Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

  Sök på Vi Seniorer

  Annonser o tips

* Valfläsk redan från S regering

Forum > Allmän diskussion > Samhällsfrågor > Valfläsk redan från S regering

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 15 av 21.
Sidor: < [1] 2  > »
Skrivet av mogen_52 13 sep 2017 22:39
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt mogen_52

mogen_52

(Medlem)

Nu försöker S regering lura oss pensionärer med valfläsk att sänka skatten för oss pensionärer 2020, varför inte sänka det redan i årsskiftet 17/18. Det är bara lurendrejerier av dessa betonghäckar som vill klamra sig i makten till vilket pris som helst. Samtidigt som de vill fylla hela landet med folk från främmande länder. Gå inte på det en gång till och rösta på skiten, det samma lovade de innan valet 2014 att pensionärer skall ha samma skatt som löntagare, men vad hände, ingenting, enda de har satsat på är invandring.
Uppdaterat: 13 sep 2017 22:47  
Skrivet av Bengt 13 sep 2017 22:55
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt Bengt

Bengt

(Admin)

Men oj oj oj då... sådana problem du verkar ha.
Att Socialdemokraterna nu sänker skatten för pensionärer är något mycket positivt - inte alls negativt som du verkar tro.
Sen kommer du in på något som jag förstår att du har läst på de sajter som bedriver aktiv propaganda för fascistiska idéer - Vi Seniorer tar avstånd från all sådan propaganda. Det finns inget parti som vill "fylla hela landet med folk från främmande länder", faktiskt inte. Den ordning som gäller nu innebär verkligen inte något "fyllande av landet av människor från främmande länder", det är en liten asylinvandring, i nivå vi alltid måste acceptera.
Du kanske gör bäst i att skriva sådant där på de sajter som är avsedda för propaganda för fascistiska idéer istället? Det är nog bättre.

/Bengt


--
Admin på Vi Seniorer
 
Skrivet av Citymermaid 13 sep 2017 23:28
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt Citymermaid

Citymermaid

(Medlem)

Till Mogen_52: Ja, men rösta på Annie Lööfs parti då i stället så får vi hoppas att en eventuell Allians-regering kan få till denna nödvändiga skattesänkning.

Jobbskatteavdrag var trevligt så länge man arbetade och fick lite mer kvar av lönen, men jag har alltid tyckt att pensionärerna är en orättvist beskattad grupp. Men: vi blir fler och fler, piggare och piggare, lever längre och blir en allt viktigare lobbygrupp för rättvisefrågor. Nästa år kommer 65 plus-are utgöra 27% av väljarkåren, så stanna inte hemma på valdagen!
 
Skrivet av Mynta 14 sep 2017 07:31
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt Mynta

Mynta

(Guldmedlem)


Valfläsk må så vara men varje krona som en pensionär kan få mera det "hurrar" jag för. Oavsett vilken Regering vi har.

Pensionärer i dag lever under så otroligt olika förhållanden och alla har inte haft möjlighet under sitt aktiva liv att sätta av för de "magra" åren som följer med att leva på enbart pension.

Pensionärsgruppen borde vara intressant för samtliga partier i kommande val och just därför gör ju S nu besök hos PRO.

Visst är det olyckligt att vi som varit med om att bygga detta som vi trott välfärdsland nu får vara med om att dela med oss och därför känner jag en stor tillfredsställelse i att jag röstade Nej till EU men andra ville annat!
 
Skrivet av Inaktiverad 5647 14 sep 2017 07:39
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Äntligen kommer det väldigt bra tankar från ett parti som kan styra vårt land. De tog över enorma underskott, men nu har vi överskott i finanserna så löften kan ges till många eftersatta grupper. Man kan inte styra ett land med sänkta skatter.Löven är den bästa partiledaren för S som vi haft sedan Ingvar Carlsson.Hans tal på Riksdagens öppnande var helt suveränt.Vi ska inte välja styre av rädsla utan av hopp.
S ger hopp igen....Mvh/Sunny

 
Skrivet av Inaktiverad 5648 14 sep 2017 08:41
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Det har du rätt i, vi får kanske lite högre pension nu. När man hör alliansen gnälla blir man bara trött.
 
