Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Löfven's misstag?

Forum > Allmän diskussion > Samhällsfrågor > Löfven's misstag?

Skriv ut
Visar inlägg 121 - 135 av 140.
Sidor: < 1 ... 7 8 [9] 10  > »
Skrivet av Inaktiverad 6335 31 dec 2014 10:15
Föregående inlägg   Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 6335

tisdag 30 december 2014, kl 21:29 skrev sven
"I have a dream"
Att Gun_sa. Honom och Blyfot startat ett nytt parti.
Jag röstar direkt på dom!

Partier finns så det räcker och blir över, dom är väl uppe i ett par hundra idag.
Det är bättre att inte bry sig, ta något glas rödvin och gå in i dimman :) vi är ändå så gamla så det spelar inte så stor roll hur det blir.

Skrivet av Inaktiverad 5647 31 dec 2014 10:25
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Jag tänker på mina barnbarn och deras barn en gång. Deras liv och framtid.
Att de kan andas ren luft , kunna bada i rena sjöar. Att deras vänner inte behöver känna fruktan för sin hudfärg. Att alla ska kunna enas i en enda önskan -allt det goda- Gott Nytt År!

Skrivet av Mynta 31 dec 2014 10:34
  Skriv ut Direktlänk

Mynta

(Medlem)

Tack för de tankar Du uttrycker Sunny!
Det låter så ädelt, emapatiskt och riktigt och jag önskade att jag kunde känna som Du men det gör jag inte och när jag inte känner det så vill jag heller inte låtsas att jag gör det.
Du har min fulla respekt!

Jag fortsätter med att göra det gott för de som finns i min omedelbara närhet och som har vänskapsband till mig - det är mitt val.

Gott Nytt År!

Skrivet av Inaktiverad 6335 31 dec 2014 10:54
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 6335

Det är enklare att vara helt okritisk och god när man sitter i andras hus med portkoder säkerhetsdörrar med tittöga :) högt ovanför marken med alla sina ägodelar inlåsta på samma höjd och ställe.
Det är lite skillnad på landet där bönder, andra företagare har stora värden stående på gården och där även vanliga människor har en stor oro, det är helt annat än för en stadsbo.
I Sydsvenskan idag så har dom gripit 157 personer stöldgods för miljontals kronor, där fanns allt bilar sönderplockade bilar motorcyklar gräsklippare massor av andra maskiner och verktyg...
Gott Nytt
Uppdaterat: 31 dec 2014 10:54  
Skrivet av Inaktiverad 5647 31 dec 2014 11:04
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Vi bor i bostadsrätts radhus på nedre plan. I närområdet har byggts villor i 4-7 miljoner klassen.Ca 50 stycken. Än har det inte varit ett enda inbrott.
Men några svindlare i byggbranschen som gick i konkurs när de fått sina pengar.De husen står orappade och de som lurats lever i detta.
Min gubbe som är målare vittnar om att många målerifirmor kritsade färg och material i färgaffärerna, så gick de i konkurs då de fått pengar för sina jobb och så drog de med sig affärerna i fallet.
Jag har inget värt att bryta sig in för. Men man måste kanske se över lagar om stölder och lurendrejeri på alla plan.
Jag förtydligar att jag inte anser mig god, men önskar att jag kunde bli en bättre människa, ett mål i sig....Mvh/Sunny...

Skrivet av Inaktiverad 5306 31 dec 2014 12:20
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5306

Jag ser vissa beteenden som ett tydligt exempel på att vi i Sverige inte helt lyckats med att ta hand om invandrarna på ett bra sätt. Och det är en viktig fråga som vi måste ta itu med omgående.

Självklart skall vi också ta emot och skydda så många som vår ekonomi klarar av. Men där är regeringen redan ute och seglar. Man har nu tagit beslut om att staten skall se om den kan bygga egna mottagningar av asylsökande. Man nöjer sig alltså inte med att Bert Karlsson lyckats halvera kostnaden för asylboendena.

Vi måste se över hela paketet och faktiskt titta på statens hela budget. Och där kan jag tycka att det är åt helskotta för nu skall man inte ge pensionärerna någon skattelättnad, men migrationen skall få kosta mer. Kan inte låta bli att tycka det är fel.

