Forum > Allmän diskussion > Allmänt > Viktminskning

Inaktiverad 3534
Håller med om "smårund" - men sedan finns det ju en gräns där man riskerar både sjukdomar och skador man annars inte skulle ha fått, och det är väl den aspekten som borde vara den största motivationen.
- Jag tycker dubbeltur, som är Guldmedlem, kunde starta en viktminskningsgrupp som "Intressegrupp" där alla som känner sig hågade kan bli gruppmedlemmar. Bara ett förslag, varje Guldmedlem gör ju som den vill med sin intressegrupp, förstås.
/Bengt
Att äta som vanligt men mindre portioner är bra om man vill ner i vikt. Det har fungerat för mig och jag har behållit den längre vikten i flera år nu.

Inaktiverad 3534
Välkommen till forumet, Karin. Vi har "Gilla-knapp" nedtill på de flesta sidor. (Finns även andra "sociala knappar" för dem som vill använda dem.) M.a.o. ett enskilt foruminlägg har vi inte "gilla-knapp" för, utan det är forumtråden som du då "gillar". Vill ni ha det för enskilt inlägg, föreslå det gärna i ett PM till mig eller i forum "Synpunkter", så ska vi se vad vi kan göra sedan.
/Bengt
LCHF: Det är "trendigt" nu med LCHF, men hur bra är det? Jag tycker det låter bra med "inte slaviskt". En strikt LCHF-diet leder säkert till viktminskning, det verkar vara styrkt, men man behöver ju också tänka på bieffekter och sidoeffekter. Frågan är; vad leder LCHF till på längre sikt, mer än viktminskning? Jag är rädd att vi inte har svaret på det ännu, men att det småningom kommer.
/Bengt
Sidor:

Vi har 2143 trådar med 18641 inlägg. 431 (20%) av trådarna är markerade som lösta.
- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.
Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".