Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Invandringsproblematik?

Forum > Allmän diskussion > Samhällsfrågor > Invandringsproblematik?

Skriv ut
Visar inlägg 31 - 45 av 54.
Sidor: < 1 2 [3] 4  > »
Skrivet av Inaktiverad 4552 26 dec 2014 05:56
Föregående inlägg   Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 4552

INTERNATIONELL GUDSTJÄNST
Vi sammanlyser församlingen till en Internationell gudstjänst i Essinge kyrka, Stockholm kl 11.00.
Detta år har vi bjudit in Daniel Tan, en romsk pastor att predika. Efter gudstjänsten inbjuds till måltid i församlingsgården. Pastor Daniel Tan kommer att informera om arbete bland romer i Rumänien. Medverkande: Arne Wikström präst, pastor Daniel Tan, musiker Hans Caldaras.

Skrivet av Inaktiverad 6335 3 jan 2015 15:31
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 6335

Johan Westerholm skriver om släktens flyktingerfarenheter, det Nordiska sinnet med Finsk Sisu.
En bra artikel om hur det var för hans släkt under och efter kriget.

http://ledarsidorna.se/2015/01/sisu/

Skrivet av Inaktiverad 5306 3 jan 2015 21:40
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5306

Johan Westerholm förenklar och förringar händelsen med bussflyktingarna.

Jag ser det helt annorlunda. Börjar med att rapporterna från bussflyktingarna är bristfällig då vi ännu inte fått hela historien serverad. Här tycker jag finns stora brister i undersökande journalistik!

Vad gäller de som satt kvar i bussen så kanske de fått fel information innan de reste från Malmö. Bara för att de är flyktingar så skall de väl inte behandlas hur som helst. Jag har jobbat mycket med invandrare och det gäller i princip att vara övertydlig och kolla femtielva gånger att de verkligen förstått vad man sagt.

I ren frustration sitter man kvar på bussen. Att utifrån detta fördöma invandrarna känns för mig vara helt åt pipsvängen.

Genom pressens vinkling av händelsen så ger man direkt Sverigedemokraterna än fler anhängare. Tyvärr!

Nej! Hela processen med invandring och asyl måste ses över. Jag ser faktiskt händelsen som ett rop på hjälp.

Inte ens Migrationsverkets INFO ger klart besked om hela händelsen. Nej deras "info" snarare stärker min åsikt att man snarast måste se över hela processen med invandring och asyl.

Skrivet av Inaktiverad 6335 4 jan 2015 00:26
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 6335

Det är riktigt struligt nu.
På LT
Busschauffören säger - Jag hjälpte dem direkt, innan jag åkte, att ta fram platsen på kartorna i deras telefoner. De visste hela tiden var vi skulle, säger han.
Sen tog dom hans laptop men Polisen har inte lokaliserat datorn som chauffören blivit av med.

http://www.ltz.se/jamtland/ostersund/bussockupationens-rattsliga-efterspel

På M. Wager
Att Sverige inte klarar av att hantera den massiva inströmningen av människor som behöver resp påstår sig behöva asyl eller skydd är så uppenbart att ingen – ingen! – kan argumentera emot. Ändå hörs inget från de sju ”ansvarskännande” partiledarna, de som tillsammans like one happy family ska (van)styra landet! De är nämligen helt upptagna med att föra teoretiska resonemang om ”integration” och hur de ska undvika att ”gynna Sverigedemokraterna”. Inte om hur de ska gynna sitt land och det folk som röstat på dem och gett dem rätten att kalla sig ”folkvalda”! Det är rent skamligt att dessa människor inte tar sitt ansvar, inte minst med tanke på hur de ofta högljutt kräver att andra länder ska ”ta sitt ansvar”, Swedish style. Vilket andra länder, tack och lov, inte lyssnar på.

