Forum > Allmän diskussion > Samhällsfrågor > Hyrläkareländet
Jo det är troligen sant. Men frågan här är då om det skulle vara önskvärt att förbjuda privatläkare/kliniker i landet, alternativt då att undandra sådana den vårdpeng som följer medborgaren. Det skulle vara en gedigen inskränkning i något som i dag tas för givet av mången.
Närmare/enklare är väl då - till exempel - en lagstiftning ( sic! ) om att ingen läkare i landet får arbeta mer än 100 timmar om året som hyrläkare.( För att ta nu ett rent fantasiexempel/påhitt.)
Men, som jag antytt tidigare, - bäst är kanske att dela upp problemet i flera kategorier, med avseende på stad och land, och med avseende på vikariepooler och: att särskilja dessa från okynnes-ocker-frilansande, med måhända då en något mer lämplig terminologi.
Att lagstiftningsvägen inskränka vårdverksamhet på så sätt skulle inte uppröra sååå många.
Tänker jag då.

Inaktiverad 7278
Om man inte vet exakt vad man skall göra så tycker jag det är en utmärkt idé att man luftar sina åsikter, att man diskuterar. Om du har bestämt dig för att agera ensam så gör det. Om du vill komma överens med andra om att alla skall agera ensamma, men i samma riktning, så får du väl i alla fall delta i en diskussion om vad man skall vara överens om.
Om du inte vill delta i en diskussion och söka mer kunskap i frågan, så är det upp till dig, men klaga inte på dem som vill.
Tack Oskaria! Kan vara bra att om man lyckas skapa ett bra formulerat upprop utifrån en gedigen idé. Kanske då i anslutning till en egen aktions-websida med egen domän.

Inaktiverad 7278

Inaktiverad 7278
Sidor:
Vi har 2147 trådar med 18663 inlägg. 432 (20%) av trådarna är markerade som lösta.
- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.
Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".