Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Våld i samhället

Forum > Allmän diskussion > Samhällsfrågor > Våld i samhället

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 15 av 22.
Sidor: < [1] 2  > »
Skrivet av Inaktiverad 6335 27 nov 2014 09:53
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 6335

Runt om i världen är det protester som slutar i våld och ödeläggelse. Idag är det på många platser i USA och sanningen om vad som hänt är inte det viktiga och många reser till olika ställen bara för att "hjälpa" till att ställa det.
Giuliani på Fox om skjutningen.
Giuliani fick internationell uppmärksamhet under och efter 11 september-attackerna 2001 på World Trade Center. Han blev av tidskriften Time utsedd till Årets Person 2001 och samma år tilldelades han Brittiska Imperieorden av Elizabeth II.
http://video.foxnews.com/v/3911524437001/doj-ferguson-investigation-continues-on-heels-of-grand-jury/#sp=show-clips

Skrivet av Inaktiverad 6335 25 mar 2015 12:23
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 6335

Jag ser här på klotter att en del tittat på trolljägarna med Robert Aschberg, för det första tycker jag inte att det är hans uppgift att hänga ut personer, det är polis och rättsväsende som skall sköta det.
Hade det varit någon annan som lett programmet kanske jag hade sett lite i alla fall, men Aschberg förknippar jag med kiss och bajs, släppa sig i tv och gap och skrik.
Ungefär som den nye rikspolischefen, han är kvar i minnet sen Bad boo band med knulla i Bangkok.
Så jag har lite svårt att respektera dessa :)

Skrivet av Inaktiverad 5648 25 mar 2015 12:43
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Det är väl bra att någon jagar drägget?

Skrivet av Inaktiverad 6335 25 mar 2015 12:52
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 6335

Lasse: Det är polisens jobb, nu börjar det bildas medborgargarde på olika håll och jag är rädd för var det kan bära med sig och sluta.
Tycker du också att det är medborgargardens rätt att hålla ordning i samhället eller Var drar du gränsen.

Skrivet av Inaktiverad 5647 25 mar 2015 13:17
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Ja men alla dessa hemska hot läggs ju ner. jag lyssnade förra veckan på hur man tystar kvinnor i politiken tex.
Får man hemskt mycket hot gräver det sig in i människan och fastnar.
Hemska bilder på de 16 Kristna kvinnorna med lemlästade kroppar skickade en man till en kvinna. Kan något hot vara värre?
Något måste göras, det Aschberg gör är modigt. Han blev utsatt själv, någon ville klämma hans judefingrar i brevlådan. Det är hets mot folkgrupp.
Även om jag inte är så där jätteglad i honom i övrigt. Men jag berömmer hans mod.
Jag har arbetat med dessa unga utåtagerande grabbar som kom från samhällets alla skikt.
Några är idag kända mördare.
Det finns ett uttryck som lyder- det ska krökas i tid, det som krokigt ska bli- Man måste börja med det lilla barnet hur man uppför sig.
Utegångsförbud kvällstid för unga kriminella tex,grannsamverkan, skvallerkäringarna fyllde en viktig roll förr,ungdomsgårdar i all ära, men det var där man lärde sig dricka, många sniffade limm, slogs mm. Föräldrarollen är den viktigaste.
Jag ser hur rotlösa ungdomarna är idag ingen fasthet alls, varken i skolan eller hemma.
Frågan är bara om skolan ska vara en uppfostringsanstalt och dagis för tonåringar?
Vems är ansvaret? tar man det nyfödda barnet och ber en annan mamma på salen amma? Lika viktigt att fostra barn. Det går faktiskt....Mvh/Sunny..

Skrivet av Inaktiverad 5648 25 mar 2015 13:17
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Det var jakten på nättroll vi diskuterade, inte medborgargarden.

Skrivet av Inaktiverad 5647 25 mar 2015 13:20
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Ja vi håller oss till allt hot och hemskheter på nätet.
Det går att starta tråd om medborgargarden också....Mvh/Sunny..

Skrivet av Inaktiverad 5648 25 mar 2015 13:40
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Visst gör det, men Gun_sa tog upp garden när jag menade nättroll, i en del mindre samhällen utan polisnärvaro har invånarna ett gäng som patrullerar nattetid för att avskräcka buset och det har haft bra effekt.

Skrivet av Inaktiverad 6335 25 mar 2015 14:14
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 6335

Tråden heter Våld i samhället
Jag tycker att det är farligt när gränsen hela tiden flyttas och icke auktoriserade skall ta hand om lagen med olagliga handlingar för då är vi på väg mot anarki. Men det är vi kanske ändå.

Skrivet av Inaktiverad 5647 25 mar 2015 14:25
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Jag såg det Lasse!
Det farligaste är de grupper som ska tysta andra med hot om våld och trakasserier på nätet tills de inte orkar mer att tjäna samhället.
Såg han den handikappade ståupparen som har en CP skada vad vissa tyckte han skulle göra. Det är de farligaste krafterna. Ger vi efter så tappar vi möjligheten att ha en egen åsikt, samma människovärde. Mvh/Sunny...

Skrivet av Inaktiverad 5648 25 mar 2015 14:36
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Kampen mot näthatet får aldrig upphöra och polisen måste få mer resurser plus att alla skall anmäla nätkränkningar och hot.

Skrivet av Inaktiverad 5306 25 mar 2015 21:53
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5306

Jag kan ju inte se att Aschberg och/eller andra gör något olagligt i att jaga nättroll. Jag tycker helt enkelt att det är bra. Och så länge polisen inte orkar eller lägger resurser på annat får vi nog finna oss i att det bildas små grupper här och var som försöker skydda det man har.

Skrivet av Inaktiverad 5647 26 mar 2015 08:13
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Både -trolljägarna- och -stalkers- har sin funktion för att visa oss andra, -kanske naiva- hur det ser ut bakom skärmarna. Den sanna verkligheten om hatet och hoten. Om hur kvinnor har det.
Jag har själv blivit kallad -Kristen hora- för att jag står upp för svaga grupper på annat forum.
Anonyma sitter de där med allt sitt missnöje över sig själva,vad de har,inte har, bittra och förgrämda. De kunde likaväl odla kärlek, värme och gemenskap.
-Det är skönt att surfa på hatvågen- sade en elev till mig, så är det. Det ger kickar.
De går på handikappade och önskar livet ur dom,ska vi bara stilla se på?
Jag är glad för de män och kvinnor som dessutom själva hamnar i hetluften som tar striden mot trollen och stalkarna.
I solen och ljuset spricker trollen och man ska inte mata dom.
Debatten har pågått länge om de arga unga männen som bara bär på sitt hat. -Det är bättre att stämma i bäcken , än i ån-
Menas att bromsa i tid, då när de blivit för många och för våldsamma och mordiska, ja då kan det vara försent, det har vi sett förr....Mvh/Sunny

Skrivet av Inaktiverad 6335 26 mar 2015 08:41
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 6335

Moral och etik försvann och allt hot och våld är hemskt, att sänka sig till samma nivå är nästan lika illa.
Om man tänker i stort några år framåt i tiden så kommer vi att slå vilda västern med hästlängder :)

Skrivet av Inaktiverad 6405 29 mar 2015 03:05
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 6405

Bättre att folk bråkar på nätet där alla kan försvara sig, än att de vevar runt ute IRL, för de verkar odemokratiskt ha brist på argument.

De som jagar näthatare verkar vara det själva och hotar med våld.
Nästa inlägg

Sidor: < [1] 2  > »

* Forumstatistik

Vi har 2098 trådar med 18429 inlägg. 413 (20%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".