Sorgligt med alla djur som sitter för omplacering, det är oftast impulsköp, fel tid, fel ras, fel boende.
Så vansköts hunden, både med uppfostran och brist på motion och stimuli, pälsvård, kloklippning och veterinärbesök för vaccination och undersökningar som bör göras..
Barn och hundar lämnas i överhettade bilar och går en plågsam död tillmötes, man vet inte vad hunden bör äta. Choklad och vissa nötter samt lök är livsfarligt bla.
Så har vi alla dessa nya fästingsjukdomar, samt att hundar liksom människor får sjukdomar av alla sorter, så en riktigt bra försäkring, samt att man vet att det finns bra vård inom rimligt avstånd är ett råd jag ger.
Att stå med en akut sjuk hund mitt i natten och ha 20 mil till djursjukhus är ingen höjdare.
Nu kanske allt detta får dig att tänka om kanske låter det negativt?
Men jag har själv avstått resor, besök,nöjen, äta ute mm,mm för glädjen som hunden ger. Det är näst människofamiljen mitt livs glädje, så många underbara individer och så mycket skoj vi haft.
I början köpte jag mest renrasiga hundar, flest Collie, de sista har varit omplaceringar med olika problem, som man arbetar bort med lugn sans och rätt energi.
För mig är en lycklig hund min lycka, så nog har jag fått mycket lycka genom livet med alla dessa hundar, jag svarar gärna på frågor.....Mvh/Sunny..