Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Vad var bra på tv ikväll?

Forum > Kulturdiskussioner > Kultur övrigt > Vad var bra på tv ikväll?

Skriv ut
Visar inlägg 91 - 105 av 134.
Sidor: < 1 ... 5 6 [7] 8 9  > »
Skrivet av Inaktiverad 7278 18 okt 2015 13:10
Föregående inlägg   Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 7278

Tycker ett program typ "Så mycket bättre" är respektlöst mot den som från början gjort/sjungit låten. Nej igår var inget bra på TV(Svt) kollade via Tivoboxen i stället. I kväll blir det Landet Runt där man kanske är med!

Skrivet av Mynta 18 okt 2015 15:07
  Skriv ut Direktlänk

Mynta

(Medlem)

Håller med Dig! Just det där med nya arr. på julsångerna gör mig inte alls glad heller.

Programidéer finns det många och smaken är som baken.

Skrivet av Inaktiverad 5647 19 okt 2015 08:08
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Tyckte- så mycket bättre- var bra! Sven Bertil en klass för sig så klart. De andra jämna. Ska bli roligt att se Niklas göra de andras låtar och Sven Bertils dag.
Jo så lite kvalité på TV så får programmet en extra stjärna i kanten av mig....Mvh/Sunny.

Skrivet av Inaktiverad 5648 19 okt 2015 08:25
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Jag kollade på Genikampen och Bron bland annat och det gick en ny serie naturfilmer. Jag kollar nästan aldrig på TV4 med all denna eländiga reklam.

Skrivet av Mynta 19 okt 2015 10:45
  Skriv ut Direktlänk

Mynta

(Medlem)

Reklam är tröttsamt!
För mig blev det Solsidan-Hellenius hörna.
Utan TV skulle jag förgås!

I kväll väntar "Det okända"-gillar spöken för de tar så lite plats!

Skrivet av Inaktiverad 5647 20 okt 2015 08:33
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Spöken i all ära Mynta!
Men variationen är minimal, jag ser ibland, men undrar -Är detta en repris-?Ansiktena på de medverkande skiljer sig, men alla spökena uppför sig lika.De bankar, skräms och visar sig som skuggfigurer.
Är de döda i en annan dimension? Då innebär det att vi har en själ, ett jag som inte dör utan kan överleva.
Teorierna är många.Jag vet inte ens själv vad jag tror, men fick jag önska skulle det vara en underbar plats där på andra sidan!
-Bluff, mediet får tillgång till all info innan.Men vad är det då med det som inte sagts innan sändning?
-I väntan på reinkarnation, pånyttfödelse, själen vistas på andra sidan tills den föds igen. Finns tankar som liknar detta i Judiska trosinriktningar.
-Dödsriket, som det talas om i Bibeln. Väntan på yttersta domen.Det finns texter i Bibeln som nämner dödsriket.
-Demoner som tar sig avlidnas drag och spelar ut sin ondska mot levande för att föra dom vilse.(vissa religiösa grupper tror så), bla Jv.
-Ett hologram, att jorden är ett dataprogram där det ibland blir lite fel på uppdateringen i programmet-
Att spöken ändrar skepnad genom århundradena vet vi-ett spöke för sin tid- så att säga.
Huvudlösa ryttare, marscherande soldater,vita damen, svarta frun,randiga fångkläder med fotbojor och rasslande kedjor.
Halloweens utstyrslar är väl demonernas ansikten som ska efterliknas? Enligt mig en ful och trist helg.
Jag vistas hellre bland skönhet och vackra platser, kul att skrämmas?
Jag ger då inte efter för hot om bus. Roligt tycker vissa, men det är nog bland de yngre, många av oss äldre har andra helger som lockar. Allhelgonahelgen är en vacker helg, då får vi minnas de kära som gått före oss och tända ett ljus till deras minne.Då blir man ljusare i sinnet. Mörker och elände har vi nog av ändå...Mvh/Sunny.

Skrivet av Mynta 20 okt 2015 10:34
  Skriv ut Direktlänk

Mynta

(Medlem)

Alltid skriver Du så bra Sunny-jag gillar att läsa!
Spöken-ja var och en blir salig på sin tro.
Inte är jag väl så där särskilt hängiven men intressant och jag tror definitivt på att man kommer till andra sidan och kan göra små utsvävningar och se till de sina även då.

Först när jag var med om något oförklarligt så befästes den tron.

