Man säger att världen krymper då man blir äldre?
Ja så är det nog?
De långa utlandsresorna blev en liten oas på vårt hus baksida,vi har lite blommor och ett fågelbad där.
Detta fågelbad har gett mig så mycket glädje och djuren också som besöker det för att bada och att dricka ur.
Osämja mellan skator och katter och en sommar bodde en söt lite groda däri.
Jag hade i början mycket olika plantor planterade runt badet, men då mördarsniglarna dök upp i stor mängd så rök allt, utom Insbegoniorna, de får vara ifred för hungriga sniglar.
Ett år hade jag tre skatungar som badade varje dag, så hängde de upp och ner med utbredda vingar i Tujahäcken för att torka.
Året efter kom de tillbaka, två fanns kvar och de badade och mindes säkert sin ystra barndom, de kom några gånger för att återuppleva sin första sommar.
2 liter varje dag, dricker katterna i området upp, de lapar och njuter.
Tycker det är otroligt att ägarna inbillar sig att katter klarar sig utan vatten hela dagarna. Det finns inte ens ett kärr i närheten.
Folk som får sina katter dödade klagar i tidningarna- När slår de till igen-? Men snälla kattägare håll era katter inne, svårare än så är det inte.
I morse gick en skata här och låtsaspickade i gräset, närmre och närmre kattsvansen kom hon. -Det är vårt bad kattskrälle-ser det ut som hon tänker.
Så jagar katten skatan en bit, men snart är hon tillbaka och retas.
På kvällen kommer bofinkar och mindre småfåglar dricker och badar.
Det finns alltid något att se vid min oas, denna lilla plats på jorden och leken kring ett fågelbad. Katterna tycker det är deras höjdpunkt. Det syns då de kommer att de är på semester.
Glädjen kan vara olika på jord, vatten är liv och glädje för många...Mvh/Sunny