Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

  Sök på Vi Seniorer

  Annonser o tips

* Barnprogram vi sett

Forum > Kulturdiskussioner > Kultur övrigt > Barnprogram vi sett

Skriv ut
Visar inlägg 31 - 39 av 39.
Sidor: < 1 2 [3]  >
Skrivet av Inaktiverad 5647 1 sep 2014 08:30
Föregående inlägg   Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Ja de var också några i raden av de första programmen för de små.
Jag undrar om inte barnprogrammet jag inte kom ihåg hette något med.- Skrot Nisse-?
Teskedsgumman var ju jättebra, den vet jag att vuxna såg på med behållning....Mvh/Sunny
 
Skrivet av Inaktiverad 5821 1 sep 2014 09:39
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5821

söndag 31 augusti 2014, kl 10:18 skrev Sunny3
Nicket, då var jag 14 år, då var det nog smink och ungdomsgården som gällde, popmusik och tonårsproblem, hihi.
Men du var väl för ung själv att minnas småstad? På ditt foto ser du ut som en ung flicka? Mvh/Sunny



Jodå, visst kommer jag ihåg Småstad, inte jättetydligt, men någorlunda. Jag var fem år gammal 1961 och mina föräldrar hade precis skaffat vår första TV. Från Småstad minns jag tydligast konstapeln med gammaldags polisuniform. Men mest av allt minns jag Kapten Råsop från ungefär samma tid. Är det verkligen bara jag som kommer ihåg det programmet? Jag vet t o m att Kapten Råsop sändes på torsdagar. Snälla någon.. säg att det inte bara är jag....?

Åhhh TACK, Sunny! Nu växte jag flera centimeter! Du ser också väldigt fräsch ut på dina bilder, tycker jag. Jag avskyr att bli fotograferad och flyyyr om en kamera vänds mot mig, så det finns knappt några foton alls av mig. Jag la upp ett av de få jag hittade, det är 4 år gammal, så jag var ”bara” 54 år när det togs. Men ung flicka vet jag inte, ha ha! Lite hjälp på traven har jag dock kanske fått av att ha ärvt min fars hårtyp och ännu inte fått några gråa hårstrån. Min far blev gråhårig först under sina sista två veckor i livet, då var han nästan 80 år gammal och mycket svårt sjuk.

 
Skrivet av Inaktiverad 5647 1 sep 2014 09:55
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Jo då -nicket- jag minns polisen med sin kask på huvudet. Men inte kapten Råsop?
Jag började se Tv med pappa på ett café, 10.000 kr frågan, vi var tvungna att äta bullen och dricka läsken sakta syrran och jag så det räckte hela programmet.
Minns inte då vi köpte första Tv:n, vi fick se lite hos en granne först.
-Länkvändning- fanns något som hände i rutan?
Min pappa hade inte heller grått hår, melerat då han var 83 år, själv börjar det bli ganska grått i utväxten nu.
I nacken är det fortfarande mörkt och tjockt. Jag har mycket hår.Många gissade pappa på 65 år då han var över 80 år. Men ack så sjuk han var hela sitt liv, vad är då ungdomligt utseende värt då man lider så?
Hoppas du hade det bra på resan...Mvh/Sunny..
 
Skrivet av Borka 2 sep 2014 00:01
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt Borka

Borka

(Medlem)

Den enda Kapten Råsop jag kan komma på nämns i Povel Ramels visa Svarta Malin, men ngt TV-program kan jag inte komma på. Har t.o.m googlat utan att få träff.


--
I grunden smålänning
 
Skrivet av Bengt 2 sep 2014 21:21
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt Bengt

Bengt

(Admin)

Nej "Kapten Råsop" kommer inte heller jag ihåg. Ändå har jag t.o.m. svaga minnen av "Andy Pandy", som jag inte tror att ni har nämnt ännu (gick bara t.o.m. 1958 och var bland det absolut första jag såg på TV överhuvudtaget).

/Bengt


--
Admin på Vi Seniorer
 
Skrivet av dubbeltur 2 sep 2014 23:39
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt dubbeltur

dubbeltur

(Moderator)

Vi skaffade Tv 1960 till Romolympiaden, jag var 13 år, min lillasyster var 5 år. Men jag minns inte vilka barnprogram som var populära då. Jo Julkalendern med Viktoria Kahn kommer jag ihåg.


--
dubbeltur
 
Skrivet av Inaktiverad 5647 3 sep 2014 08:18
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Jag minns inte heller de årens barnprogram tror jag? Innan dess så lyssnade gårdens ungar på radion tillsammans-Grodan boll och Kalle Stropp-, det var en höjdare.
Annars är det blankt i huvudet då jag funderar, vi gick ju till en granne och såg något barnprogram. Jag ska fundera vidare, kanske dyker det upp något ur vrårna jag minns vartefter?
Mvh/Sunny
 
Skrivet av Inaktiverad 5647 3 sep 2014 09:30
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Googlade och hittade -Småstad 1960, familjen Flinta 61, så småstad som -nicket- nämnde kanske var första barnprogrammet i början av 60 talet. Mvh/Sunny...
 
Skrivet av Ben_G_T 26 feb 2016 16:52
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt Ben_G_T

Ben_G_T

(Medlem)

Kul att nån kommer ihåg "Kapten Råsop". Jag har aldrig stött på någon förut. Men jag trodde den sändes ännu tidigare. :)

/Bengt

 

Sidor: < 1 2 [3]  >

* Forumstatistik

Vi har 2078 trådar med 18338 inlägg. 404 (19%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

  Annonser

 

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".