Skrivet av Mynta 14 sep 2017 09:14
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt Mynta

Mynta

(Guldmedlem)


Välja av hopp-det låter hoppfullt.

"Inte sälja skinnet förrän björnen är skjuten" - det gäller att göra en riktig analys och utifrån det bestämma sig".

Kyrkovalet det röstar jag inte i alls för jag bryr mig inte.
 
Skrivet av Inaktiverad 5647 14 sep 2017 09:16
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Ja tror inte de vinner väljare på detta kroniska gnällande.
Men vad regeringen måste ta tag i är sjukvården! Ytterligare en bekant har blivit hemkörd från akuten med svåra smärtor och dog på natten.
Vi måste få en ansvarstagare på varje patient så inte äldre faller genom stolarna. Jag är trött på gnället även inom vården.
Vi är många som sett personal stå i timmar vid terminalerna istället för att se till patienterna.Min gubbe snokar runt då jag ligger inne,man ska inte komma tillbaka efter sin ledighet utbränd.
Fritiden tar mer och mer kraft, så var det aldrig förr. Man arbetade för att leva.
Det var en ära att göra ett gott jobb,hygien var ett måste, få fall fanns av sjukhussjukan,de resistenta bakterierna,fanns då, rummen skurades och allt rengjordes efter varje patient innan en ny patient fick ligga i sjukhussängen.
Det var så lugnt på den avd jag sist låg inne på. Men ändå väntade vi alla på just en undersköterska som villigt hjälpte oss,så glad och hjälpsam.På darriga ben hjälpte hon oss vänligt att få duscha, byta stomipåsar mm.
Vi kallade henne -rosen-. Många hade känsliga saker som man inte vågade besvära annan personal med. Som nya stomier tex.
Det ska inte vara så-att man känner sig till besvär-Mina anhöriga reagerade starkt då jag tystades ner då jag hade en fråga. Oförskämt.Man vill ut fortast möjligt!
De som en enda gång är på sjukhus vet inte vad de ska kolla på.De kan finna att enligt deras uppfattning så är vården bra!
Dessutom har jag många år med studier i ämnet.Så jag vet hur läget är. Så tungt som det var på 70-80 talet i vården blir det aldrig mer. Det är då säkert! Mvh/Sunny
 
Skrivet av Inaktiverad 4906 16 sep 2017 22:44
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 4906

Hej ! Sverigedemokraterna är inget rasistiskt parti , dom vill bara att vi inte kan ta in flera än vi kan ta hand om ! Vänstern vad är dom iså fall dom har ju sina rötter i kommunismen som mördat och torteras massor av människor! Och sossarna här i Sverige som hade sin diskriminering av vissa människor! Och nu mobbar dom och andra partier dom som inte tycker som dom ! Det är ingen demokrati i Sverige idag !
 
Skrivet av Bengt 16 sep 2017 22:50
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt Bengt

Bengt

(Admin)

lördag 16 september 2017, kl 22:44 skrev possitiv
... Det är ingen demokrati i Sverige idag !

Det är idag det är demokrati i Sverige. Om ni i den där klubben skulle få som ni vill, då blir vi av med demokratin. Demokrati betyder inte att du ska få som du vill, det betyder att majoriteten ska få som den vill.

/Bengt



--
Admin på Vi Seniorer
Uppdaterat: 21 sep 2017 10:02  
Skrivet av Mynta 17 sep 2017 14:06
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt Mynta

Mynta

(Guldmedlem)


Grundlagen styr och all offentlig makt utgår från folket!

När rösterna räknats hösten 2018 och mandaten fördelats då ser vi hur majoriteten vill ha det.

