Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Löfven's misstag?

Forum > Allmän diskussion > Samhällsfrågor > Löfven's misstag?

Skriv ut
Visar inlägg 76 - 90 av 140.
Sidor: < 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 10  > »
Skrivet av Inaktiverad 5648 17 dec 2014 09:30
Föregående inlägg   Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Man kan undra vad Sd anser om Anja och Stenmark som också har samiska rötter?

Skrivet av Inaktiverad 6335 17 dec 2014 11:32
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 6335

Börjar det inte gå för långt nu :) eller kan man säga att jag trodde jag hade en Fransk bil men eftersom den har Svenska skyltar så måste den ju vara en Svensk Saab eller Svensk Volvo :) och visst är det bara Saab och Volvo som rullar på våra vägar för alla har ju Svenska skyltar :)

Skrivet av Inaktiverad 5648 17 dec 2014 11:53
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Ajajaj, vågar du ha en invandrarbil i dessa tider, hehe.

Skrivet av Inaktiverad 6335 17 dec 2014 12:00
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 6335

Nej, en Saab :)

Skrivet av Inaktiverad 5648 17 dec 2014 12:16
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Det verkar betryggande, min nya elcykel är från Holland, hoppas att det inte är så farligt.

Skrivet av blyfot 17 dec 2014 12:51
  Skriv ut Direktlänk

blyfot

(Medlem)

Det vanligaste argumentet till skapandet av vår välfärd är tack vare invandringen. Ja det är helt rätt och fortfarande är det många ingenjörer från främst Tyskland som installerar och underhåller avancerade maskiner i industrin och deras premiumbilar ligger fortfarande i högsta klassen. Men dagens invandring från MENA länderna är ju något helt annat. Skulle dom ha byggt Sverige så skulle vi fortfarande leva i ett medeltida samhälle som dom fortfarande lever i hemma och kanske vi skulle åka omkring i flinta bilar, en trälåda med trähjul. När köpte ni senast en ny bil från Somalia eller något tekniskt som TV,mobil, dator etc. När vi talar om invandring som vi skall tacka för dagens välfärd så handlade det om länder som låg före oss i utvecklingen, som kunde hjälpa oss att uppnå samma nivå. Massinvandringen från MENA länderna leder till välfärdens haveri om den inte begränsas och att inte inse detta är Löfvens misstag.

Skrivet av Inaktiverad 5647 17 dec 2014 13:56
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Nja, Vallonerna som skapade industrin med Louise De Geer som kallas industrins fader i täten, följdes av Ungrare och Ester som kom från fattiga länder var med i starten av industrialismens början.
Våra fattiga emigrerade till USA där de var med att bygga upp det landet.Det blir folkvandringar i nöd.
Men om man ska sortera efter deras förmågor eller bidrag utbildning mm, så skulle vi aldrig kommit in i USA, minns inte hur många fattiga Svenskar som emigrerade dit.Miljoner tror jag?
Man måste se längre än till oss själv enbart tycker jag. Men det är bara min åsikt så klart som jag framför.....Mvh/Sunny..

Skrivet av Inaktiverad 5648 17 dec 2014 14:14
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Du har rätt Sunny, det är lätt att glömma och fördöma i den allmänna uppståndelsen, det gäller att sansa debatten.

Skrivet av blyfot 17 dec 2014 14:52
  Skriv ut Direktlänk

blyfot

(Medlem)

Dom viktiga länderna var dom här.Under 1700-talet ökade den brittiska invandringen, framförallt av skottar. Göteborg framstod alltmer som Sveriges port mot omvärlden. Här möter vi namn som Campbell, Carnegie, Chalmers och Chapman, många av dem engagerade i det framgångsrika Ostindiska kompaniet.

Under den gustavianska tiden i slutet av seklet kom Sverige att orientera sig kulturellt mot Frankrike, vilket ledde till en invandring av bland annat konstnärer och arkitekter. I slutet av 1700-talet blev det tillåtet för mosaiska trosbekännare att invandra, vilket fick betydelse för Sveriges ekonomi under det följande seklet.

Under 1800-talet upphörde i stort sett de statliga rekryteringskampanjerna för att locka hit invandrare. Den svenska offentliga eliten blev alltmer etniskt svensk. Men många driftiga invandrare från olika länder sökte sig hit, framförallt efter passtvångets avskaffande 1860. Nu inleddes industrialiseringen på allvar och invandrare kom att spela en stor roll inom de flesta näringsgrenar.

Brittiska tekniker utvecklade verkstads- och textilindustrin. Tyskar gjorde viktiga insatser inom den kemiska industrin och norrmän inom skogsindustrin. Också inom tjänstesektorn hade invandrarna stor betydelse, till exempel för bankväsendet, handeln samt hotell- och restaurangbranschen. Exempel på företag som byggdes upp av 1800-talsinvandrare är Bonniers och Gleerups, Handelsbanken och Sparbanken, Cloetta och Mazetti, Berns och Gröna Lund samt Graningeverken och Modo. Om man till äventyrs skulle svara på frågan i mitt förra inlägg så handlade den om vad MENA länderna tillför i dagens invandring. Men som någon sade angående yttrandefriheten. Jag håller inte med om dina åsikter men jag skulle kunna dö för att du får framföra dom.

Skrivet av Inaktiverad 5647 17 dec 2014 15:03
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Här går våra åsikter hand i hand om alla som deltagit i vårt lands utveckling! Mycket riktiga konstateranden.
Har du läst mitt inlägg om mossa, tyckte det var riktigt fyndigt, inte mossigt ändå, hihi.....Mvh/Sunny

Skrivet av blyfot 17 dec 2014 15:08
  Skriv ut Direktlänk

blyfot

(Medlem)

Inlägget om mossa har jag inte läst men gör så om jag hittar det bland vimlet av trådar.

Skrivet av Inaktiverad 5647 17 dec 2014 15:11
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Det ligger bara några inlägg ned, du skrev ett roligt inlägg om mossa i gräsmattan som jag bara inte kunde låta bli att svara upp på. hoppas du gillar det, hihi....Mvh/Sunny

Skrivet av blyfot 17 dec 2014 15:33
  Skriv ut Direktlänk

blyfot

(Medlem)

Ja det var bra och midnattsmossa i stället för mässa skulle passa bra för mig som inte går på mässan. Att ligga i mossan och skriva om livets mysterier gillar jag.

Skrivet av Bengt 27 dec 2014 11:05
  Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

Inställt! Nu kommer inte det omtalade extravalet att utlysas. Regeringspartierna och allianspartierna har kommit överens om nya regler som ska göra minoritetsregerande möjligt utan beroende av något populistparti på ytterkanten. Därför kommer inte regeringen Löfven att utlysa något extraval på måndag som det tidigare var sagt.

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer

Skrivet av Inaktiverad 5648 27 dec 2014 11:07
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

lördag 27 december 2014, kl 11:05 skrev Bengt
Inställt! Nu kommer inte det omtalade extravalet att utlysas. Regeringspartierna och allianspartierna har kommit överens om nya regler som ska göra minoritetsregerande möjligt utan beroende av något populistparti på ytterkanten. Därför kommer inte regeringen Löfven att utlysa något extraval på måndag som det tidigare var sagt.

Det var väldigt bra jobbat, nu kanske det blir lite ordning på "torpet".

Nästa inlägg
Uppdaterat: 27 dec 2014 11:33  

Sidor: < 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 10  > »

* Forumstatistik

Vi har 2147 trådar med 18663 inlägg. 432 (20%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".