Spöken i all ära Mynta!
Men variationen är minimal, jag ser ibland, men undrar -Är detta en repris-?Ansiktena på de medverkande skiljer sig, men alla spökena uppför sig lika.De bankar, skräms och visar sig som skuggfigurer.
Är de döda i en annan dimension? Då innebär det att vi har en själ, ett jag som inte dör utan kan överleva.
Teorierna är många.Jag vet inte ens själv vad jag tror, men fick jag önska skulle det vara en underbar plats där på andra sidan!
-Bluff, mediet får tillgång till all info innan.Men vad är det då med det som inte sagts innan sändning?
-I väntan på reinkarnation, pånyttfödelse, själen vistas på andra sidan tills den föds igen. Finns tankar som liknar detta i Judiska trosinriktningar.
-Dödsriket, som det talas om i Bibeln. Väntan på yttersta domen.Det finns texter i Bibeln som nämner dödsriket.
-Demoner som tar sig avlidnas drag och spelar ut sin ondska mot levande för att föra dom vilse.(vissa religiösa grupper tror så), bla Jv.
-Ett hologram, att jorden är ett dataprogram där det ibland blir lite fel på uppdateringen i programmet-
Att spöken ändrar skepnad genom århundradena vet vi-ett spöke för sin tid- så att säga.
Huvudlösa ryttare, marscherande soldater,vita damen, svarta frun,randiga fångkläder med fotbojor och rasslande kedjor.
Halloweens utstyrslar är väl demonernas ansikten som ska efterliknas? Enligt mig en ful och trist helg.
Jag vistas hellre bland skönhet och vackra platser, kul att skrämmas?
Jag ger då inte efter för hot om bus. Roligt tycker vissa, men det är nog bland de yngre, många av oss äldre har andra helger som lockar. Allhelgonahelgen är en vacker helg, då får vi minnas de kära som gått före oss och tända ett ljus till deras minne.Då blir man ljusare i sinnet. Mörker och elände har vi nog av ändå...Mvh/Sunny.