jag är duktig, men internet är för mig ett sällskap iom att jag är självbo och inte har barn bara två kattfröknar, detta gör att jag sjunker allt djupare ner i interträsket och handlar de senaste prylarna till omgivningens stora nöje, ett par unga tjejer som jobbar på Bingon i mitt hus säger att nu är du värst i stan Lasse.Även dessa är ett stöd när jag inte fattar och det är ett stöd för att inte tala om personalen i Teliabutiken. Mitt senaste onödiga köp efter Samsungklockan är en ny mobil en Samsung Galaxie note 7 som Samsung släpper i nästa vecka och jag står först i kön, hehe.
 
Skrivet av Mynta 2 sep 2016 15:22
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt Mynta

Mynta

(Guldmedlem)


Det är precis nyfiken man skall vara och lära sig nya saker är viktigt!
Jag är ju ensamboende jag med och trivs bra med det-allt har sin tid i livet.
Du har kattfröknar och vilket härligt sällskap det måste vara!

Du är ju med i tiden-finaste mobilen-helt rätt.

 
Skrivet av Inaktiverad 3466 11 sep 2016 04:02
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 3466

Det kostar på att ligga på topp!
Att stå i kö för att köpa en telefon som som till och med tillverkaren avråder att använda.Tacka vet jag min gamla DORO
som hängt med i 8 år och är väl utprovad, och Pokermon är jag inte intresserad av.
MVH
 
Skrivet av Inaktiverad 5648 11 sep 2016 08:43
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

fredag 2 september 2016, kl 15:22 skrev Mynta

Det är precis nyfiken man skall vara och lära sig nya saker är viktigt!
Jag är ju ensamboende jag med och trivs bra med det-allt har sin tid i livet.
Du har kattfröknar och vilket härligt sällskap det måste vara!

Du är ju med i tiden-finaste mobilen-helt rätt.

Det är kul att "hänga med" i pryldjungeln och Samsung har problem med ett fåtal mobiler som har batteriproblem, de återkallar därför alla mobiler och det är ju bra. En liten försening
av leveransen till oss i Sverige blir det men det har ingen betydelse, vi överlever.

 
Skrivet av Inaktiverad 7278 11 sep 2016 23:40
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 7278

Det är klart man hänger med, men inte i allt!
Uppdaterat: 11 sep 2016 23:44  
Skrivet av Inaktiverad 5648 12 sep 2016 08:04
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Jag är självbo och tycker att det är både kul och ett sällskap, hade jag haft familj och jobbat så hade jag bara haft en gångbar mobil och en surfplatta.
 
Skrivet av Inaktiverad 5648 12 sep 2016 14:44
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

söndag 11 september 2016, kl 04:02 skrev sven
Det kostar på att ligga på topp!
Att stå i kö för att köpa en telefon som som till och med tillverkaren avråder att använda.Tacka vet jag min gamla DORO
som hängt med i 8 år och är väl utprovad, och Pokermon är jag inte intresserad av.
MVH

Stå i kö? Jag får ett sms från Telia när den kommer till Sverige och det är enkelt, det är bara andra som har bekymmer om mobilen.

 

Sidor: < 1 [2]  >

* Forumstatistik

Vi har 2079 trådar med 18346 inlägg. 405 (19%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

  Annonser

 

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".