http://meritwager.wordpress.com/2015/01/02/migrationsverket-riskerar-att-skapa-ny-praxis-och-oppna-for-flyttkrav-ocksa-fran-andra-missnojda-asylsokande/

Blir dom lovade egen lägenhet inom tre månader så blir det rena soppan, inte bara med andra asylsökande, det står massor av människor som har köat i åratal som då får stå tillbaka.

http://www.ltz.se/jamtland/ostersund/hoppas-pa-eget-boende-inom-tre-manader

Skrivet av Inaktiverad 5306 4 jan 2015 10:16
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5306

Tyvärr Gun_sa ser jag Ditt inlägg som skvaller och Du skickar bara ut en massa citat utan egen mening. Citaten innehåller även en del fel som att inget parti tagit tag i invandrarfrågorna. Det är osanning då både Göran Hägglund och Stefan Löfven faktiskt börjat att titta på det.

I övrigt så tycker jag det är konstigt att det inte hänt fler incidenter med all invandring vi har. Och tidningarna gör på något sätt en höna av en fjäder.

Nej jag håller mig för god för att sprida vidare en massa spekulationer och skvaller. Jag har jobbat med invandrare/flyktingar och är den förste att erkänna att det är inte lätt. men därmed säger jag inte att vi har rätt att klassa ner dem!

Skrivet av Inaktiverad 6335 4 jan 2015 11:34
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 6335

söndag 4 januari 2015, kl 10:16 skrev Honom
Tyvärr Gun_sa ser jag Ditt inlägg som skvaller och Du skickar bara ut en massa citat utan egen mening. Citaten innehåller även en del fel som att inget parti tagit tag i invandrarfrågorna. Det är osanning då både Göran Hägglund och Stefan Löfven faktiskt börjat att titta på det.

I övrigt så tycker jag det är konstigt att det inte hänt fler incidenter med all invandring vi har. Och tidningarna gör på något sätt en höna av en fjäder.

Nej jag håller mig för god för att sprida vidare en massa spekulationer och skvaller. Jag har jobbat med invandrare/flyktingar och är den förste att erkänna att det är inte lätt. men därmed säger jag inte att vi har rätt att klassa ner dem!

Där är inget sladder så du får förklara vilket som är fel.

Skrivet av Inaktiverad 5306 4 jan 2015 11:51
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5306

Jag blir lite less då man inte tar det man skriver på allvar. Gun_sa gå tillbaka och läs vad Dina länkar står för och läs sedan vad jag skrivit så ser Du förhoppningsvis varåt Ditt inlägg löper.

Länkarna Du hänvisar till ger mig ett oseriöst intryck där man vinklar bussincidenten så man skall tycka illa om alla flyktingar/invandrare som kommer hit.

Om Du Gun_san i fortsättningen skriver inlägg där Du lägger in länkar i texten och klipper citat ur sitt sammanhang kommer jag inte kommentera det. Lägg ut länken riktigt och ge egna kommentarer så kanske jag kommer kommentera.

I "url" här ovan kan Du klistra in Dina länkar och citat sätts alltid inom "klammer" så man säkert vet vad som är Din kommentar och vad som ryckts ur sitt sammanhang!

Skrivet av Inaktiverad 6335 4 jan 2015 12:25
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 6335

ltz är nyheter Jämtland Östersund.
M. Wager har jobbat som medborgarnas flykting ombudsman har nära kontakt med "miggorna" dom som arbetar på migrationsverket. Hon har även jobbat ihop med Mauricio Rojas
fd. folkpartist, en Chilenare som flyttade till Spanien efter att han tröttnat på det tröga Svenska systemet och efter det flyttade han tillbaks till Chile.
Lägger in en sida med klipp M.wager och M. Rojas.

http://meritwager.wordpress.com/mfo/

Skrivet av Inaktiverad 5306 4 jan 2015 12:41
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5306

Jag tycker man skall skilja på sak och person. Och det verkar som Du Gun_san hellre diskuterar busshistorien. Visst har vi problem med invandring och migration, men vi kan inte för den skull fördöma busshändelsen. Den är kanske ett bevis över problematiken?