Folkviljan alltså men fram tills dess får vi knorra och önska och hoppas hur vi vill-sen är det bara att rätta in sig i ledet!

För mig är det viktigaste att män och kvinnor har lika värde.
Det är lika viktigt nu som när jag på Internationella kvinnodagen för väldigt länge sedan befann mig på Sergels Torg och höll min lilla dotter i handen!


 
Skrivet av Inaktiverad 5647 17 sep 2017 14:52
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Ja du lyfter upp viktiga värden Mynta!
Fortfarande släpar kvinnan efter på många plan. Jag tyckte Gudrun Schyman talade bra om detta i -opinion live-. Man behöver inte vara råfeminist för att tycka vissa saker är gräsligt , bla mäns våld mot kvinnor, att män 2017 köper barn i så stor utsträckning, chefen på kanal 1,är bara en i mängden. Löneskillnader, hemmatjänsten och barnomsorgen. Man behöver inte vara manshatare för att vara för kvinnofrågor. Det borde männen också vara för att få till ett rättvisare samhälle.
Kanske kommer FI upp till spärren vid nästa val?Det vore bra!Mvh/Sunny
 
Skrivet av Inaktiverad 6982 18 sep 2017 02:00
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 6982

Sanningen är ju att det finns många välbeställda pensionärer och väldigt många med en pension som ligger under existensminimum. Likadant med barnfamiljer. Både folk som vältrar sig i pengar och mindre bemedlade människor skaffar barn, men i politiken dras de över en kam och man hör ständigt hur synd det är om barnfamiljerna att få det att gå ihop. Detta trots att man ser småungar springa runt med dyra smartphone medan mor eller far eller båda sitter och eldar upp pengar i form av cigaretter. Sen ska politikerna göra sig populära och sänka skatten för pensionärerna, vilket medför att vissa blir ännu mer välbeställda, medan vi som ska försöka klara oss på en pension som ligger flera tusen kronor under existensminimum förväntas bli till oss av lycka för en eller möjligen två hundralappar.
Vad hjälper det, vi befinner ju oss fortfarande långt under existensminimum.
Ge oss en vettig pension som går att leva på i stället. Skattesänkningar blir ju bara smulor för oss som ligger längst ner.
 
Skrivet av Inaktiverad 4906 18 sep 2017 07:26
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 4906

Håller med dig på allt du skriver Lovisa Emil ! Det är bara valfläsk! Är hur genomskinligt som hellst ! Sen säger dom att det är deras ambition, men måste skuta det på framtiden pga.att dom måste låta annat gå före !Åsså måste dom ju sko sig själv också!
 
Skrivet av Inaktiverad 5647 18 sep 2017 07:39
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Ja många unga familjer har enormt bra ekonomi. Dessutom bodde de länge hemma gratis och kunde både röka, dricka och vara i svängen varje kväll.För egen del är jag uppväxt i ett fattigt textilarbetarhem och gått den långa vägen med vuxenutbildning då barnen kunde börja på förskolan. Många år försvann och pensionen blir därefter.Så gjorde man felet att skämma bort sina barn, man tänkte -jag vill inte mina barn ska ha det som jag själv hade det-. Jag började arbeta då jag var 12 år.
Fattigast är en grupp kvinnliga pensionärer fortfarande.Vi släpar efter hela tiden. Ja kvinnofrågor överhuvudtaget. Vården,våldet,sexuella övergrepp,arbetslivet.Vi lever fortfarande i ett patriarkat, så de som skor sig kanske inte tycker att denna marginaliserade grupp är någon grupp att röstfiska hos? Snart är jag 70 år och ser i backspegeln att kvinnor inte kommit så långt från spisen som de tror.Mvh/Sunny
Nästa inlägg
 

Sidor: < [1] 2  > »

* Forumstatistik

Vi har 2078 trådar med 18339 inlägg. 404 (19%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

  Annonser

 

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".