Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

* Barnprogram vi sett

Forum > Kulturdiskussioner > Kultur övrigt > Barnprogram vi sett

Skriv ut
Visar inlägg 16 - 30 av 39.
Sidor: < 1 [2] 3  > »
Skrivet av Inaktiverad 5647 31 aug 2014 08:40
Föregående inlägg   Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Beppe var bra som Pippis pappa, av Astrid Lindgrens sagor har jag Pippi på andra plats. Här kommer mina favoriter av henne i den ordning jag rankar dom, gör gärna din egen AL lista här.
På första plats nästan utan konkurrens blir
1= Bröderna Lejonhjärta
2= Pippi Långstrump
3= Emil i Lönneberga.
4= Ronja Rövardotter
5=Mio min Mio
6= Saltkråkan
7= Lotta på Bråkmakaregatan
8=Kajsa Kavat
9=Nils Karlsson pyssling
10= Karlsson på taket.
Säkert har jag glömt någon bra film och bok med henne, men det är de jag minns....Mvh/Sunny...

Skrivet av Inaktiverad 5648 31 aug 2014 09:00
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Är inte Barnen i Bullerbyn också av Astrid?

Skrivet av Inaktiverad 5647 31 aug 2014 09:05
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Jo visst ja den glömde jag. Den får jag nog klämma in efter -Lotta på Bråkmakergatan -eller före? Den hade en del fina naturbilder, men ganska lite handling i min smak. Farfar var en fin rollfigur....Mvh/Sunny

Skrivet av Nicket 31 aug 2014 09:20
  Skriv ut Direktlänk

Nicket

(Guldmedlem)

Någon mer som kommer ihåg den tecknade serien "Kapten Råsop"? Den bör ha sänts omkring 1961 - 63. Barnprogrammet "Småstad" sändes väl också ungefär vid den tiden?

Skrivet av Nicket 31 aug 2014 09:24
  Skriv ut Direktlänk

Nicket

(Guldmedlem)

....och Humle och Dumle såklart, när jag ändå är inne på tidigt 60-tal.

Skrivet av Inaktiverad 5648 31 aug 2014 09:28
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

När jag pluggade i Sthlm skojade de med mig och sade att jag lät som Humle & Dumle, hehe.

Skrivet av Inaktiverad 5647 31 aug 2014 09:33
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

I Humle och Dumle fanns en -Karlsson- minns inte vad skådespelaren hette.
Han bodde granne med oss. Han arbetade på -Stadsteatern- här. Vi retade honom och han jagade oss.
Ganska konstigt, då jag tänker efter. Vi sjöng Humle och Dumle sången. -Ja heter Humle, jag heter Dumle, varje Söndag träffas vi i Kapten Beckdahls skafferi-, han blev så arg så.Ja så fanns ett barnprogram om några gubbar på ett skrotupplag som barnen gillade, minns inte vad det hette alls.
Mvh/Sunny

Skrivet av Nicket 31 aug 2014 09:47
  Skriv ut Direktlänk

Nicket

(Guldmedlem)

Jag kommer ihåg en konstapel i Småstad, tror han hette Karlsson, och något i mitt bakhuvud påstår att skådespelaren hette något i stil med Torbjörn Jonsson... eller nåt.

Skrivet av Inaktiverad 5647 31 aug 2014 10:03
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Jag googlade, han hette Sture Ericsson.
Den Karlsson i Humle och Dumle. Tänk att jag minns bättre gammalt än nytt. Det kalkar väl igen i kanalerna, hihi...Mvh/Sunny

Skrivet av Inaktiverad 5647 31 aug 2014 10:04
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Lasse , ganska likt faktiskt, hihi.Mvh/Sunny

Skrivet av Inaktiverad 5648 31 aug 2014 10:12
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Jag har väldigt svårt att påstå att jag inte är från "stan", hehe. När jag lyssnade på mig själv i telefonsvararen trodde jag att det var någon annan som pratade iom att man aldrig hör sig själv.

Skrivet av Nicket 31 aug 2014 10:13
  Skriv ut Direktlänk

Nicket

(Guldmedlem)

Åhhh se vad man kan hitta när man googlar:

"Småstad" från 1961. Det klassiska barnprogrammet "Småstad" där Torbjörn Johnsson välkomnar hela familjen. Medverkar gör, förutom alla barn, Dockan Hanseman - Hasse Burman, Kloka farbror Ugglan - Charlie Norman, Gossen Rolf - Roffe Berg. Simon Brehm sjunger om sin basfiol. Sven Tumba spelar ishockeyspel. Akrobattruppen Veteranerna uppträder. Cykelakrobaterna Hans och Maud från Karlskoga. Ishockeylandslaget Tre Kronor spelar match mot Småstads lag.

Skrivet av Inaktiverad 5647 31 aug 2014 10:15
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Haha, ja usch vi fick spela in oss själva i föräldrasamtal på utbildningen, oj hjälp så man lät och såg ut.
Kom på barnprogrammet Dr Krall, samt Tårtan, den gillade många vuxna också. Mvh/Sunny

Skrivet av Inaktiverad 5647 31 aug 2014 10:18
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Nicket, då var jag 14 år, då var det nog smink och ungdomsgården som gällde, popmusik och tonårsproblem, hihi.
Men du var väl för ung själv att minnas småstad? På ditt foto ser du ut som en ung flicka? Mvh/Sunny

Skrivet av Borka 31 aug 2014 17:16
  Skriv ut Direktlänk

Borka

(Medlem)

Professor Balthazar, Doktor Snuggles, Anita och Televinken, Drutten och Jena samt Bamse är de jag minns, förutom de redan nämnda. På radion fanns ju Barnens brevlåda med farbror Sven (Jerring) på torsdagarna (så gammal är jag :)). Av de adventskalendrar som har visats så är Teskedsgumman min favorit.

--
I grunden smålänning
Nästa inlägg

Sidor: < 1 [2] 3  > »

* Forumstatistik

Vi har 1817 trådar med 17064 inlägg. 320 (18%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".