Är invandringen lönsam, så ta då emot alla invandrare och flyktingar från hela världen så blir landet Sverige rikast i världen. Man då skall också jag som aldrig varit sjukskriven och missat en arbetsdag också få del av det överflödet.

Kan man inte bevisa att invandring är lönsam se då till att vi inte tar emot fler invandrare än vad landets ekonomi tillåter. Vill vi ta emot fler får vi kanske omgruppera i vår budget och ta bort några tunga poster. Vad sägs om att frigöra de 40 miljarder som går till EU-medlemsskapet? Jag det finns säkert andra poster man skulle kunna slopa för att kunna ta emot fler invandrare.

Det är dessa frågor som måste lyftas fram för att motverka Sverigedemokraternas framgångar. Man är inte rasist för att man diskuterar ekonomi i invandrar- och migrationsfrågorna.

Skrivet av Chrisco 31 dec 2014 13:11
  Skriv ut Direktlänk

Chrisco

(Medlem)

Nej Sunny3, åtminstone jag har inte uppfattat dig naiv utan snarare tvärtom. Anade att du har bakgrund... Jag tror att det svåra i livet, att bara leva det någorlunda lyckligt och anständigt, måste styras av av enkla principer som bottnar i medkänsla. Inte i budget-teknik. "-ismer" blir så destruktiva när de fått råda ett tag och blivit tvärsäkra.
Nu är det snart dags för lite sällskap, med mat o nubbe och skål till alla som jobbar hårt med att förbättra världen! (DET var däremot kanske en smula naivt.)

Skrivet av Inaktiverad 5647 31 dec 2014 13:43
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Chrisco, ha en trevlig nyårskväll!
Till -honom- så tycker jag det är fel att sko sig på flyktingar och tjäna miljoner, sedan ha åsikter som Bert Karlsson, han startade ju ND bla.
Naturligtvis måste vi ha en invandringspolitik, men SD med sin politik, de är tex de enda som vill ha förbud mot fria aborter som kvinnan kämpat för i 40 år. Kan man ha sådan kvinnofientlig politik idag?
Man kan ha olika åsikt om aborter, jag skulle själv enbart göra abort vid våldtäkt som vuxen och självförsörjande kvinna.
Men olika falla ödets lotter i livet och alla kan inte försörja ett barn tex.
Bara kvinnan själv vet sin situation.
Att kriminella ska ha strängare straff med inbyggd undervisning i elementära regler tycker alla partier.
Oavsett varifrån man kommer kan man bidra, inte bara ta.
Min mamma arbetade inom industrin fram till sin 65 årsdag, utan sjukdagar. Det var hennes stolthet.
Hon var 12 år då hon började som piga. Hon har betalt miljoner i skatt,fick så svåra arbetsskador,att hon kunde inte föra en kopp till munnen bla.
Hon var mycket intelligent, men på den tiden kunde inte torparungar få utbildning.
Hennes vård sista månaden i livet då hon skulle fått av sin inbetalda skatt blev inget.
Jag har varit så sjuklig och varit sjukskriven, ibland olika länge vid tex operationer,jag har fött fyra barn. Då har man varit tacksam för sjukpengen som man använde att försörja sina barn på, samt barnbidraget som kom då jag var ett år tror jag.
En del kan spara hela barnbidraget till barnens körkort tex, andra lever eller överlever på det. Olika falla ödets lotter.
Men för de Romska tiggarna är alla dörrar stängda, ingen i Rumänien anställer dom hur de än kämpar.
På studiebesök i Belgien då vi var där på studieresa för att studera deras barnomsorg så var de flesta barnen på barnhemmen Romska barn.
De sträckte sina armar mot oss och sade mammam,men vi hade stänga order att inte lyfta dom ur sängarna och ge dom falskt hopp om ett hem.
Jag grundar mina tankar och åsikter utifrån mitt liv, av vad jag hört, sett och genomlidit. Inte mer, inte mindre. Jag hoppas att nå min egen gräns för vad jag vill uppnå av medmänsklighet...Mvh/Sunny...