Skrivet av Inaktiverad 6335 4 jan 2015 12:47
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 6335

Nej, nu får det räcka jag struntar fullkomligt i den bussen :) men kalla inte dom källorna oseriösa, det vänder jag mig emot.

Skrivet av Inaktiverad 5306 4 jan 2015 13:34
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5306

Visst vi struntar i det Du tog upp, nu när Du får motstånd så ger Du upp. Att Dina källor kör med lögner och andrahands- och tredjehandsuppgifter som sanningar gör att jag betraktar Dina källor värre än den vanliga vinklade pressen.

Men jag diskuterar gärna sakfrågan för den kan inte få för mycket uppmärksamhet!

Skrivet av Inaktiverad 5647 4 jan 2015 14:42
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Jag har inte följt bussen så noga, men var det inte också så att det nyss var sanerat för vägglöss där?
Eller var det på ett annat boende?
Jag tror det är väldigt torftiga boenden, gamla nerlagda vandrarhem som tjänat ut sin roll för oss Svenskar?...Mvh/Sunny..

Skrivet av Mynta 4 jan 2015 15:42
  Skriv ut Direktlänk

Mynta

(Medlem)

"Bussen" -ja det är ju bara en händelse det.
Vägglöss det hade ju vi vant oss av med men nu är detta problem åter. Klart att när det kommer människor från länder där det är vanligt förekommande så följer lössen med.
Sanering har skett på många boenden här i området jag har lite koll på och det som ställer till det är ju att det fylls på med nya löss för varje ny omgång flyktingar som anländer.

Det är svårt för mig och säkert flera att förstå varför inte de som får en fristad här i Sverige då visar så klart missnöje.
Allt borde väl vara bättre än krig.
Om det vore en hanterlig mängd människor som kom så skulle läget inte kännas så hopplöst för ingen skall inbilla mig att någon större procent av dessa flyktingar kommer att generera någon vinst för Sverige i framtiden.

Skrivet av Inaktiverad 5306 4 jan 2015 19:13
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5306

Jag vet inte om det är så gångbart med någon slags avlusningssluss för de som tar sin tillflykt hit. Enligt Bert Karlsson lär vi aldrig få bukt med vägglössen som finns i deras väskor och kläder.

Det är i alla fall en sida av problematiken som bör vädras mer offentligt. Som det är nu är man närmast hysteriskt rädd för att diskutera vägglöss i detta sammanhang över huvud taget.

Men det finns två länkar som man inte får glömma då man diskuterar invandringens/migrationens problematik. Först och främst länken till de som verkställer alla besluten Migrationsverket

Och så en länk som är intressant, men bör läsas med viss skepsis beroende på de som tillhandahåller den. I vilket fall kan man här i statistik se att det är inte bara invandringen som är stor utan även utvandring som är betydligt större än vad jag anade. Här kommer länken till Migrationsinfo

Skrivet av Inaktiverad 5647 4 jan 2015 20:24
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

De flesta kommer med egna turist resväskor och sprider sig.Många hotell har vägglöss. Packa aldrig upp, förvara kläderna med dragkedjan stängd.
Huvudlössen kommer i 10 årscykler, naturens gång. I mammas barndom fanns inga invandrare och lössen kom och gick.
Vägglössen finns i bla studentbostäder.
När vi byggde om ett vattentorn till studentlägenheter var varje lägenhet fulla med vägglöss och ingen visste hur de kom dit. De har aldrig varit helt utrotade här heller.
Men att flyktingar ska placeras i skogen och kanske bli bitna av vägglöss är väl inte så trevligt eller? Mvh/sunny
Nästa inlägg

Sidor: < 1 2 [3] 4  > »

* Forumstatistik

Vi har 2147 trådar med 18663 inlägg. 432 (20%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".