Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Vad var bra på tv ikväll?

Forum > Kulturdiskussioner > Kultur övrigt > Vad var bra på tv ikväll?

Skriv ut
Visar inlägg 61 - 75 av 134.
Sidor: < 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 9  > »
Skrivet av tigrib 4 feb 2013 21:57
Föregående inlägg   Skriv ut Direktlänk

tigrib

(Medlem)

Visst är det otroligt att dom inte löst mordet!!!?
Helt klart att polisen finns med - det var dom som visste att Palme skulle gå på bio utan livvakt.
Där håller jag med Leif G Persson.

Skrivet av Bengt 4 feb 2013 22:23
  Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

måndag 4 februari 2013, kl 21:57 skrev tigrib
Visst är det otroligt att dom inte löst mordet!!!?...

Om du håller med Leif GW, då kanske det ändå inte är så otroligt? Om man riktigt ska ta honom på orden lär det inte finnas så mycket att hitta längre...

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer

Skrivet av tigrib 4 feb 2013 23:35
  Skriv ut Direktlänk

tigrib

(Medlem)

Nej, för utredarna kan väl inte gå ut och säga att det var troligen poliser inblandade i 'det hele' ....

Men det är väl som Leif G säger, han har inte haft tillgång till allt material så han kan bara spekulera. OM han hade haft det, hade han nog kunnat lösa fallet. Jag är en stor beundrare av hans kapacitet, så jag är så 'dum' att jag tror på det han tror på :-)

"Var och en blir salig på sin tro"

Skrivet av Bengt 5 mar 2013 22:19
  Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

Det var "Veckans Brott" ikväll. Det var hård kritik mot polisorganisationen som sådan ikväll. Det blev lite "surt" i studion t.o.m.
Frågan är hur mycket man värnar om sin respektive plats i organisationen istället för att verka för bästa möjliga resultat för pengarna? Jag vet inte, men tycker det granskas och genomlysas mer, både journalistiskt och av statliga granskare.

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer

Skrivet av tigrib 6 mar 2013 11:24
  Skriv ut Direktlänk

tigrib

(Medlem)

Jo, men där hade Leif 'rätt' tycker jag.
Dåligt om någon säjer att 'nu låter du som en sur gammal gubbe'. Det är ju respektlöst mot en äldre arg man!!!
Men Camilla erkände att hon gått över gränsen ....

(Tänk om Camilla hade sagt att nu låter du som en gnällig somalier!! Vilket rama-skri, hets mot folkgrupp, osv.)

Skrivet av Bengt 9 mar 2013 22:18
  Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

Var det rätt låt som vann Melodifestivalen ikväll? Skulle "gubbarna" ha vunnit? Skulle kanske Louise ha vunnit? Skriv din mening!

/Bnegt

--
Admin på Vi Seniorer

Skrivet av dubbeltur 9 mar 2013 22:45
  Skriv ut Direktlänk

dubbeltur

(Moderator)

Rätt låt vann. Jag hade 1:an och 9:an som favorit. Att Yohio fick så många poäng är för mig en gåta. Hoffstens låt var bra men fel forum. Gubbarna hamnade där de skulle. Förövrigt tycker jag Carolas kläder var en miss.

--
dubbeltur

Skrivet av Bengt 16 apr 2013 21:27
  Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

I kväll var det "Mot alla odds" igen - för den som inte vet, det har ingenting med stryktipset att göra - vad har ni för åsikt om denna "reality"-serie?
Det finns ju emellanåt åsikten att sådant här är "förnedringsteve" och just i fråga om denna serie även en ny form av "lyteskomik". I viss mån kan jag förstå sådan kritik, jag har sett alla tidigare avsnitt av "Mot alla odds" och det är ibland ett balanserande på gränsen till förnedring. Samtidigt är det ändå också något positivt med att funktionsnedsatta får delta i en "dokusåpa" med utmaningar, och inte "göms undan" och mer eller mindre glöms bort. Med andra ord; lite dubbelbottnat. Personligen kan jag titta utan problem, jag vet ju själv att jag inte förnedrar någon vare sig i tanke eller handling - men tanken kan komma ibland, i vissa scener, om det finns en annan slags folk som sitter och ser detta på ett förnedrande sätt. Vad anser du? Och hur ser du på människorna som deltar?

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer

Skrivet av glada 19 apr 2013 18:46
  Skriv ut Direktlänk

glada

(Medlem)

Vill skriva lite om Bengts inlägg "mot alla odds"
Jag tycker ibland "synd" om deltagarna,men sen jag såg uppföljningen av förra avsnitten,så har jag ändrat mig.De berättade om hur de har växt av uppgiften.Många trodde inte att de kunde såå mycket.
Två utan killarna hade fått jobb för att de hade varit med i Tv och visat vad de kunde.Många av deltagarna hade blivit vänner för livet.
Jag tror att tv-serien kan inspirera många andra i liknande situationer,och att vi "normala " kan se "dem" i ett annat ljus samt ge oss mer kunskap i bemötande med olika människor.
Jag tycker om att se hur de hjälper och stöttar och berömmer varandra.Inte som vissa serier som går ut på att göra motståndaren så illa som möjligt.Det skall bli roligt att höra när serien är slut ,hur det hade varit och som jag tror ännu ett kärlekspar........../glada

Skrivet av Bengt 27 apr 2013 21:18
  Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

Är du smartare än en femteklassare?
Brukar du klara alla frågor i det programmet?
Själv klarar jag inte alla, för nöja mig med att klara de flesta. Ibland kan förstaklassfrågor vara hopplösa, därför att det handlar om t.ex. nya barnvisor som jag inte har någon koll på.

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer

Skrivet av ariosa 28 apr 2013 13:18
  Skriv ut Direktlänk

ariosa

(Medlem)

Alla klarar man ju inte, men de flesta klarar man ändå hemma i soffan. Men just förstaklassfrågorna på musik och böcker är ju omöjliga om det handlar om nyare barnvisor och nyare barnböcker.
Hur som helst så gillar jag programmet, ett trevligt upplägg på ett familjeprogram

Skrivet av Bengt 6 maj 2013 21:33
  Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

Bonderöven Frank i "100 procent bonde" var det ikväll igen. Det är ju alltid ett bra program, eller vad tycker ni?

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer

Skrivet av tigrib 7 maj 2013 10:03
  Skriv ut Direktlänk

tigrib

(Medlem)

Ja det programmet tittar jag alltid på. Vilken härlig människa! Som inte bara knökat in sig i sin lilla värld utan även har kontakter med personer i Afrika, Frankrike m.m. Helt fascinerande.

Sen tycker jag det varit intressant att följa "Där ingen skulle tro att någon kunde bo" (i Norge). De första programmen var allra bäst, men även om inte Varje avsnitt är så där överdrivet intressant så vill jag gärna fortsätta att kolla vilka udda människor dom letat upp.

Skrivet av dubbeltur 7 maj 2013 11:38
  Skriv ut Direktlänk

dubbeltur

(Moderator)

"Där ingen skulle tro att någon kunde bo", vilken kanal?

--
dubbeltur

Skrivet av Bengt 8 maj 2013 16:15
  Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

tisdag 7 maj 2013, kl 11:38 skrev dubbeltur
"Där ingen skulle tro att någon kunde bo", vilken kanal?

Det går på ettan, och det kommer ett nytt avsnitt nu ikväll kl 21.

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer
Nästa inlägg

Sidor: < 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 9  > »

* Forumstatistik

Vi har 2149 trådar med 18672 inlägg. 434 (20%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".