Forum > Kulturdiskussioner > Musik > 60-talsmusik(?)

Inaktiverad 4500
Hej! Love albumet var ett i mitt tycke onödigt,där man förstörde de gamla Beatles låtarna. Även fast George Martin &Giles Martin med tillåtelse fått plocka ihop den så vart det inte någon som jag tar fram och lyssnar på. Rekommenderar i så fall att lyssna på i detta fall orginalet av "All you need is love" Men vi är alla olika och jag är uppvuxen med deras musik från grunden, väntade alltid på det nya albumet hur det skulle låta. Kommer i håg hur spännande det var att vänta på vad som nästa album blir, då sista låten på Revolver är "Tomorrow knever knows" och det var något helt annat än tidigare. sedan kom "Sgt. Peppers Lonely Hearts Club Band" där musiken fullkomligt vart till något helt annat,kände hur man nästan gick ovanför marken - idag är detta inte ovanligt, då var det helt nytt / Hälsningar Bobby

Inaktiverad 4500
En gammal goding med Ringo Starr med och nu den slutliga uppsättningen av The Beatles

Inaktiverad 4500
Enormt bra ett stort tack att du la upp den / Bobby

Inaktiverad 4500
Monkees, Amerikas svar på The Beatles, som även hade en egen TV-serie på 60 talet som även gick här i Sverige, det var mycket diskussioner om de verkligen kunde spela eller inte / Bobby

Inaktiverad 4500
Hej! Jag minns programmet så väl, när jag såg det så visste jag då inte vilka The Beatles var, det som var det konstiga var att det som etsade sig fast att det var fyra killar från Liverpool som egentligen spelade för mat för dagen (något liknade var presentationen) och sedan måste det ha blivit helt fel för jag har haft för mig att det var Kersti Admas-Ray som hade presentationen men så var det tydligen inte, men hon var programledare . Dropin var något man såg ibland / Bobby
Sidor:

Vi har 2148 trådar med 18667 inlägg. 432 (20%) av trådarna är markerade som lösta.
- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.
Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".