Forum > Allmän diskussion > Allmänt > Könsskillnader

Inaktiverad 5647

Inaktiverad 6335
Att tänka positivt har länge varit det budskap vi ska ta till oss. Då ska allt ordna sig. Föreläsare, livscoacher och olika idrottsstjärnor har hållit många föreläsningar om den positivt-tänkande-kulturen.
Men nu finns det de som tvivlar på att det finns genvägar till en ljusare tillvaro. Och nya böcker beskriver hur man på olika sätt kan tillämpa ett slags positiv pessimism.
Den glada pessimisten blir inte upprörd om det snöar och är halt ute, utan tänker nu får jag stanna inne hela dagen. Så skönt att slippa gå ut.
Ett annat exempel är Kristina Lugns uttalande: ”Det är ett sorgearbete att leva. Om man inte förstår det, blir man aldrig glad.”
Pessimisterna är försiktiga, medvetna om riskerna och har inga stora förväntningar. Därmed blir de inte besvikna utan får ofta rätt och kan känna sig gladare och kanske lyckligare.
mvh Karolina
Källor: The power of negative thinking, artikel Aftonbladets krönikör Åsa Erlandsson, SvD kultur, under strecket.
Det tror jag på, jag är en glad pessimist som för det mesta kan hitta ljusglimtar i tillvaron och även försöker hitta lösningar på ev. problemen, det är kärnan
. Att tänka positivt hela tiden är det ingen som gör eller orkar för den delen, inte en chans. Det viktiga är att inte grotta ner sig, bryt ihop och kom igen

Inaktiverad 5647

Inaktiverad 6335

Inaktiverad 5647

Inaktiverad 5647

Inaktiverad 6335

Inaktiverad 5647

Inaktiverad 5647

Inaktiverad 6335
Alla som kritiserade kyrkan brändes också på bål, dom sk. kättarna och det var nog mest män men det är historia. Tack och lov har vi kommit längre, vad gäller det.

Inaktiverad 6335
Dagens feministers hat till män har för länge sedan passerat gränsen för anständighet, jämställdhetstänket är borta sedan länge, nu är det andra mål.
Igår läste jag om en kvinna som blev helt förtvivlad och grät i dagar då hon tyckte att hennes kropp hade svikit henne eftersom hon vid ultraljuds undersökningen fick reda på att hon väntade en pojke. Det blev snabbt en abort.
Idag skriver en annan kvinna bla.så här- "Mammor måste sluta amma sina pojkar - för att jämna ut könsklyftan
Mammor måste sluta amma sina pojkar . Så, nu var det sagt. Förvånad? Arg? Förvirrad? Det borde du inte vara. Tänk efter nu. I början av våra liv, under de formativa åren, är näring jätteviktigt. Hur mycket och vad du äter under bebisåren kan ha stor inverkan på resten av livet. Amning är det bästa sättet att ge din bebis alla vitaminer och mineraler som behövs för att barnet ska kunna växa, studier visar att barn som ammas presterar bättre i vuxenlivet än de som inte ammats.
Med allt det här i åtanke, se på ammning genom dina genusglasögon. Bebispojkar som växer upp, blir män och förtrycker, tar plats från, och våldtar kvinnor får en kanonstart när de ammas. Det är just därför vi måste sluta amma dem. Män behöver inte en kanonstart på livet, de har redan en kanonstart i och med att de hade turen att bli män. Vi måste sluta amma pojkar för att jämna ut den klyfta mellan män och kvinnor som gör att män tjänar mer och har all makt i samhället. Det här är så viktigt och jag förstår inte varför fler kvinnor inte tänker på det här.
Veka män är bra män. Genom inducerad näringsbrist i bebisåldern kan vi hoppas på att männen växer upp och inte blir lika långa och starka som de är i nuläget, och att naturen således jämnar ut de fysiska skillnaderna mellan män och kvinnor. Detta skulle förstås relatera till färre våldsbrott, färre våldtäkter, och mer effektivt feministiskt självförsvar.
Kort och gott - om du är en mamma som ammar en pojkbebis - SLUTA, nu! Jag menar det, om du bryr dig om jämställdhet slutar du. Om du inte slutar kan jag inte annat än klassa dig som en passiv sexist och en dålig mamma.
Klara Andersson är en 23-årig feminist som pluggar statsvetenskap.
http://vindoga.wix.com/vindogat?_escaped_fragment_=Klara-Andersson-Mammor-m%C3%A5ste-sluta-amma-sina-pojkar-f%C3%B6r-att-j%C3%A4mna-ut-k%C3%B6nsklyftan%2Fcfvu%2F2F839E23-B28C-4643-A403-FC17CB3E4731
Sidor:

Vi har 2143 trådar med 18641 inlägg. 431 (20%) av trådarna är markerade som lösta.
- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.
Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".