Chrisco, ha en trevlig nyårskväll!
Till -honom- så tycker jag det är fel att sko sig på flyktingar och tjäna miljoner, sedan ha åsikter som Bert Karlsson, han startade ju ND bla.
Naturligtvis måste vi ha en invandringspolitik, men SD med sin politik, de är tex de enda som vill ha förbud mot fria aborter som kvinnan kämpat för i 40 år. Kan man ha sådan kvinnofientlig politik idag?
Man kan ha olika åsikt om aborter, jag skulle själv enbart göra abort vid våldtäkt som vuxen och självförsörjande kvinna.
Men olika falla ödets lotter i livet och alla kan inte försörja ett barn tex.
Bara kvinnan själv vet sin situation.
Att kriminella ska ha strängare straff med inbyggd undervisning i elementära regler tycker alla partier.
Oavsett varifrån man kommer kan man bidra, inte bara ta.
Min mamma arbetade inom industrin fram till sin 65 årsdag, utan sjukdagar. Det var hennes stolthet.
Hon var 12 år då hon började som piga. Hon har betalt miljoner i skatt,fick så svåra arbetsskador,att hon kunde inte föra en kopp till munnen bla.
Hon var mycket intelligent, men på den tiden kunde inte torparungar få utbildning.
Hennes vård sista månaden i livet då hon skulle fått av sin inbetalda skatt blev inget.
Jag har varit så sjuklig och varit sjukskriven, ibland olika länge vid tex operationer,jag har fött fyra barn. Då har man varit tacksam för sjukpengen som man använde att försörja sina barn på, samt barnbidraget som kom då jag var ett år tror jag.
En del kan spara hela barnbidraget till barnens körkort tex, andra lever eller överlever på det. Olika falla ödets lotter.
Men för de Romska tiggarna är alla dörrar stängda, ingen i Rumänien anställer dom hur de än kämpar.
På studiebesök i Belgien då vi var där på studieresa för att studera deras barnomsorg så var de flesta barnen på barnhemmen Romska barn.
De sträckte sina armar mot oss och sade mammam,men vi hade stänga order att inte lyfta dom ur sängarna och ge dom falskt hopp om ett hem.
Jag grundar mina tankar och åsikter utifrån mitt liv, av vad jag hört, sett och genomlidit. Inte mer, inte mindre. Jag hoppas att nå min egen gräns för vad jag vill uppnå av medmänsklighet...Mvh/Sunny...