Skrivet av Inaktiverad 5647 31 dec 2014 19:24
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Liksom religiösa fanatiker och patriarkat ska inte SDs ledare bestämma över kvinnofrågor.Vi vet inget om varje kvinnas situation och därför kan vi inte heller låta män bestämma i dessa frågor.
Jag är inte för abort, utan för livet, men jag skulle aldrig avgöra sådant åt andra då varje situation är unik. Tex barn ska inte föda barn.
Många dör av illegala aborter siffror som försvinner i statistiken.
Jag tror det var att få stöd från höger Kristna som LO mfl.
För KD har ändrat sig i frågan, så då får de sympatiröster från fundamentalister i Kristna leden. Också där ett patriarkat. Säkert från andra fundamentalistiska håll också.
Man måste se varje människa.-ecce homo-.
Vad säger SD om homosexuella tex? Känsligt?
Privata frågor ska vara sådana tycker Sunny...

Skrivet av Chrisco 1 jan 2015 00:55
  Skriv ut Direktlänk

Chrisco

(Medlem)

Det satt en liten pojke och flicka vid gränsstationen. De ville söka asyl.Deras by fanns inte längre, nästan alla var dödade, oavsett ålder, kön, social status: de var dödade, mördade, slaktade. Små små barn... Men några lyckas fly och hamnar vid svenska gränskontrollen som frågade -"är du lönsam min gosse? Min flicka?
Det kan de ju inte svara på naturligtvis.
Så jag påstår helt enkelt att De är inte lönsamma.
De vill bara rädda livet. Sitt eget å mammas o pappas o några till för de känner en stark solidaritet.
ja, vad gör man?
Släpper vi in dem eller avisar vi.

Skrivet av Inaktiverad 5306 1 jan 2015 11:51
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5306

Idag läser vi i Svenska Dagbladet om hur Stefan Löfven vill samarbeta om Invandringen.

Ett tydligt exempel vad jag menar med att ta över frågan från Sverigedemokraterna.

Skrivet av Inaktiverad 5647 1 jan 2015 12:37
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Läser man hela inlägget så säger han att Sds väg inte är rätt, klart att S tar tag i alla frågor i samhället och det gör han med partierna som kan lösa detta bäst.
Då finns det inget parti SD kan luta sig mer emot.Det var en bra artikel...Mvh/Sunny..

Skrivet av Inaktiverad 6335 1 jan 2015 13:01
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 6335

Vad jag inte förstår är att hur kan man tro man är god då man stöttar detta. Regeringen har valt att räkna av hela 8,3 miljarder! kronor från biståndsbudgeten för flyktingmottagande i Sverige under 2014 och det blir mera. Pengarna ska täcka kostnaden för att ta emot den ökande strömmen av flyktingar under ett år i Sverige.
Nu sitter där en busslast med "flyktingar" i Jämtland som matstrejkar och vägrar att gå ur bussen bara för att Jämtland är kallare än Malmö :/
Samtidigt som massor av små pojkar och flickor svälter ihjäl i brist på biståndspengar.
Dalarna får mer bistånd än Bangladesh, Västra Götaland får mer bistånd än Moçambique bara som ex.
Jag menar kom igen.

Skrivet av Inaktiverad 5647 1 jan 2015 13:23
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Godhet, vem pratar om det?
Hur kan man tro man är god om man stöttar detta? Så löd din fråga. Vem avgör vem som är god?
Under andra världskriget var det en form av godhet mot de som inte gillade Romer, Judar, samt andra folkslag. Samerna var inget man brydde sig om man skändade deras gravar, mätte deras skallar tog ifrån dom sin religion.
Jag värnar alla människors lika värde, har jag förklarat och att jag inte är god.
Men vem är god, ge mig gärna ett svar.
jag sitter inte i en ödebygd på en buss med släktingarna i en storstad långt ifrån.
Vi har som vanligt inga planer vare sig det brinner i skogar eller kommer hit flyktingar. De som sköter politiken lever i skyddad verkstad och ungar som aldrig haft ett jobb ska tala om för Sverige hur vi ska behandla folk som kommer hit i panik.
Kolla Italien, där är det inte svårt att ta emot 1000båtflyktingar på samma dag.Barnen får vård i uppsatta tält.
När de vita bussarna kom från koncentrationslägren öppnade folk sina hem. Mitt sista inlägg i denna tråd./S

Skrivet av Inaktiverad 6335 1 jan 2015 13:36
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 6335

"Men vem är god, ge mig gärna ett svar."
Ingen när det kommer till kritan.
Nästa inlägg

Sidor: < 1 ... 7 8 [9] 10  > »

* Forumstatistik

Vi har 2147 trådar med 18663 inlägg. 432 (20%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".