Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Att flytta som pensionär!

Forum > Allmän diskussion > Hem, hus och trädgård > Att flytta som pensionär!

Skriv ut
Visar inlägg 16 - 18 av 18.
Sidor: < 1 [2]  >
Skrivet av Inaktiverad 7278 3 jul 2016 23:54
Föregående inlägg   Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 7278

Kommersen Göteborg har jag stått och sålt slöjdalster för många år sedan. Men vet inte hur det är nu, har hört att där förekommer en del snatterier i folkträngseln.

Men apropå Göteborg så Googlade jag på loppisar där och hittade bland annat Bellevue Marknad och Kvibergs marknad ett par ställen jag ofta besökte då vi bodde i Göteborg.

Det jag säljer nu är för kontant betalning och det handlar en del om att försöka lita på folk. Idag fick jag sålt svarven med alla tillbehör och fick också "prackat" på honom ett parti slöjdvirke.

Om jag skulle sälja något som jag förvarar i mitt hem skulle vi göra upp affären utanför lägenheten. Där skulle jag nog vara väldigt tveksam att släppa in någon i vår lägenhet.

Att vara flera då man står på loppis är väl nästan en nödvändighet så någon kan ta hand om ens bord om man måste äta eller titta på andras saker. Jag skulle nog aldrig stå ensam.

Skrivet av rent44 4 jul 2016 08:34
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

rent44

(Medlem)

Tack för alla tips! Jag skall se om jag kan genomföra detta i September. Har massor av prylar och böcker och LP och elektronik och musikinstrument och allt möjligt som jag inte vill ha.

Skrivet av Inaktiverad 5647 4 jul 2016 09:48
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

LP skivor och instrument borde gå bra! Jag tycker du har en bra blandning av prylar. Ha en magväska för pengarna, inga pengar på bordet. De försvinner lätt.
Svårast att bli av med nu är porslin, marknaden är mättad.
Smycken, parfym, går också bra.
Vissa kläder, men där måste man vara väldigt billig, det ska vara fynd. Cyklar, barnvagnar, elektronik går också bra.
Hoppas du hittar en bra solig dag då du kan tjäna en hacka...Mvh/Sunny

Sidor: < 1 [2]  >

* Forumstatistik

Vi har 2070 trådar med 18311 inlägg. 403 (19%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".