Sunny-roligt att Du orkar skriva igen!

Jehovas Vittnen känner jag mycket väl till och har en god vän sedan snart 40-år som sitter fast i det träsket.
Vår vänskap har många gånger kritiserats utifrån att jag står utanför....

Otroligt att någon går in i det!

Skrivet av Inaktiverad 5647 20 okt 2015 13:48
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Mynta!
Jo jag är glad att skriva igen. Jag var så klen sista halvåret att bara andas var nog.Roligt att tänka på annat också än bara smärta.
Programmet det okända är lite tunt.
Det skulle kunna göras betydligt intressantare. Man skulle kunna rigga kameror tex, se det som sker handtag som ruckas, lampor som svajar av sig själva, Tv apparater som svävar mm. Inspelningar på plats.
Själv skulle jag efterlysa uppgifter av de döda om andra sidan tex.
Om det är en plats av frid och ro, om det är vackert där. Eller är det bara ett tomrum där själen lever vidare och kan gå kvar i sina kära trakter från det de levde?
Mediernas tolkningar skiftar rätt mycket. En del använder religion och skyddshelgon både från Islam och Kristendom. Andra svär.
Det står- ända upp till sjunde himlen- i Bibeln, kanske finns olika nivåer och liksom i skolan blir man uppflyttad eller får kvarsittning.
Jvs lära är svår och texterna tillrättalagda för att passa deras lära.
Vi andra troende är enligt dom-skenkristna- och kommer inte överleva Harmageddon, trots allt gott de gör i världen mot fattigdom och nöd, där Frälsis har så stor respekt för sitt arbete tex med missbrukare.
De är de enda sanna Kristna(nog en självutnämning)men jag tror att ett gott hjärta klingar högre än läran.
Vi kanske får ta det i en tråd senare.- Hur tror folk egentligen-?
Jag tror mamma och pappa ser mig och sänder skyddsänglar i de svåra stunderna.Pappa älskade skator och sedan han dog har jag alltid skator utanför, samt vackra fjärilar då någon älskad lämnar mig.
Ja vad vet vi? Bara det vi ser. Men vinden syns inte men vi känner den och ser dess framfart, allt syns inte , men finns ändå. Tex Kärleken....Kram från Sunny.

Skrivet av Mynta 22 okt 2015 07:14
  Skriv ut Direktlänk

Mynta

(Medlem)

Onsdagar är "Bonde söker fru" för min del! I år är det särskilt roligt när jag får se inspelning från den socken jag själv är född i.

Enastående egentligen människor utan vana kan våga ställa upp att bli inspelad.

Tydligen var det enklare att bli kär och hitta en livspartner förut.

För min del är det viktigt att liksom rensa ut hjärnan med denna typ av underhållning eftersom jag är otroligt fixerad vid nyhetsrapportering och som landet är nu och politikers agerande så är det perfekt med program om kärlek och framtidstro!

Skrivet av Inaktiverad 5647 22 okt 2015 08:59
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Håller med!
Man rensar hjärnan med dessa program.Minns man något- nej-, men trevligt medan det pågår....Mvh/Sunny

Skrivet av Mynta 22 okt 2015 18:18
  Skriv ut Direktlänk

Mynta

(Medlem)

Precis som banden man körde i VVS en gång för att rensa.
Men håll med om att tema kärlek är lite extra!

Skrivet av Inaktiverad 5647 22 okt 2015 20:36
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Jo det ger en extra glad känsla då de finner varandra. Det tycks svårare nu för tiden? Jag gillar sådana program, man behöver bara flyta med, naturen, skratten och fnurrorna, tills rätt person blir kvar, förhoppningsvis.....Mvh/Sunny

Skrivet av Bengt 14 jan 2016 21:29
  Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

Ordningen är återställd - nu är Antikrundan igång igen! Det är alltid trevligt att se.

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer

Skrivet av Mynta 14 jan 2016 21:58
  Skriv ut Direktlänk

Mynta

(Medlem)

Instämmer helt i att Antikrundan är just sevärd.
Dessutom lär man sig en del där.

Skrivet av Inaktiverad 5648 15 jan 2016 08:19
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Ett väldigt trevligt program och det blir ännu roligare med deras app så att man kan vara med och gissa på värderingarna.
Nästa inlägg

Sidor: < 1 ... 5 6 [7] 8 9  > »

* Forumstatistik

Vi har 2149 trådar med 18672 inlägg. 434 (20%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".