Forum > Allmän diskussion > 一 Utanför ämnet > Korrekturläsningsfirmor.
Jo. Men det är skillnad. Har läst flera hundra liknande böcker ( det rör sig om en författarmonografi ) på Engelska, men jag tror inte jag behärskar det hela ändå. ( Generellt tror jag mången svensk överskattar sin Engelska. ). Som ung tror jag jag hade bättre språkkänsla än nu. Vet inte riktigt orsaken. I alla fall blir det nog till att söka skramla ihop pengar. Håller just nu på att leta på nätet efter nån engelsman eller amris eller nåt som befinner sig i Gbg, som jag kan hyra. Kanske nån äldre student eller nåt.... Så vill jag ju helst inte bli lurad heller. Så det blir att tänka klart och taktiskt här.

Inaktiverad 5647

Inaktiverad 5647
Tack tack! Ja så länge man kan göra val är man ju privilegierad.
Detta med översättning/korrektur är en värld för sig. Nu kan man ofta begära prov på vad de dittills presterat och på så sätt ( faktiskt ofta ) bedöma. Det är lättare att se om andras texter är bra, än ens egna. Ju.
Jepp cats. Men det är förlagskris nu. Hade det varit på 90-talert hade man varit i ett annat läge. På den tiden - förr - fanns även kulturstöd. För smal litteratur.
Nu hotas många förlag ( inte Bonniers ) av kris och nedläggning om de inte ser om sina hus. Man behöver tjäna pengar på varje bok. Att trycka upp en bok är en investering, även för förlag, på mer än hundra tusen. Då gäller det att sälja.
Bonniers ville alls inte ha mitt manus. Dom fick det för ett år sen drygt.
---
Vad gäller min remarkabla ( !? ) översättning, så kan jag ju översätta tillbaka det hela och ge ut den på svenska, så slipper jag bekymra mig.
Tänkte alltså ge ut det hela som ebook på Recito förlag. Det kostar allt som allt 4000:- .
Jag kanske gör så. Originalmanuset på svenska är för långt ( 210000 ord ), och det engelska är kortare ( 60000 ) och bättre, innehållsligt. Så är läget idag.
Jodå. Kolla på http://www.elbocker.se/..- en del av Recito....

Inaktiverad 7278
Det finns massor skrivet om varför man skriver! (sic!) Samuel Johnson menade att om man skriver för annat än för pengar är man en idiot. M. Atwood menar att man skriver av rädsla för döden. Barthes menar att man bara skriver, eller att det finns två slags: skribenten och berättaren ( ungefär ). De flesta känner sig tvingade att skriva. Flaubert menade att en bok alltid är för tjock.( ... Att man skriver för mycket. ) m.m. m.m.. Redan i Predikaren står det i nån vers:" Det är ingen ände på det myckna bokskrivandet." Då kan man tänka att det alltså var för mycket böcker redan flera hundra år före Kristi födelse, för somliga.
Så det är ett ämne man kan fördjupa sig i.
Sidor:
Vi har 2141 trådar med 18631 inlägg. 429 (20%) av trådarna är markerade som lösta.
- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.
Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".