Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Löfven's misstag?

Forum > Allmän diskussion > Samhällsfrågor > Löfven's misstag?

Skriv ut
Visar inlägg 61 - 75 av 140.
Sidor: < 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10  > »
Skrivet av Inaktiverad 5306 15 dec 2014 22:59
Föregående inlägg   Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5306

Egentligen handlar det om att desarmera Sverigedemokraterna och det gör man inte genom styvnackad blockpolitik. Det verkar som om Sverigedemokraterna får komma fram just för att de båda blocken är upptagna med att bekämpa varandra.

Fixar man inte att komma överens så kommer det att se än värre ut efter nästa val. Trots att man inte vill ha det kommer Sverigedemokraterna att få ännu fler röster. Vill vi(folket) ha det?

Skrivet av Inaktiverad 6335 16 dec 2014 08:18
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 6335

"1. INGEN ska behöva stå till svars för vad någon släkting gjort (eller inte gjort)
2. ALLA ska stå för vad de själva gör (och inte gör)
3. ALLA borde ha lärt sig något av historien. Åtminstone det mest fundamentala"

Jag håller fullständigt med, därför blir det sådant patetiskt hyckleri och skenhelighet över det hela.

Skrivet av blyfot 16 dec 2014 08:33
  Skriv ut Direktlänk

blyfot

(Medlem)

Helt rätt den som föds i dag kan ju inte anklagas för att man startade andra världskriget. Men man vill gärna använda floskler för att framställa sig själv som mer god än andra och gärna berätta vad duktig man var som barn jämfört med dagens. Men vi är alla födda fria från historien och vi formas i den miljön som vi lever i nu, så varken förr eller nu så föds man som en bättre eller sämre människa. Dom som gärna pratar om allas lika värde verkar vara dom som har den motsatta uppfattningen om man läser det som skrivs i olika medier.

Skrivet av Inaktiverad 5647 16 dec 2014 08:34
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Helt klart! Därför är det viktigt i dessa tider att minnas och inte upprepa misstagen våra förfäder gjort.
Vet man inte ens att Samerna är Sveriges ursprungsbefolkning liksom Indianer, Inuiter och Aleuter är USAs ursprungsbefolkning.
Eller att Aboriginer är Australiens ursprungsbefolkning, ska man nog inte sitta och vara talman i Sveriges riksdag.
Jag tycker vi måste minnas mer av världens historia och misstag...Mvh/Sunny.

Skrivet av Inaktiverad 6335 16 dec 2014 09:04
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 6335

sunny3 kom nu inte och säg att jag är Svensk då protesterar jag :) jag är Skåning och halvdansk :) och till middag idag blir Danmarks nationalrätt , stekt fläsk med persiljesås.
Uppdaterat: 16 dec 2014 09:06  
Skrivet av Inaktiverad 5648 16 dec 2014 09:11
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Jag är heller inte säker, vi göteborgare har ju massor av påbrå från britter och holländare som byggde upp stan, hoppas att SD inte forskar i mitt förflutna, hehe.

Skrivet av Inaktiverad 5647 16 dec 2014 10:02
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Oj Gun_san får man bjuda in sig själv?
Ja vi har ett uns spanskt blod.
Min gammelmormors mor fick barn med en Spansk Greve. Så jag har en droppe blått blod i ådrorna. Kanske det som gett mig lite temperament då det behövs , hihi.
Kom på att jag alltid önskat lära mig att tala Spanska? Kanske ett rent sammanträffande? Mvh/Sunny.

Skrivet av Inaktiverad 5306 16 dec 2014 10:33
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5306

Om man är kvartssame, på snedstigande led släkt med Gustav Vasa gör det väl inte så mycket att min morfar var agent i Norge? Dessutom så gömde en klockare kyrksilvret nere i knallebyggden då dansken var på väg.

För övrigt så byggdes väl Sverige upp av invandrare söderifrån?

Skrivet av Inaktiverad 5648 16 dec 2014 10:42
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Sverige har i alla tider tagit experthjälp utifrån för att bygga upp landet, men vissa typer skolkade tydligen på alla historielektioner och de tillhör som bekant inte samhällets intelligensreserv.

Skrivet av Inaktiverad 6335 16 dec 2014 16:58
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 6335

Jag satt och tittade på gomorron repris och blev oerhört förvånad, hur kan dom skylla SD för att pratat negativt om judar. Det finns massor av judar i partiet efter vad det skrivits, såg också en ny tweet med foto där sd var och firade Israel 60 år 2008.
https://twitter.com/_Amnexis/status/544596391134523392/photo/1

Skrivet av Inaktiverad 3466 16 dec 2014 17:29
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 3466

Lasse
Allt pekar på att de är LO ombuden du beskriver!

Skrivet av Inaktiverad 5648 16 dec 2014 17:52
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Nej det är det inte och om du inte förstår vad jag menar så är det dina problem.

Skrivet av Inaktiverad 6335 16 dec 2014 18:11
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 6335

Allt detta tjafs är väldigt konstigt nu går Samerna ut och säger Samer är inte svenskar, säger samiske folkrättsjuristen Mattias Åhrén och menar att SD:s Björn Söder i sak har rätt. Det är ju därför vi har ett Sameting och rätt till utbildning på samiska, säger Mattias Åhrén.
– Jag blir personligen nästan mer bekymrad när alla andra partier från höger till vänster tar debatten och säger att samer är svenskar – för det är vi inte. Det är därför vi har ett Sameting, rätt till att ha undervisning och utbildning på samiska och det är därför vi har särskilda rättigheter till landområden och naturresurser, säger Mattias Åhrén.
Läs hela på svt
http://www.svt.se/nyheter/sverige/mattias-ahren-samer-ar-inte-svenskar
Som ungdomarna säger - Orka :)
Uppdaterat: 16 dec 2014 18:14  
Skrivet av Inaktiverad 5648 16 dec 2014 18:58
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Samerna var ju här först och invandrade strax efter inlandsisen enligt forskare och då kan man ju tycka att de har rätt att driva sin kultur utan att andra skall lägga sig i det anser jag.

Skrivet av Inaktiverad 5647 16 dec 2014 18:59
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Konstigt? Börje Salming är same och kallar sig ursprungsbefolkning i Sverige. Vet man inte själv om man är Svensk? Alla med Svenskt medborgarskap är väl Svenskar.
Jag har för mig att bältet med ursprungsfolk är en cirkel runt jordklotet?
Vill man dela av en bit av Sverige, till Samerna så ska väl Skåningarna få tillhöra Danmark vid en folkomröstning i Skåne?
Ja detta har då inte Löfven någon skuld i hur mycket man än letar, att vi fick en talman från SD är väljarnas stöd som gett dom honom.
Man frågar väl inte efter deras utbildning heller?
Man tjatar om att Löfven kommer från verkstadsgolvet som ett handikapp. Men många problemkillar jag hade på OBS klinikerna var med i BSS(Bevara Sverige Svenskt) de gick i bomberjackor och rakade huvud, spottade på våra särskoleelever. De skolkade och sparkade på folk som låg.- Knacka bög-, betydde att de skulle slå ner homosexuella.
Många av dom är nu med i SD, en del kända nunor dyker upp där.
Man undrar ibland? Mvh/Sunny..
Nästa inlägg

Sidor: < 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10  > »

* Forumstatistik

Vi har 2147 trådar med 18663 inlägg. 432 (20%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".